VW Passat BlueTDi: nejčistější diesel od Volkswagenu?

Na výstavní ploše automobilky Volkswagen v Paříži se kromě široké palety modelů s označením BlueMotion, objeví i zatím nejúspornější Passat poháněný vznětovým agregátem. Pod kapotou tohoto „zeleného“ vozu nalezneme dvoulitrový čtyřválec upravený na výkon 143 koní. Navíc zplodiny procházejí ještě katalyzátorem SRC, jenž se výrazně podepsal pod snížení emisí oxidů dusíku. Podle prohlášení automobilky splňuje motor emisní limity Euro 6, které by měly vstoupit do platnosti až v roce 2015.

Pojďme se však podívat na tu zajímavější stránku věci a to konkrétně, o kolik litrů na 100 km si toto auto zeptá. Udávaná spotřeba v kombinovaném cyklu činí 5,2 l/100 km (u verze Variant 5,5 l/100 km), což je oproti standardní TDi verzi snížení o 0,4 l. Verze BlueTDi bude standardně dodávaná se šestistupňovou manuální převodovkou, ovšem za příplatek si bude možno objednat i šestistupňovou dvouspojkovou sekvenční převodovku. První kusy by se do showroomů v Evropě měly dostat již v lednu příštího roku. U nás by to mohl být další bestseller od Volkswagenu...

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků