VW odkoupí některá auta z Dieselgate i v Německu. Další zákazníci mají smůlu

Majitelé dieselových volkswagenů ve dvou německých městech jsou prvními evropskými zákazníky, kteří dostanou kompenzaci v rámci kauzy Dieselgate.
VW odkoupí některá auta z Dieselgate i v Německu. Další zákazníci mají smůlu

Volkswagen souhlasil s vykoupením několika vozů, jejichž motory spadají do emisní aféry Dieselgate a umí upravit chování motoru při měření emisí. Výrobce nepodal opravný prostředek proti rozhodnutí soudů v Arnsbergu a Beyreuthu. Několik zákazníků tedy jako první Evropané dostanou odškodnění v podobě zpětného odkupu vozu.

Další evropští zákazníci, kteří se cítí být manipulací s emisemi dotčeni, se však odškodnění lehce nedočkají. Konkrétní dva případy byly podle Volkswagenu spíše výjimkou. Dotčená vozidla měla nižší hodnotu a výrobce nepředpokládá, že by se v dalších případech zachoval stejně.

Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

V komunikaci s Automotive News automobilka oznámila, že "bude v budoucnu využívat svého práva odvolat se na neoprávněné stížnosti zákazníků".

Evropská strategie koncernu je tak stále v ostrém kontrastu s tím, jak se Němci chovají za oceánem. Volkswagen několikrát oznámil, že v Evropě neporušil žádný zákon a nevidí potřebu odškodnit vlastníky "cinknutých" TDI na kontinentu. Současně však německá značka již souhlasila s tím, že ve Spojených státech zaplatí přibližně 25 miliard dolarů za různé daně, náhrady a pokuty.

Trest za Dieselgate: Volkswagen musí postavit síť nabíjecích stanic

Trest za Dieselgate: Volkswagen musí postavit síť nabíjecích stanic

Jedinou útěchou pro Evropany má být rozšířená záruka na postižené vozy. Skupina vlastníků upravených Volkswagenů z Velké Británie a Nizozemska chce Volkswagen donutit ke kompenzacím prostřednictvím petice, kterou zatím podepsalo 140 tisíc lidí. Celkově bylo na starém kontinentu prodáno osm a půl milionu vozů s motory, které spadají do emisního skandálu.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků