VW odkoupí některá auta z Dieselgate i v Německu. Další zákazníci mají smůlu

Majitelé dieselových volkswagenů ve dvou německých městech jsou prvními evropskými zákazníky, kteří dostanou kompenzaci v rámci kauzy Dieselgate.
VW odkoupí některá auta z Dieselgate i v Německu. Další zákazníci mají smůlu

Volkswagen souhlasil s vykoupením několika vozů, jejichž motory spadají do emisní aféry Dieselgate a umí upravit chování motoru při měření emisí. Výrobce nepodal opravný prostředek proti rozhodnutí soudů v Arnsbergu a Beyreuthu. Několik zákazníků tedy jako první Evropané dostanou odškodnění v podobě zpětného odkupu vozu.

Další evropští zákazníci, kteří se cítí být manipulací s emisemi dotčeni, se však odškodnění lehce nedočkají. Konkrétní dva případy byly podle Volkswagenu spíše výjimkou. Dotčená vozidla měla nižší hodnotu a výrobce nepředpokládá, že by se v dalších případech zachoval stejně.

Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

V komunikaci s Automotive News automobilka oznámila, že "bude v budoucnu využívat svého práva odvolat se na neoprávněné stížnosti zákazníků".

Evropská strategie koncernu je tak stále v ostrém kontrastu s tím, jak se Němci chovají za oceánem. Volkswagen několikrát oznámil, že v Evropě neporušil žádný zákon a nevidí potřebu odškodnit vlastníky "cinknutých" TDI na kontinentu. Současně však německá značka již souhlasila s tím, že ve Spojených státech zaplatí přibližně 25 miliard dolarů za různé daně, náhrady a pokuty.

Trest za Dieselgate: Volkswagen musí postavit síť nabíjecích stanic

Trest za Dieselgate: Volkswagen musí postavit síť nabíjecích stanic

Jedinou útěchou pro Evropany má být rozšířená záruka na postižené vozy. Skupina vlastníků upravených Volkswagenů z Velké Británie a Nizozemska chce Volkswagen donutit ke kompenzacím prostřednictvím petice, kterou zatím podepsalo 140 tisíc lidí. Celkově bylo na starém kontinentu prodáno osm a půl milionu vozů s motory, které spadají do emisního skandálu.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků