VW Passat Lingyu: nový vzhled „čínského supa“

Ačkoliv se VW Passat Lingyu zdá být záležitostí ryze čínskou, není to tak docela pravda. První generace tohoto vozu totiž vznikla po jemných vzhledových úpravách Škody Superb první generace v roce 2001, a tak jako zde si i v Číně takřka hned získal značnou oblibu zejména pro svůj vnitřní prostor. Nicméně nová generace Superbu je již od Passatu jasně odlišena a je třeba jedním dechem dodat, že i nový Passat Lingyu, jenž společnost odhalila na autosalonu v Šanghaji, také kráčí svou vlastní cestou.

Novinka byla vyvíjena ve spolupráci s čínskou společností FAW a je na rozdíl od standardního evropského Passatu delší o 9,1 centimetru, což odpovídá požadavkům (nikoli však obvyklým proporcím...) tamních zákazníků. Výrobce se opět soustředil na nabídnutí co největšího komfortu pro zadní cestující a v rámci jeho segmentu mu jen těžko budeme hledat schopného konkurenta. Základním kamenem nabídky agregátů se stal turbem přeplňovaný 1,8 litrový čtyřválec, jehož výkon poskočil na 119 kW/163 koní (z předchozích 150 koní). Na druhé straně se výrobcům podařilo pohnout i se spotřebou a to pochopitelně opačným směrem, očekávat tedy můžeme o 10 procent nižší kombinovanou spotřebu, která se ustálí na hodnotě 6,5 l/100 km. Ostatní dva nabízené agregáty, dvoulitrový čtyřválec a 2,8 litrový šestiválec zůstaly beze změn.
Zajímavé je přitom rozhodnutí koncernu, že v Číně se bude prodávat i druhá generace Superbu a to bez výraznějších modifikací. Oba vozy sdílejí tu samou platformu a tak uvidíme, zda si nebudou až příliš „konkurovat“.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nový VW Passat Lingyu
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků