VW odkoupí některá auta z Dieselgate i v Německu. Další zákazníci mají smůlu

Majitelé dieselových volkswagenů ve dvou německých městech jsou prvními evropskými zákazníky, kteří dostanou kompenzaci v rámci kauzy Dieselgate.
VW odkoupí některá auta z Dieselgate i v Německu. Další zákazníci mají smůlu

Volkswagen souhlasil s vykoupením několika vozů, jejichž motory spadají do emisní aféry Dieselgate a umí upravit chování motoru při měření emisí. Výrobce nepodal opravný prostředek proti rozhodnutí soudů v Arnsbergu a Beyreuthu. Několik zákazníků tedy jako první Evropané dostanou odškodnění v podobě zpětného odkupu vozu.

Další evropští zákazníci, kteří se cítí být manipulací s emisemi dotčeni, se však odškodnění lehce nedočkají. Konkrétní dva případy byly podle Volkswagenu spíše výjimkou. Dotčená vozidla měla nižší hodnotu a výrobce nepředpokládá, že by se v dalších případech zachoval stejně.

Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

V komunikaci s Automotive News automobilka oznámila, že "bude v budoucnu využívat svého práva odvolat se na neoprávněné stížnosti zákazníků".

Evropská strategie koncernu je tak stále v ostrém kontrastu s tím, jak se Němci chovají za oceánem. Volkswagen několikrát oznámil, že v Evropě neporušil žádný zákon a nevidí potřebu odškodnit vlastníky "cinknutých" TDI na kontinentu. Současně však německá značka již souhlasila s tím, že ve Spojených státech zaplatí přibližně 25 miliard dolarů za různé daně, náhrady a pokuty.

Trest za Dieselgate: Volkswagen musí postavit síť nabíjecích stanic

Trest za Dieselgate: Volkswagen musí postavit síť nabíjecích stanic

Jedinou útěchou pro Evropany má být rozšířená záruka na postižené vozy. Skupina vlastníků upravených Volkswagenů z Velké Británie a Nizozemska chce Volkswagen donutit ke kompenzacím prostřednictvím petice, kterou zatím podepsalo 140 tisíc lidí. Celkově bylo na starém kontinentu prodáno osm a půl milionu vozů s motory, které spadají do emisního skandálu.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků