VW plánuje snížení nákladů a zjednodušení nabídky modelů. Chce ušetřit

V závislosti na masivních investicích do elektromobility a nových technologií se Volkswagen chystá na rozsáhlé úspory a snižování nákladů v jiných oblastech vývoje a produkce.

Neustále zprávy o miliardových investicích do budoucnosti elektrických vozů a nových technologií jsou nyní Volkswagenem vyváženy dalším plánem – šetřením a snižováním nákladů v současné produkci a vývoji. VW má v plánu zjednodušit nabídku svých modelů, snížit počet dostupných variant, ale zároveň zvýšit produktivitu výroby.

Těmito kroky chce automobilka zredukovat náklady a navýšit zisky. Plán oznámil na nedávné konferenci koncernu hlavní provozní ředitel značky VW Ralf Brandstätter. Už zanedlouho má přitom započnout obsáhlé redukování modelových variant. „Příští rok budeme z nabídky rušit 25 % motorizací a dostupných převodovek napříč evropským trhem,“ oznámil Brandstätter.

Konec spalovacích motorů VW se blíží! Už se ví, kdy přijdou poslední

Konec spalovacích motorů VW se blíží! Už se ví, kdy přijdou poslední

„Chytřeji“ má být poté rozvržena nabídka výbavových linií jednotlivých modelů za účelem zjednodušení nabídky. Zatím není přesně jasné, kterých modelových řad se dotknou uváděné změny. Automobilka pouze zmiňuje, že odstraněny budou modely a varianty, které ukazují nízkou poptávku.

V plánech se mimo to objevuje i optimalizace nákladů na výrobní materiály a zvýšení produktivity továren o 30 % do roku 2025. Lze počítat s tím, že VW mluví o navýšení automatizace výroby, jelikož zároveň plánuje snížit pracovní sílu o 5600 zaměstnanců, zatímco dalších 9300 lidí již podepsalo smlouvu o předčasném odchodu důchodu.

První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

První továrnu pouze na elektromobily otevře VW v roce 2020. Bude stát v Číně

Provozní zisk Volkswagenu během letoška klesl o 6 % na 2,3 miliardy euro. Příčinou má být zavádění nových metodik měření emisí a spotřeby WLTP, kvůli nimž musela automobilka narychlo měnit produkční plány, přičemž celkový pokles zájmu o naftové motory v Evropě měl poklesu také pomoci. Kromě toho situaci nepomáhá současná situace okolo Brexitu a také dosavadní ekonomické vztahy mezi Čínou a USA.

Proces snižování nákladů už přitom částečně započal, do roku 2020 chce ovšem Volkswagen ušetřit okolo 3 miliard euro. Právě tyto úspory mají nakonec putovat do „elektrifikace a digitalizace značky“ včetně rozvoje elektrické platformy MEB nebo také rozšíření infrastruktury dobíjecích stanic. Již dříve zaznělo, že do budoucích technologií chce VW během následujících šesti let investovat přes 11 miliard euro, tedy asi 285 miliard korun.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků