VW plánuje snížení nákladů a zjednodušení nabídky modelů. Chce ušetřit

V závislosti na masivních investicích do elektromobility a nových technologií se Volkswagen chystá na rozsáhlé úspory a snižování nákladů v jiných oblastech vývoje a produkce.

Neustále zprávy o miliardových investicích do budoucnosti elektrických vozů a nových technologií jsou nyní Volkswagenem vyváženy dalším plánem – šetřením a snižováním nákladů v současné produkci a vývoji. VW má v plánu zjednodušit nabídku svých modelů, snížit počet dostupných variant, ale zároveň zvýšit produktivitu výroby.

Těmito kroky chce automobilka zredukovat náklady a navýšit zisky. Plán oznámil na nedávné konferenci koncernu hlavní provozní ředitel značky VW Ralf Brandstätter. Už zanedlouho má přitom započnout obsáhlé redukování modelových variant. „Příští rok budeme z nabídky rušit 25 % motorizací a dostupných převodovek napříč evropským trhem,“ oznámil Brandstätter.

Konec spalovacích motorů VW se blíží! Už se ví, kdy přijdou poslední

Konec spalovacích motorů VW se blíží! Už se ví, kdy přijdou poslední

„Chytřeji“ má být poté rozvržena nabídka výbavových linií jednotlivých modelů za účelem zjednodušení nabídky. Zatím není přesně jasné, kterých modelových řad se dotknou uváděné změny. Automobilka pouze zmiňuje, že odstraněny budou modely a varianty, které ukazují nízkou poptávku.

V plánech se mimo to objevuje i optimalizace nákladů na výrobní materiály a zvýšení produktivity továren o 30 % do roku 2025. Lze počítat s tím, že VW mluví o navýšení automatizace výroby, jelikož zároveň plánuje snížit pracovní sílu o 5600 zaměstnanců, zatímco dalších 9300 lidí již podepsalo smlouvu o předčasném odchodu důchodu.

První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

Provozní zisk Volkswagenu během letoška klesl o 6 % na 2,3 miliardy euro. Příčinou má být zavádění nových metodik měření emisí a spotřeby WLTP, kvůli nimž musela automobilka narychlo měnit produkční plány, přičemž celkový pokles zájmu o naftové motory v Evropě měl poklesu také pomoci. Kromě toho situaci nepomáhá současná situace okolo Brexitu a také dosavadní ekonomické vztahy mezi Čínou a USA.

Proces snižování nákladů už přitom částečně započal, do roku 2020 chce ovšem Volkswagen ušetřit okolo 3 miliard euro. Právě tyto úspory mají nakonec putovat do „elektrifikace a digitalizace značky“ včetně rozvoje elektrické platformy MEB nebo také rozšíření infrastruktury dobíjecích stanic. Již dříve zaznělo, že do budoucích technologií chce VW během následujících šesti let investovat přes 11 miliard euro, tedy asi 285 miliard korun.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků