VW Passat pro rok 2009: sbohem, 1,9 TDI

Passat vplouvá do nového modelového roku s dílčími úpravami. V jejich rámci dá i vale legendárnímu motoru 1,9 TDI.

O faceliftu či omlazení hovořit nelze, nicméně série modifikací a nových variant matadora střední třídy na českém trhu jednoznačně zvýhodní. Mezi historicky nejdůležitější změny patří ukončení výroby motorů 1,9 TDI, které v provedení PD (čerpadlo-tryska) zřejmě završily jejich slavnou, takřka dvě desetiletí dlouhou kariéru. Základní vznětová pohonná jednotka 1,9 TDI PD s výkonem 77 kW totiž uvolnila pod kapotou Passatu 2009 místo slabší variantě motoru 2,0 TDI CR o výkonu 81 kW, který přes tvrdošíjně užívanou zkratku TDI disponuje již vstřikováním common rail. Tato jednotka se přitom v Passatu vyskytuje i ve variantách 103 a 125 kW.

Nová varianta motoru slavila svoji premiéru v novém typu Golf a disponuje slušným točivým momentem 250 Nm, dosahovaným ve srovnání s TDI PD/77 kW v širším rozmezí 1 500 až 2 500 ot./min. Jeho kombinovaná spotřeba nafty činí v sedanu 5,5, v kombíku pak 5,6 l/100 km. Stejným motorem disponuje také nové, hospodárné provedení BlueMotion, jež dosahuje průměrné spotřeby 4,8, resp. 4,9 l/100 km. Větší hospodárnosti bylo dosaženo delšími převody pětistupňové převodovky s manuálním řazením, použitím pneumatik se sníženým valivým odporem či zavedením systému vypínání motoru start-stop. Ve stylu „nechci slevu zadarmo“ bude provedení BlueMotion nabízeno za příplatek přibližně 15 000 Kč.

Připravena je též nová varianta R-Line Edition. Jedná se vlastně o výbavový stupeň Comfortline obohacený o sedmnáctipalcová litá kola, sportovní podvozek a designérské prvky z řady R-Design, jež zasáhly i oba nárazníky. Výbava tohoto provedení bude obohacena o klimatizaci Climatronic, ale také o nový přístrojový štít, poprvé použitý v provedení Passat CC. Varianta R-Line se bude nabízet se všemi pohonnými jednotkami, dostupnými pro stupeň Comfortline. České ceny pro nový motor a nové verze nebyly dosud zveřejněny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat BlueMotion
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat R-Line Edition

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků