VW Passat CC Super Performance: americký pašák s německou krví

Na probíhajícím autosalonu upravených vozidel a doplňků v Las Vegas se letos představuje i modifikovaný Passat CC, jehož zrod má na svědomí designové centrum automobilky Volkswagen v Santa Monice. Jak už z názvu vyplývá, jeho stvořitelé vsadili především na vysoký výkon, který byl v tomto případě sklouben s elegantními liniemi vozu, jež snad jen málokoho nechají chladným.

Passat CC Super Performance dostal do vínku kompletní propracovaný bodykit, jenž podtrhuje jeho sportovní charakter. Zaujme také šedý perleťový lak a 20-ti palcová mnohopaprsková kola. Uvnitř nás o jeho sportovním charakteru přesvědčí skořepinová sedadla Recaro, zatímco o jeho luxusnější stránce nás přesvědčí černé leštěné obklady.

Dostáváme se však k té zajímavější stránce a to technickým doplňkům, o sportovní pružiny se postarala známá společnost H&R, brzdy dodalo Brembo a o turbodmychadlo se postarala společnost APR. O pohon se přitom stará benzínový čtyřválec 2,0 TSI, který při plném nastavení turbodmychadla disponuje výkonem 229 kW/311 koní a maximálním točivým momentem 424 Nm. „Přátelé země“ jistě potěší informace, že agregát pozná i režim „Eco“, který výkon omezí na hodnotu 163 kW. V tomto šetřícím módu si pak Passat CC potáhne na 100 km v kombinovaném provozu zhruba 7,1 l benzinu, což je oproti běžné verzi znatelný rozdíl.

Volkswagen použije tento model pro víceré prezentační účely a jeho hlavním úkolem je přilákat co nejvíce zájemců. Pokud by se tato verze dostala i do sériové výroby, byla by to vhodná alternativa pro ty, kteří z času na čas chtějí ušetřit, ale navzdory tomu si nechtějí nechat vzít pocit ze svižnější jízdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Passat CC Super Performance Concept
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků