VW odhaluje studii ID. Space Vizzion. Elektrického kombíku se opravdu dočkáme

22 komentářů

dzozifko
20. listopadu • 22:56

Pekné autíčko - vyzerá, že by sa od zajtra mohlo vyrábať. Presne toto potrebuje Európa - praktický štandardný elektrický kombík bez veľkých extravagancií.
Výrobcovia už začínajú chápať, že zákazník chce elektromobil, ktorý sa moc tvarmi a proporciami nelíši od klasických spaľovákov.
Mimochodom, neviem, či si elektrofóbi všimli, že už takmer každý druhý článok je o elektromobiloch... :-D

Ota
21. listopadu • 9:35

50% podil trhu?

Petr
21. listopadu • 11:03

Clanky o elektromobilech lakaji. Lakaji vzdy tech stejnych par tupcu, kteri maji potrebu hadat se s kazdym, kdo vyjadri kriticky nazor na tuhle predpotopnou a davno prekonanou technologii (ano jiz 150 let vime, ze BEV je nesmysl ekologicky, ekonomicky i technologicky) a presvedcovat ho o sve pravde, idealne opirajic se o vyroky guru Elona.To mas stejne jake s prirodnimi katastrofami - clanky o nich pritahnou kazdeho, ale zazit to na vlastni kuzi by to chteli pouze nejvetsi pomatenci.

Tommy
22. listopadu • 14:23

To je jak s očkováním. Vždycky se vyrojí dost debilů, co budou tvrdit, že to je blbost, nebezpečný a kámoše sestra tety v podnájmu na to umřela....B-] Pokrok holt budí strach a čím víc na východ, tím je to horší.

mpolan
21. listopadu • 13:27

A pak musí přijít jiný tupec, který bude všem okolo vysvětlovat, že s nadšením pro novou technologii jsou vlastně tupci (ne, elektrická vozidla se skutečně masově nepoužívají 150 let, jak se tu snažíš lživě tvrdit).
Ty prostě jen závidíš, protože na to nemáš.

Petr
21. listopadu • 13:53

Pak prijde tupec polan, ktery ma problem s chapanim psaneho textu, aby udelal ze sebe jeste vetsi poleno, nez za jake ho uz vsichni maji.PS: Ano, ted jsi me odhalil, nemam na to a proto zavidim :-D:-D:-D

iPace
21. listopadu • 10:31

media pisou o tom co je ctene a nebo o cem se diskutuje a tedy nasledne se zobrazuje vice reklamy na ktere vydelavaji, elektromobilita je zarukou flamewar v diskuzich, a tak se o ni pisekdyby nepsali o elektromobilech coby snadnem zdroji zobrazeni, tak by museli psat o necem co by si museli zdlouhave zjistovat, testovat, proste pracovat, a to je neco co redaktori podobnych serveru neradi delaji ;-)

Ďoďo
20. listopadu • 12:36
mpolan
21. listopadu • 9:30

Zatímco ostatní jednali, objednávali a kupovali baterky, VW chrápal a lobboval. Když už bylo jasné, že prohráli, přišel s designovou šíleností ID.3. A teď se diví, že má baterky za vysoké ceny. Inu, vybrali mu je ti schopnější.

jozka
20. listopadu • 15:03

Da se ta informace o ztrate nekde dohledat?

Ďoďo
20. listopadu • 19:59

Pravdepodobne do straty ich posunie suma 3000 €, ktorú darujú kupcom v Nemecku do 2025. Ďalší 3000€ bonus daruje Angela M.

jozka
21. listopadu • 10:28

Me slo to Prokopcovo:" podle informací agentury Reuters očekává v souvislosti s prodejem každého prodaného ID.3 ztrátu okolo 70 tisíc korun"protoze jsem nic takoveho nedohledal.

Ďoďo
21. listopadu • 11:00

Každý rieši cenu za kWh,ale nikto recykláciu 1 kg toxickej lithiovej baterky. Som zvedavý, či VW bude financovať aj recykláciu svojej cca 500 -600 kg baterky ,alebo štát vymyslí nejakú recyklačnu daň ktorú zaplatí zákazník.Toxicke lithiove baterky takmer nikto nerecykluje, lebo je to neekonomicke a energeticky náročné. Je lacnejšie vzácne kovy na výrobu baterky vyťažiť ako recyklovať a znova použiť. Až tu budú na skládkach ležať milióny ton takýchto bateriek možno sa niekto spamätá,inak hrozí ekologická katastrofa.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
22. listopadu • 14:20

Tohle už je čirý zoufalství. Hele, až budeš mít nějakou tu starou baterku z Ev, rád si ji od tebe zadarmo vezmu.

EL2020
20. listopadu • 12:43

Pokud klesá cena baterií ke 100 USD/kWh, není při avizovaných cenách elektromobilů ke ztrátám DLOUHODOBĚ důvod. Krátkodobě zřejmě ještě ano, protože je to prostě stále nová technologie a ještě nebyly využity všechny možnosti snížení nákladů v rámci masové výroby.
Kdyby se teď měla zavést nově výroba TSI+DSG+haldex+katalyzátor+atd... místo zavedené výroby elektromobilů, byla by situace opačná...

jozka
20. listopadu • 14:59

No, zatim neklesa... i kdyz, i 117 je "ke 100"...

dzozifko
20. listopadu • 22:59

Cena ti moc nepovie. Oveľa viac ti povie vývoj ceny. A ten je mimoriadne zaujímavý. Ešte v r. 2010 stál 1 kWh batériovej kapacity 1.000 až 1.200 dolárov. Dnes sa bavíme, či je to 117, 100 alebo už pod 100 dolárov... Oproti 1.000 dolárom sú to zanedbateľné rozdiely.
Pre tých, čo neradi počítajú - je to pokles ceny o 90 % za necelých 10 rokov... Ešte niekto pochybuje o životaschopnosti elektromobilov?

jozka
21. listopadu • 10:26

Super! Tak to kolem roku 2030 budou za kWh okolo 800-900 dolaru doplacet!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
21. listopadu • 10:35

odhadovane cenove dno pri velkovyrobe baterii souscasnych komercnich technologii pouzivanych v elektromobilite je u cca $35-40 za kWh, tahle cifra pochazi od LG Chem, tedy jednoho z nejvetsich dodavatelu baterii pro elektromobilycista prakticky by takova cena znamenala ze baterie 100kWh by stala $3500-4000 v dodavatelskem retezci, u zakaznika tedy cca $4500-5000

EL2020
21. listopadu • 11:32

To zní zajímavě a zdá se, že masovému rozšíření už nestojí nic v cestě. Ale pořád je tu ten automotive problém, že baterie, která v dodavatelském řetězci stojí výše avizovaných 4000 USD, pak jako náhradní díl stojí min. 20000 USD...

Tommy
22. listopadu • 14:19

No a kolik stojí např nový agregát jako náhradní díl. Taky pomalu stejně, jako celý auto :-D Blbá spojka dneska vyjde na 10 000. A to je spotřební díl.

EL2020
25. listopadu • 2:17

Jenomže agregáty jako motor a převodovka se zpravidla nemění a pokud ano, bere se to jako vážná závada. V případě baterie se s výměnou (alespoň jednou za život auta) musí počítat - prostě spotřební materiál jako zmíněná spojka. Akorát je to sakra drahý spotřební materiál, který v okamžiku potřeby cenou zřejmě převýší hodnotu ojetiny. Jak se to bude řešit, netuším...

Doporučujeme

Články odjinud