VW odkoupí některá auta z Dieselgate i v Německu. Další zákazníci mají smůlu

Majitelé dieselových volkswagenů ve dvou německých městech jsou prvními evropskými zákazníky, kteří dostanou kompenzaci v rámci kauzy Dieselgate.
VW odkoupí některá auta z Dieselgate i v Německu. Další zákazníci mají smůlu

Volkswagen souhlasil s vykoupením několika vozů, jejichž motory spadají do emisní aféry Dieselgate a umí upravit chování motoru při měření emisí. Výrobce nepodal opravný prostředek proti rozhodnutí soudů v Arnsbergu a Beyreuthu. Několik zákazníků tedy jako první Evropané dostanou odškodnění v podobě zpětného odkupu vozu.

Další evropští zákazníci, kteří se cítí být manipulací s emisemi dotčeni, se však odškodnění lehce nedočkají. Konkrétní dva případy byly podle Volkswagenu spíše výjimkou. Dotčená vozidla měla nižší hodnotu a výrobce nepředpokládá, že by se v dalších případech zachoval stejně.

Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

V komunikaci s Automotive News automobilka oznámila, že "bude v budoucnu využívat svého práva odvolat se na neoprávněné stížnosti zákazníků".

Evropská strategie koncernu je tak stále v ostrém kontrastu s tím, jak se Němci chovají za oceánem. Volkswagen několikrát oznámil, že v Evropě neporušil žádný zákon a nevidí potřebu odškodnit vlastníky "cinknutých" TDI na kontinentu. Současně však německá značka již souhlasila s tím, že ve Spojených státech zaplatí přibližně 25 miliard dolarů za různé daně, náhrady a pokuty.

Trest za Dieselgate: Volkswagen musí postavit síť nabíjecích stanic

Trest za Dieselgate: Volkswagen musí postavit síť nabíjecích stanic

Jedinou útěchou pro Evropany má být rozšířená záruka na postižené vozy. Skupina vlastníků upravených Volkswagenů z Velké Británie a Nizozemska chce Volkswagen donutit ke kompenzacím prostřednictvím petice, kterou zatím podepsalo 140 tisíc lidí. Celkově bylo na starém kontinentu prodáno osm a půl milionu vozů s motory, které spadají do emisního skandálu.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 43 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků