VW Passat pro rok 2009: sbohem, 1,9 TDI

Passat vplouvá do nového modelového roku s dílčími úpravami. V jejich rámci dá i vale legendárnímu motoru 1,9 TDI.

O faceliftu či omlazení hovořit nelze, nicméně série modifikací a nových variant matadora střední třídy na českém trhu jednoznačně zvýhodní. Mezi historicky nejdůležitější změny patří ukončení výroby motorů 1,9 TDI, které v provedení PD (čerpadlo-tryska) zřejmě završily jejich slavnou, takřka dvě desetiletí dlouhou kariéru. Základní vznětová pohonná jednotka 1,9 TDI PD s výkonem 77 kW totiž uvolnila pod kapotou Passatu 2009 místo slabší variantě motoru 2,0 TDI CR o výkonu 81 kW, který přes tvrdošíjně užívanou zkratku TDI disponuje již vstřikováním common rail. Tato jednotka se přitom v Passatu vyskytuje i ve variantách 103 a 125 kW.

Nová varianta motoru slavila svoji premiéru v novém typu Golf a disponuje slušným točivým momentem 250 Nm, dosahovaným ve srovnání s TDI PD/77 kW v širším rozmezí 1 500 až 2 500 ot./min. Jeho kombinovaná spotřeba nafty činí v sedanu 5,5, v kombíku pak 5,6 l/100 km. Stejným motorem disponuje také nové, hospodárné provedení BlueMotion, jež dosahuje průměrné spotřeby 4,8, resp. 4,9 l/100 km. Větší hospodárnosti bylo dosaženo delšími převody pětistupňové převodovky s manuálním řazením, použitím pneumatik se sníženým valivým odporem či zavedením systému vypínání motoru start-stop. Ve stylu „nechci slevu zadarmo“ bude provedení BlueMotion nabízeno za příplatek přibližně 15 000 Kč.

Připravena je též nová varianta R-Line Edition. Jedná se vlastně o výbavový stupeň Comfortline obohacený o sedmnáctipalcová litá kola, sportovní podvozek a designérské prvky z řady R-Design, jež zasáhly i oba nárazníky. Výbava tohoto provedení bude obohacena o klimatizaci Climatronic, ale také o nový přístrojový štít, poprvé použitý v provedení Passat CC. Varianta R-Line se bude nabízet se všemi pohonnými jednotkami, dostupnými pro stupeň Comfortline. České ceny pro nový motor a nové verze nebyly dosud zveřejněny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat BlueMotion
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Passat R-Line Edition

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků