VW Phaeton nekončí, nová generace bude

Německá automobilka Volkswagen rozhodla, že současná luxusní limuzína Phaeton dostane nástupce. Ten se navíc bude opět pokoušet prorazit za Atlantikem ve Spojených státech.

Ne zrovna úspěšný model se nedokázal prosadit proti zavedeným evropským modelům jako je BMW řady 7, Mercedes-Benz S-klasse a neuspěl ani v bratrovražedném souboji s Audi A8. I když nabízí stejný stupeň výbav, prostornosti a výkonu, chybí mu prestiž. Volkswagen je prostě chápán jako kvalitní, ale běžná značka bez puncu exkluzivity.

Nový Phaeton by se měl ukázat zhruba za rok a na trhu by se pak měl objevit do dvou let. Měl by být opět luxusní a velký, ale měl by být hlavně levnější na výrobu a také jeho vývoj by neměl stát tolik financí. To vše se pak má postarat o lepší konkurenceschopnost, která bude dána hlavně cenou.

Zda se výrobci „lidových vozů” podaří opravdu prosadit v segmentu luxusních a prestižních vozů ovšem ukáže až čas.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků