VW Passat B8 je za rohem; dostane 2.0 TDI biturbo (aktualizováno)

Volkswagen pilně vyvíjí příští generaci Passatu, kterou chce ukázat světu až na příštím autosalonu ve Frankfurtu.
VW Passat B8 je za rohem; dostane 2.0 TDI biturbo (aktualizováno)

Aktualizováno 11. 12. 2013 8:18 Přidali jsme kompletní přehled motorizací

Volkswagen Passat B8 přiveze v roce 2015 lehčí konstrukci, vylepšené motory a větší zavazadlový prostor. Píše to německý AutoBild, který zveřejnil i několik špionážních fotografií kombíku Passat Variant.

Po koncernových modelech nižší střední třídy bude nový Volkswagen Passat B8 dalším typem, který vznikne na modulární platformě MQB. Modernější konstrukce karoserie s vyšším podílem vysokopevnostních ocelí by měla přinést hmotnostní úsporu asi 80 kg. 

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

Ve srovnání se současným Passatem dostane nová generace delší rozvor a širší rozchod kol. Díky tomu nabídne víc prostoru pro cestující i jejich zavazadla. Podle AutoBildu bude mít kombi Passat Variant konečně větší kufr než Golf Variant, i když jen o dva litry. 

Výčet karosářských variant se údajně rozroste o kabriolet a dvoudveřové kupé.

Zajímavé novinky očekává německý časopis pod kapotou budoucího Passatu. „Policejní“ šestiválec VR6 3,6 l údajně definitivně zmizí v propadlišti dějin, nahradí ho nejsilnější verze přeplňovaného zážehového čtyřválce 2.0 TSI konstrukční řady EA888. V Audi S3 dosahuje tento motor výkonu až 300 koní.

Nejpopulárnější fleetový motor Passatu, 2.0 TDI, nabídne výkon v rozpětí 110 až 230 koní. Nejvýkonnější verze bude osazena dvojicí turbodmychadel. 

Octavia Combi vs. Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

Octavia Combi vs. Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

Kompletní nabídka motorů pro Volkswagen Passat B8 má podle německého časopisu vypadat takto:

MotorizaceVýkon (k)Točivý moment (Nm)
Zážehové motory  
1.4 TSI125 250
1.4 TSI150 250
1.8 TSI180 300
2.0 TSI220 350
2.0 TSI280 400
Vznětové motory  
1.6 TDI116 250
2.0 TDI150 350
2.0 TDI184 380
2.0 TDI231 450

Volkswagen pracuje také na vývoji nové 10stupňové převodovky DSG. AutoBild nicméně nepovažuje za pravděpodobné, že by se ji podařilo dovést do produkčního stadia do podzimu 2015, kdy má nový Passat zamířit k zákazníkům.

Světová premiéra Passatu B8 je očekávána v září téhož roku na autosalonu ve Frankfurtu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků