VW Passat R36, nejsilnější Passat všech dob se blíží (spy photos)

Volkswagen Passat, jedna z legend vozů střední třídy, se ve svých minulých generacích nedočkala mnoha opravdu ostrých verzí. „Létům nudy” chce dát automobilka zapomenout velmi rázným způsobem a v generaci současné uvést na trh sportovně laděný model R36. Spekulace o něm slýcháme již druhým rokem, ale mnoho přesvědčivých důkazů, že VW na vývoji vozu opravdu pracuje, se doposavad neobjevilo. Nyní se nám dostaly do rukou špionážní fotografie pořízené v okolí wolfburgského sídla automobilky, které ostrý Passat zachytily téměř v celé jeho kráse. Lepší důkaz, že vůz je již řádně testován a k uvedení na trh nemá daleko, jsme si nemohli přát. Testovací vůz je prakticky nemaskovaný, ostatně nějakého výraznějšího maskování automobilka ani nemusí používat; Passat si zachová své konzervativnější tvary také ve své nejsilnější verzi.

Na rozdíl od amerického Volkswagenu, který pro Passat nabízí drsný R-GT paket, s nímž by Passat mohl s klidem účinkovat v dalším dílu Rychle a zběsile, zůstává evropská divize při zemi. V Evropě se ve střední třídě křiklavé vozy příliš nenosí, lidé více ocení nenápadnější sílu.

Použitá technika by neměla překvapit. Pod kapotu R36 se dostane vidlicový atmosférický šestiválec s objemem 3,6 l, který má dnes v ostatních koncernových vozech výkon 206 kW (280 k) a v Passatu by měl být naladěn totožně. Půjde tak o nejsilnější sériově vyráběný Passat vůbec. Možná vám vrtá hlavou model W8 předchozí generace, ten byl ale i přes vyšší objem a osm válců o šest kilowatt slabší. Se sportovním modelem navíc neměl společného zhola nic.

Výkon bude za pomoci automatické převodovky DSG nebo šestistupňového manuálu přenášen na všechna čtyři kola. Poslouží k tomu opět připojitelný pohon zadních kol Haldex, které v současné generaci používají všechny Passaty.

Poznávacími znaky budou mohutnější nasávací otvory vpředu, malý zadní spoiler a dvojice kulatých koncovek výfuku. Velká kola jsou sice na fotografiích v černé úpravě, ale sériové provedení dostane disky v klasickém provedení. Passat R36 dorazí na trh na jaře příštího roku a podle fotek hádáte správně – bude k dispozici jako sedan, tak i kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat R36 sedan                                                        Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat R36 kombi                                                        Foto © Automedia

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků