VW Passat R36, nejsilnější Passat všech dob se blíží (spy photos)

Volkswagen Passat, jedna z legend vozů střední třídy, se ve svých minulých generacích nedočkala mnoha opravdu ostrých verzí. „Létům nudy” chce dát automobilka zapomenout velmi rázným způsobem a v generaci současné uvést na trh sportovně laděný model R36. Spekulace o něm slýcháme již druhým rokem, ale mnoho přesvědčivých důkazů, že VW na vývoji vozu opravdu pracuje, se doposavad neobjevilo. Nyní se nám dostaly do rukou špionážní fotografie pořízené v okolí wolfburgského sídla automobilky, které ostrý Passat zachytily téměř v celé jeho kráse. Lepší důkaz, že vůz je již řádně testován a k uvedení na trh nemá daleko, jsme si nemohli přát. Testovací vůz je prakticky nemaskovaný, ostatně nějakého výraznějšího maskování automobilka ani nemusí používat; Passat si zachová své konzervativnější tvary také ve své nejsilnější verzi.

Na rozdíl od amerického Volkswagenu, který pro Passat nabízí drsný R-GT paket, s nímž by Passat mohl s klidem účinkovat v dalším dílu Rychle a zběsile, zůstává evropská divize při zemi. V Evropě se ve střední třídě křiklavé vozy příliš nenosí, lidé více ocení nenápadnější sílu.

Použitá technika by neměla překvapit. Pod kapotu R36 se dostane vidlicový atmosférický šestiválec s objemem 3,6 l, který má dnes v ostatních koncernových vozech výkon 206 kW (280 k) a v Passatu by měl být naladěn totožně. Půjde tak o nejsilnější sériově vyráběný Passat vůbec. Možná vám vrtá hlavou model W8 předchozí generace, ten byl ale i přes vyšší objem a osm válců o šest kilowatt slabší. Se sportovním modelem navíc neměl společného zhola nic.

Výkon bude za pomoci automatické převodovky DSG nebo šestistupňového manuálu přenášen na všechna čtyři kola. Poslouží k tomu opět připojitelný pohon zadních kol Haldex, které v současné generaci používají všechny Passaty.

Poznávacími znaky budou mohutnější nasávací otvory vpředu, malý zadní spoiler a dvojice kulatých koncovek výfuku. Velká kola jsou sice na fotografiích v černé úpravě, ale sériové provedení dostane disky v klasickém provedení. Passat R36 dorazí na trh na jaře příštího roku a podle fotek hádáte správně – bude k dispozici jako sedan, tak i kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat R36 sedan                                                        Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat R36 kombi                                                        Foto © Automedia

bazar

VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 251 km
Cena: 430 000 Kč
VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 164 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Golf Plus 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 74 189 km
Cena: 203 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 112 km
Cena: 490 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků