VW Passat R36, nejsilnější Passat všech dob se blíží (spy photos)

Volkswagen Passat, jedna z legend vozů střední třídy, se ve svých minulých generacích nedočkala mnoha opravdu ostrých verzí. „Létům nudy” chce dát automobilka zapomenout velmi rázným způsobem a v generaci současné uvést na trh sportovně laděný model R36. Spekulace o něm slýcháme již druhým rokem, ale mnoho přesvědčivých důkazů, že VW na vývoji vozu opravdu pracuje, se doposavad neobjevilo. Nyní se nám dostaly do rukou špionážní fotografie pořízené v okolí wolfburgského sídla automobilky, které ostrý Passat zachytily téměř v celé jeho kráse. Lepší důkaz, že vůz je již řádně testován a k uvedení na trh nemá daleko, jsme si nemohli přát. Testovací vůz je prakticky nemaskovaný, ostatně nějakého výraznějšího maskování automobilka ani nemusí používat; Passat si zachová své konzervativnější tvary také ve své nejsilnější verzi.

Na rozdíl od amerického Volkswagenu, který pro Passat nabízí drsný R-GT paket, s nímž by Passat mohl s klidem účinkovat v dalším dílu Rychle a zběsile, zůstává evropská divize při zemi. V Evropě se ve střední třídě křiklavé vozy příliš nenosí, lidé více ocení nenápadnější sílu.

Použitá technika by neměla překvapit. Pod kapotu R36 se dostane vidlicový atmosférický šestiválec s objemem 3,6 l, který má dnes v ostatních koncernových vozech výkon 206 kW (280 k) a v Passatu by měl být naladěn totožně. Půjde tak o nejsilnější sériově vyráběný Passat vůbec. Možná vám vrtá hlavou model W8 předchozí generace, ten byl ale i přes vyšší objem a osm válců o šest kilowatt slabší. Se sportovním modelem navíc neměl společného zhola nic.

Výkon bude za pomoci automatické převodovky DSG nebo šestistupňového manuálu přenášen na všechna čtyři kola. Poslouží k tomu opět připojitelný pohon zadních kol Haldex, které v současné generaci používají všechny Passaty.

Poznávacími znaky budou mohutnější nasávací otvory vpředu, malý zadní spoiler a dvojice kulatých koncovek výfuku. Velká kola jsou sice na fotografiích v černé úpravě, ale sériové provedení dostane disky v klasickém provedení. Passat R36 dorazí na trh na jaře příštího roku a podle fotek hádáte správně – bude k dispozici jako sedan, tak i kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat R36 sedan                                                        Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat R36 kombi                                                        Foto © Automedia

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků