VW plánuje snížení nákladů a zjednodušení nabídky modelů. Chce ušetřit

V závislosti na masivních investicích do elektromobility a nových technologií se Volkswagen chystá na rozsáhlé úspory a snižování nákladů v jiných oblastech vývoje a produkce.

Neustále zprávy o miliardových investicích do budoucnosti elektrických vozů a nových technologií jsou nyní Volkswagenem vyváženy dalším plánem – šetřením a snižováním nákladů v současné produkci a vývoji. VW má v plánu zjednodušit nabídku svých modelů, snížit počet dostupných variant, ale zároveň zvýšit produktivitu výroby.

Těmito kroky chce automobilka zredukovat náklady a navýšit zisky. Plán oznámil na nedávné konferenci koncernu hlavní provozní ředitel značky VW Ralf Brandstätter. Už zanedlouho má přitom započnout obsáhlé redukování modelových variant. „Příští rok budeme z nabídky rušit 25 % motorizací a dostupných převodovek napříč evropským trhem,“ oznámil Brandstätter.

Konec spalovacích motorů VW se blíží! Už se ví, kdy přijdou poslední

Konec spalovacích motorů VW se blíží! Už se ví, kdy přijdou poslední

„Chytřeji“ má být poté rozvržena nabídka výbavových linií jednotlivých modelů za účelem zjednodušení nabídky. Zatím není přesně jasné, kterých modelových řad se dotknou uváděné změny. Automobilka pouze zmiňuje, že odstraněny budou modely a varianty, které ukazují nízkou poptávku.

V plánech se mimo to objevuje i optimalizace nákladů na výrobní materiály a zvýšení produktivity továren o 30 % do roku 2025. Lze počítat s tím, že VW mluví o navýšení automatizace výroby, jelikož zároveň plánuje snížit pracovní sílu o 5600 zaměstnanců, zatímco dalších 9300 lidí již podepsalo smlouvu o předčasném odchodu důchodu.

První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

Provozní zisk Volkswagenu během letoška klesl o 6 % na 2,3 miliardy euro. Příčinou má být zavádění nových metodik měření emisí a spotřeby WLTP, kvůli nimž musela automobilka narychlo měnit produkční plány, přičemž celkový pokles zájmu o naftové motory v Evropě měl poklesu také pomoci. Kromě toho situaci nepomáhá současná situace okolo Brexitu a také dosavadní ekonomické vztahy mezi Čínou a USA.

Proces snižování nákladů už přitom částečně započal, do roku 2020 chce ovšem Volkswagen ušetřit okolo 3 miliard euro. Právě tyto úspory mají nakonec putovat do „elektrifikace a digitalizace značky“ včetně rozvoje elektrické platformy MEB nebo také rozšíření infrastruktury dobíjecích stanic. Již dříve zaznělo, že do budoucích technologií chce VW během následujících šesti let investovat přes 11 miliard euro, tedy asi 285 miliard korun.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků