VW Passat BlueMotion, „čistý vůz” se nevyplatí

Německá automobilka Volkswagen zveřejnila základní ceny svého modelu Passat s označením BlueMotion. Model, který se díky úpravám aerodynamiky a převodovky může pyšnit extrémně nízkou spotřebou, bude startovat na částce 776 700 Kč u verze sedan a na částce 815 800 Kč u verze kombi.

Tip: Představení Passatu BlueMotion naleznete zde.

Obě verze dostaly pod kapotu upravený čtyřválec 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k) a k nim upravenou převodovku s delšími převodovými stupni. Proti standardní verzi 1,9 TDI 77 kW (105 k) pak stojí BlueMotion o 30 300 Kč více.

To na první pohled není tolik, pokud ale vezmeme v potaz fakt, že Passat BlueMotion má kombinovanou spotřebu 5,1 l na 100 km a klasická verze 5,8 l, pak se při ceně nafty 29 Kč tento finanční rozdíl vrátí zhruba po 150 000 kilometrech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Passat BlueMotion
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků