VW Passat BlueTDi: nejčistější diesel od Volkswagenu?

VW Passat BlueTDi: nejčistější diesel od Volkswagenu?

Na výstavní ploše automobilky Volkswagen v Paříži se kromě široké palety modelů s označením BlueMotion, objeví i zatím nejúspornější Passat poháněný vznětovým agregátem. Pod kapotou tohoto „zeleného“ vozu nalezneme dvoulitrový čtyřválec upravený na výkon 143 koní. Navíc zplodiny procházejí ještě katalyzátorem SRC, jenž se výrazně podepsal pod snížení emisí oxidů dusíku. Podle prohlášení automobilky splňuje motor emisní limity Euro 6, které by měly vstoupit do platnosti až v roce 2015.

Pojďme se však podívat na tu zajímavější stránku věci a to konkrétně, o kolik litrů na 100 km si toto auto zeptá. Udávaná spotřeba v kombinovaném cyklu činí 5,2 l/100 km (u verze Variant 5,5 l/100 km), což je oproti standardní TDi verzi snížení o 0,4 l. Verze BlueTDi bude standardně dodávaná se šestistupňovou manuální převodovkou, ovšem za příplatek si bude možno objednat i šestistupňovou dvouspojkovou sekvenční převodovku. První kusy by se do showroomů v Evropě měly dostat již v lednu příštího roku. U nás by to mohl být další bestseller od Volkswagenu...

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků