VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Zkouška výkonu i skutečné hmotnosti

Další díl z naší série měření výkonu na brzdě patří nové generaci Volkswagenu Passat. A když už jsme v tom měření, rovnou jsme auto vzali také na váhu, ať ukáže, zda na tom je se svou hmotností i v plné výbavě opravdu lépe než nedávno tolik propíraný Ford Mondeo.
Seznam kapitol
  1. VW Passat na brzdě: Koncernové zklamání
  2. Volkswagen Passat na váze: A jak je to s tou hmotností?

Kdo četl článek o přípravě tohoto testu, ten už ví, že se jedná na Passat Variant B8 osazený nejslabším naftovým dvoulitrem disponujícím výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 340 Nm. Maximální výkon by měl být podle oficiálních tabulek dostupný v rozmezí od 3500 do 4000 ot./min, vrchol točivého momentu má řidič k dispozici podle údajů automobilky od 1750 do 3000 ot./min. Motor o objemu 1968 cm3 využívá samozřejmě vstřikování Common Rail a čtyřventilovou techniku.

Právě testujeme: Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI  

Právě testujeme: Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI  

Passat Variant dorazil do testu v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG a na brzdu zamířil v době, kdy počítadlo ujetých kilometrů ukazovalo necelých pět tisíc. Není to mnoho, nicméně na měření už jsme vzali i auta s menším nájezdem a ukázalo se, že i ta mohou nabízet vyšší výkon, než jaký udává výrobce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testovaný Passat dorazil do naší redakce v době, kdy měl najeto zhruba 4600 kilometrů. Než zamířil na brzdu, najeli jsme s ním přibližně 200 km.

Než se podíváme na to, jak Passat dopadl, připomeňme nedávné měření nového Fordu Mondeo coby přímého konkurenta. Jeho naftový dvoulitr měl disponovat parametry 132 kW (180 k) a 400 Nm, naměřili jsme mu ale 177,55 koní a 401 Nm.

Na brzdě: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi

Na brzdě: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi

Koncernové zklamání

Možná si vzpomenete na závěr měření Fordu Mondeo, kde jsme předpovídali, že Passat určitě vykáže na brzdě vyšší výkon, než jaký udává výrobce. U koncernových aut jsme si na toto už zvykli.

Například Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 132 kW vykázala 188,9 koní místo 184 koní, Octavia Combi 4x4 2.0 TDI 110 kW dokonce měla místo 150 koní plných 164 koní a to v době, kdy auto najelo pouze 2700 km. O benzinových koncernových motorech platí to samé, což ukázalo třeba měření Golfu 1.2 TSI. Že mají obecně koncernové motory běžně vyšší než udávaný výkon, to nakonec potvrdili i kolegové z Dieselpower, kterým se na brzdě střídají auta jak na běžícím pásu.

Na brzdě: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Na brzdě: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Očekávání tedy byla na místě, ale jak asi už tušíte, Passat je tak úplně nenaplnil. Tedy alespoň pokud se budeme bavit o maximálním výkonu. Ten se ani při opakovaných měřeních na udávaných 150 koní nedostal. Naměřené maximum má hodnotu 147,74 koní v 3759 ot./min. Takže se nedostavil ani slibovaný nejvyšší výkon dostupný od 3500 do 4000 ot./min. Jak ukazuje graf, v tomto rozmezí křivka plochá není.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Passat osazený motorem 2.0 TDI 110 kW (150 k) vykázal na brzdě 147,74 koní. Octavia Combi 4x4 se stejným motorem na stejné brzdě vyprodukovala 164 koní. 

Točivý moment se těsně přehoupl přes udávaných 340 Nm (konkrétně 340,44 Nm), nicméně ani zde docela nesedí rozmezí otáček. Na vrchol se křivka točivého momentu dostala při 2557 ot./min a tuto hodnotu drží pouze dalších zhruba 200 ot./min, pak už začíná klesat. Těsně pod 340 Nm se motor podívá při dvou tisících.

Na brzdě: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW

Na brzdě: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW

Nedá se říci, že by naftový čtyřválec ve Volkswagenu Passat propadl, přesto nás ale zklamal. Stejně jako Ford Mondeo zaostal i tento motor těsně za slibovaným maximem. 

A co ukázala váha? To se dozvíte v následující kapitole.

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. VW Passat na brzdě: Koncernové zklamání
  2. Volkswagen Passat na váze: A jak je to s tou hmotností?

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2013
Stav: 100 686 km
Cena: 340 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2007
Stav: 299 605 km
Cena: 96 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 148 731 km
Cena: 135 000 Kč
VW Polo 1,2
Rok výroby: 2003
Stav: 134 195 km
Cena: 60 000 Kč
VW Touareg 3
Rok výroby: 2005
Stav: 218 768 km
Cena: 210 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 131 373 km
Cena: 122 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků