VW Passat 2012 pro USA: revoluce nepřišla

Volkswagen právě představil americké provedení nového Passatu. Ten zdaleka není tak „nový“, jak automobilka slibovala.

Volkswagen se již delší čas holedbal, že pro své americké zákazníky připravuje zcela nový sedan střední třídy. Ještě při premiéře nepříliš nového Passatu B7 loni v Paříži automobilka vehementně uklidňovala americké zákazníky, že „jejich” nový Passat (tehdy prezentovaný pod zkratkou NMS) bude úplně jiný. Americká verze vozu pro modelový rok 2012 je nyní zde a po novinkách se slehla zem.

Vůz dostal jméno, světe div se, Passat. A hned od pohledu je jasné, že se svým evropským příbuzným sdílí daleko více než jen jméno. Při letmém porovnání s evropským Passatem 7. generace bychom mohli vyhlásit náročnou soutěž „najdi deset rozdílů“. Ale vážně, rozdíly zde přeci jenom jsou. Příď je až na detaily takřka identická, stejně jako tvarování kapoty, zrcátek nebo dveřních klik. „Američan“ se však vyznačuje specificky pojatými zadními sloupky karoserie a nepatrně pozměněnou zádí. Tento Passat je vyhrazen zákazníkům v USA, pro něž se bude vyrábět v továrně Chattanooga ve státě Tennessee.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Americký sedan Passat stojí na rozvoru náprav 2 803 mm a je dlouhý 4 868 mm, což je o rovných 10 cm více než u stávajícího evropského Passatu B7. Lze se tedy domnívat, že americký Passat bude také prostorný. A právě v pojetí interiéru se Passat z obou kontinentů poněkud liší. Zatímco při modernizaci evropské generace B6 se toho mnoho nezměnilo, připomíná palubní deska amerického vozu spíše levnější Volkswagen Jetta, o čemž svědčí například přístrojový štít, dveřní obklady nebo zpracování středové konzole. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle vyjádření VW Group vznikla novinka po technické stránce v Německu, takže Američané své německé kolegy korigovaly v otázce detailů i celkového směřování na specifické požadavky místních zákazníků. Nejlevnější verzi amerického Passat bude pohánět obstarožní pětiválec 2,5 l s výkonem 170 koní (125 kW) a dálniční spotřebou 7,6 l/100 km. Náročnější sáhnou po šestiválci 3,6 l naladěném na 280 koní (206 kW). Ten bude standardně doplněn dvouspojkovou převodovkou DSG, vůz s ní zrychlí z klidu na 96 km/h za 6,5 s a na dálnici vykáže průměrnou spotřebu 8,4 l/100 km. K mání bude také hospodárný a dobře známý turbodiesel s objemem 2,0 l, výkonem 140 koní (103 kW) a spotřebou 5,5 l/100 km.

Zákazníci budou moci volit ze stí stupňů výbavy S, SE a SEL, přičemž již ten základní nabízí například sledování tlaku v pneumatikách, šestici airbagů, soustavy ABS, ESP a asistenta pro rozjezd do kopce, dále pak klimatizaci, elektrické ovládání všech oken, tempomat nebo rádio s přehrávačem CD a MP3 a konektivitou Bluetooth.

Do prodejů nastoupí v průběhu letošního srpna a jeho základní cena by měla startovat v přepočtu na 379 000 Kč. „Těžko bychom na trhu našli jiný takto velký sedan, jenž by za podobné peníze nabízel podobně vyspělou techniku a kvalitu,“ píše se v oficiálním vyjádření. Na posouzení těchto slov si ale ještě počkejme, finální cenové i výbavové specifikace budou k mání až během letošního března.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Passat 2012 pro USA
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků