VW Passat pro rok 2009: sbohem, 1,9 TDI

Passat vplouvá do nového modelového roku s dílčími úpravami. V jejich rámci dá i vale legendárnímu motoru 1,9 TDI.

O faceliftu či omlazení hovořit nelze, nicméně série modifikací a nových variant matadora střední třídy na českém trhu jednoznačně zvýhodní. Mezi historicky nejdůležitější změny patří ukončení výroby motorů 1,9 TDI, které v provedení PD (čerpadlo-tryska) zřejmě završily jejich slavnou, takřka dvě desetiletí dlouhou kariéru. Základní vznětová pohonná jednotka 1,9 TDI PD s výkonem 77 kW totiž uvolnila pod kapotou Passatu 2009 místo slabší variantě motoru 2,0 TDI CR o výkonu 81 kW, který přes tvrdošíjně užívanou zkratku TDI disponuje již vstřikováním common rail. Tato jednotka se přitom v Passatu vyskytuje i ve variantách 103 a 125 kW.

Nová varianta motoru slavila svoji premiéru v novém typu Golf a disponuje slušným točivým momentem 250 Nm, dosahovaným ve srovnání s TDI PD/77 kW v širším rozmezí 1 500 až 2 500 ot./min. Jeho kombinovaná spotřeba nafty činí v sedanu 5,5, v kombíku pak 5,6 l/100 km. Stejným motorem disponuje také nové, hospodárné provedení BlueMotion, jež dosahuje průměrné spotřeby 4,8, resp. 4,9 l/100 km. Větší hospodárnosti bylo dosaženo delšími převody pětistupňové převodovky s manuálním řazením, použitím pneumatik se sníženým valivým odporem či zavedením systému vypínání motoru start-stop. Ve stylu „nechci slevu zadarmo“ bude provedení BlueMotion nabízeno za příplatek přibližně 15 000 Kč.

Připravena je též nová varianta R-Line Edition. Jedná se vlastně o výbavový stupeň Comfortline obohacený o sedmnáctipalcová litá kola, sportovní podvozek a designérské prvky z řady R-Design, jež zasáhly i oba nárazníky. Výbava tohoto provedení bude obohacena o klimatizaci Climatronic, ale také o nový přístrojový štít, poprvé použitý v provedení Passat CC. Varianta R-Line se bude nabízet se všemi pohonnými jednotkami, dostupnými pro stupeň Comfortline. České ceny pro nový motor a nové verze nebyly dosud zveřejněny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat BlueMotion
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat R-Line Edition

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků