VW odhaluje studii ID. Space Vizzion. Elektrického kombíku se opravdu dočkáme

Ďoďo  |  20. 11. 2019 12:36
EL2020  |  20. 11. 2019 12:43

Pokud klesá cena baterií ke 100 USD/kWh, není při avizovaných cenách elektromobilů ke ztrátám DLOUHODOBĚ důvod. Krátkodobě zřejmě ještě ano, protože je to prostě stále nová technologie a ještě nebyly využity všechny možnosti snížení nákladů v rámci masové výroby.
Kdyby se teď měla zavést nově výroba TSI+DSG+haldex+katalyzátor+atd... místo zavedené výroby elektromobilů, byla by situace opačná...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  20. 11. 2019 14:59

No, zatim neklesa... i kdyz, i 117 je "ke 100"...

Odpovědět  |   | 
dzozifko  |  20. 11. 2019 22:59

Cena ti moc nepovie. Oveľa viac ti povie vývoj ceny. A ten je mimoriadne zaujímavý. Ešte v r. 2010 stál 1 kWh batériovej kapacity 1.000 až 1.200 dolárov. Dnes sa bavíme, či je to 117, 100 alebo už pod 100 dolárov... Oproti 1.000 dolárom sú to zanedbateľné rozdiely.
Pre tých, čo neradi počítajú - je to pokles ceny o 90 % za necelých 10 rokov... Ešte niekto pochybuje o životaschopnosti elektromobilov?

Odpovědět  |   | 
jozka  |  21. 11. 2019 10:26

Super! Tak to kolem roku 2030 budou za kWh okolo 800-900 dolaru doplacet!

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 11. 2019 10:35

odhadovane cenove dno pri velkovyrobe baterii souscasnych komercnich technologii pouzivanych v elektromobilite je u cca $35-40 za kWh, tahle cifra pochazi od LG Chem, tedy jednoho z nejvetsich dodavatelu baterii pro elektromobily

cista prakticky by takova cena znamenala ze baterie 100kWh by stala $3500-4000 v dodavatelskem retezci, u zakaznika tedy cca $4500-5000

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  21. 11. 2019 11:32

To zní zajímavě a zdá se, že masovému rozšíření už nestojí nic v cestě. Ale pořád je tu ten automotive problém, že baterie, která v dodavatelském řetězci stojí výše avizovaných 4000 USD, pak jako náhradní díl stojí min. 20000 USD...

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  22. 11. 2019 14:19

No a kolik stojí např nový agregát jako náhradní díl. Taky pomalu stejně, jako celý auto Blbá spojka dneska vyjde na 10 000. A to je spotřební díl.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  25. 11. 2019 02:17

Jenomže agregáty jako motor a převodovka se zpravidla nemění a pokud ano, bere se to jako vážná závada. V případě baterie se s výměnou (alespoň jednou za život auta) musí počítat - prostě spotřební materiál jako zmíněná spojka. Akorát je to sakra drahý spotřební materiál, který v okamžiku potřeby cenou zřejmě převýší hodnotu ojetiny. Jak se to bude řešit, netuším...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  20. 11. 2019 15:03

Da se ta informace o ztrate nekde dohledat?

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  20. 11. 2019 19:59

Pravdepodobne do straty ich posunie suma 3000 €, ktorú darujú kupcom v Nemecku do 2025. Ďalší 3000€ bonus daruje Angela M.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  21. 11. 2019 10:28

Me slo to Prokopcovo:

" podle informací agentury Reuters očekává v souvislosti s prodejem každého prodaného ID.3 ztrátu okolo 70 tisíc korun"

protoze jsem nic takoveho nedohledal.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  21. 11. 2019 11:00

Každý rieši cenu za kWh,ale nikto recykláciu 1 kg toxickej lithiovej baterky. Som zvedavý, či VW bude financovať aj recykláciu svojej cca 500 -600 kg baterky ,alebo štát vymyslí nejakú recyklačnu daň ktorú zaplatí zákazník.Toxicke lithiove baterky takmer nikto nerecykluje, lebo je to neekonomicke a energeticky náročné. Je lacnejšie vzácne kovy na výrobu baterky vyťažiť ako recyklovať a znova použiť. Až tu budú na skládkach ležať milióny ton takýchto bateriek možno sa niekto spamätá,inak hrozí ekologická katastrofa.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  22. 11. 2019 14:20

Tohle už je čirý zoufalství. Hele, až budeš mít nějakou tu starou baterku z Ev, rád si ji od tebe zadarmo vezmu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 11. 2019 09:30

Zatímco ostatní jednali, objednávali a kupovali baterky, VW chrápal a lobboval. Když už bylo jasné, že prohráli, přišel s designovou šíleností ID.3. A teď se diví, že má baterky za vysoké ceny. Inu, vybrali mu je ti schopnější.

Odpovědět  |   | 
dzozifko  |  20. 11. 2019 22:56

Pekné autíčko - vyzerá, že by sa od zajtra mohlo vyrábať. Presne toto potrebuje Európa - praktický štandardný elektrický kombík bez veľkých extravagancií.
Výrobcovia už začínajú chápať, že zákazník chce elektromobil, ktorý sa moc tvarmi a proporciami nelíši od klasických spaľovákov.
Mimochodom, neviem, či si elektrofóbi všimli, že už takmer každý druhý článok je o elektromobiloch...

Odpovědět  |   | 
Ota  |  21. 11. 2019 09:35

50% podil trhu?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 11. 2019 10:31

media pisou o tom co je ctene a nebo o cem se diskutuje a tedy nasledne se zobrazuje vice reklamy na ktere vydelavaji, elektromobilita je zarukou flamewar v diskuzich, a tak se o ni pise

kdyby nepsali o elektromobilech coby snadnem zdroji zobrazeni, tak by museli psat o necem co by si museli zdlouhave zjistovat, testovat, proste pracovat, a to je neco co redaktori podobnych serveru neradi delaji

Odpovědět  |   | 
Petr  |  21. 11. 2019 11:03

Clanky o elektromobilech lakaji. Lakaji vzdy tech stejnych par tupcu, kteri maji potrebu hadat se s kazdym, kdo vyjadri kriticky nazor na tuhle predpotopnou a davno prekonanou technologii (ano jiz 150 let vime, ze BEV je nesmysl ekologicky, ekonomicky i technologicky) a presvedcovat ho o sve pravde, idealne opirajic se o vyroky guru Elona.

To mas stejne jake s prirodnimi katastrofami - clanky o nich pritahnou kazdeho, ale zazit to na vlastni kuzi by to chteli pouze nejvetsi pomatenci.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 11. 2019 13:27

A pak musí přijít jiný tupec, který bude všem okolo vysvětlovat, že s nadšením pro novou technologii jsou vlastně tupci (ne, elektrická vozidla se skutečně masově nepoužívají 150 let, jak se tu snažíš lživě tvrdit).
Ty prostě jen závidíš, protože na to nemáš.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  21. 11. 2019 13:53

Pak prijde tupec polan, ktery ma problem s chapanim psaneho textu, aby udelal ze sebe jeste vetsi poleno, nez za jake ho uz vsichni maji.

PS: Ano, ted jsi me odhalil, nemam na to a proto zavidim

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  22. 11. 2019 14:23

To je jak s očkováním. Vždycky se vyrojí dost debilů, co budou tvrdit, že to je blbost, nebezpečný a kámoše sestra tety v podnájmu na to umřela.... Pokrok holt budí strach a čím víc na východ, tím je to horší.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 51 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan