VW odkoupí některá auta z Dieselgate i v Německu. Další zákazníci mají smůlu

Majitelé dieselových volkswagenů ve dvou německých městech jsou prvními evropskými zákazníky, kteří dostanou kompenzaci v rámci kauzy Dieselgate.
VW odkoupí některá auta z Dieselgate i v Německu. Další zákazníci mají smůlu

Volkswagen souhlasil s vykoupením několika vozů, jejichž motory spadají do emisní aféry Dieselgate a umí upravit chování motoru při měření emisí. Výrobce nepodal opravný prostředek proti rozhodnutí soudů v Arnsbergu a Beyreuthu. Několik zákazníků tedy jako první Evropané dostanou odškodnění v podobě zpětného odkupu vozu.

Další evropští zákazníci, kteří se cítí být manipulací s emisemi dotčeni, se však odškodnění lehce nedočkají. Konkrétní dva případy byly podle Volkswagenu spíše výjimkou. Dotčená vozidla měla nižší hodnotu a výrobce nepředpokládá, že by se v dalších případech zachoval stejně.

Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

V komunikaci s Automotive News automobilka oznámila, že "bude v budoucnu využívat svého práva odvolat se na neoprávněné stížnosti zákazníků".

Evropská strategie koncernu je tak stále v ostrém kontrastu s tím, jak se Němci chovají za oceánem. Volkswagen několikrát oznámil, že v Evropě neporušil žádný zákon a nevidí potřebu odškodnit vlastníky "cinknutých" TDI na kontinentu. Současně však německá značka již souhlasila s tím, že ve Spojených státech zaplatí přibližně 25 miliard dolarů za různé daně, náhrady a pokuty.

Trest za Dieselgate: Volkswagen musí postavit síť nabíjecích stanic

Trest za Dieselgate: Volkswagen musí postavit síť nabíjecích stanic

Jedinou útěchou pro Evropany má být rozšířená záruka na postižené vozy. Skupina vlastníků upravených Volkswagenů z Velké Británie a Nizozemska chce Volkswagen donutit ke kompenzacím prostřednictvím petice, kterou zatím podepsalo 140 tisíc lidí. Celkově bylo na starém kontinentu prodáno osm a půl milionu vozů s motory, které spadají do emisního skandálu.

bazar

VW Tiguan 2
Rok výroby: 2008
Stav: 183 253 km
Cena: 260 000 Kč
VW Multivan 2,5
Rok výroby: 2003
Stav: 179 735 km
Cena: 276 000 Kč
VW Bora 1,9
Rok výroby: 2000
Stav: 229 083 km
Cena: 65 000 Kč
VW Golf 1,4
Rok výroby: 2000
Stav: 195 858 km
Cena: 51 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2006
Stav: 204 828 km
Cena: 140 000 Kč
VW Golf 2
Rok výroby: 2016
Stav: 16 507 km
Cena: 520 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků