VW Passat R36, nejsilnější Passat všech dob se blíží (spy photos)

Volkswagen Passat, jedna z legend vozů střední třídy, se ve svých minulých generacích nedočkala mnoha opravdu ostrých verzí. „Létům nudy” chce dát automobilka zapomenout velmi rázným způsobem a v generaci současné uvést na trh sportovně laděný model R36. Spekulace o něm slýcháme již druhým rokem, ale mnoho přesvědčivých důkazů, že VW na vývoji vozu opravdu pracuje, se doposavad neobjevilo. Nyní se nám dostaly do rukou špionážní fotografie pořízené v okolí wolfburgského sídla automobilky, které ostrý Passat zachytily téměř v celé jeho kráse. Lepší důkaz, že vůz je již řádně testován a k uvedení na trh nemá daleko, jsme si nemohli přát. Testovací vůz je prakticky nemaskovaný, ostatně nějakého výraznějšího maskování automobilka ani nemusí používat; Passat si zachová své konzervativnější tvary také ve své nejsilnější verzi.

Na rozdíl od amerického Volkswagenu, který pro Passat nabízí drsný R-GT paket, s nímž by Passat mohl s klidem účinkovat v dalším dílu Rychle a zběsile, zůstává evropská divize při zemi. V Evropě se ve střední třídě křiklavé vozy příliš nenosí, lidé více ocení nenápadnější sílu.

Použitá technika by neměla překvapit. Pod kapotu R36 se dostane vidlicový atmosférický šestiválec s objemem 3,6 l, který má dnes v ostatních koncernových vozech výkon 206 kW (280 k) a v Passatu by měl být naladěn totožně. Půjde tak o nejsilnější sériově vyráběný Passat vůbec. Možná vám vrtá hlavou model W8 předchozí generace, ten byl ale i přes vyšší objem a osm válců o šest kilowatt slabší. Se sportovním modelem navíc neměl společného zhola nic.

Výkon bude za pomoci automatické převodovky DSG nebo šestistupňového manuálu přenášen na všechna čtyři kola. Poslouží k tomu opět připojitelný pohon zadních kol Haldex, které v současné generaci používají všechny Passaty.

Poznávacími znaky budou mohutnější nasávací otvory vpředu, malý zadní spoiler a dvojice kulatých koncovek výfuku. Velká kola jsou sice na fotografiích v černé úpravě, ale sériové provedení dostane disky v klasickém provedení. Passat R36 dorazí na trh na jaře příštího roku a podle fotek hádáte správně – bude k dispozici jako sedan, tak i kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat R36 sedan                                                        Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat R36 kombi                                                        Foto © Automedia

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků