VW odhaluje studii ID. Space Vizzion. Elektrického kombíku se opravdu dočkáme

Ďoďo  |  20. 11. 2019 12:36
EL2020  |  20. 11. 2019 12:43

Pokud klesá cena baterií ke 100 USD/kWh, není při avizovaných cenách elektromobilů ke ztrátám DLOUHODOBĚ důvod. Krátkodobě zřejmě ještě ano, protože je to prostě stále nová technologie a ještě nebyly využity všechny možnosti snížení nákladů v rámci masové výroby.
Kdyby se teď měla zavést nově výroba TSI+DSG+haldex+katalyzátor+atd... místo zavedené výroby elektromobilů, byla by situace opačná...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  20. 11. 2019 14:59

No, zatim neklesa... i kdyz, i 117 je "ke 100"...

Odpovědět  |   | 
dzozifko  |  20. 11. 2019 22:59

Cena ti moc nepovie. Oveľa viac ti povie vývoj ceny. A ten je mimoriadne zaujímavý. Ešte v r. 2010 stál 1 kWh batériovej kapacity 1.000 až 1.200 dolárov. Dnes sa bavíme, či je to 117, 100 alebo už pod 100 dolárov... Oproti 1.000 dolárom sú to zanedbateľné rozdiely.
Pre tých, čo neradi počítajú - je to pokles ceny o 90 % za necelých 10 rokov... Ešte niekto pochybuje o životaschopnosti elektromobilov?

Odpovědět  |   | 
jozka  |  21. 11. 2019 10:26

Super! Tak to kolem roku 2030 budou za kWh okolo 800-900 dolaru doplacet!

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 11. 2019 10:35

odhadovane cenove dno pri velkovyrobe baterii souscasnych komercnich technologii pouzivanych v elektromobilite je u cca $35-40 za kWh, tahle cifra pochazi od LG Chem, tedy jednoho z nejvetsich dodavatelu baterii pro elektromobily

cista prakticky by takova cena znamenala ze baterie 100kWh by stala $3500-4000 v dodavatelskem retezci, u zakaznika tedy cca $4500-5000

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  21. 11. 2019 11:32

To zní zajímavě a zdá se, že masovému rozšíření už nestojí nic v cestě. Ale pořád je tu ten automotive problém, že baterie, která v dodavatelském řetězci stojí výše avizovaných 4000 USD, pak jako náhradní díl stojí min. 20000 USD...

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  22. 11. 2019 14:19

No a kolik stojí např nový agregát jako náhradní díl. Taky pomalu stejně, jako celý auto Blbá spojka dneska vyjde na 10 000. A to je spotřební díl.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  25. 11. 2019 02:17

Jenomže agregáty jako motor a převodovka se zpravidla nemění a pokud ano, bere se to jako vážná závada. V případě baterie se s výměnou (alespoň jednou za život auta) musí počítat - prostě spotřební materiál jako zmíněná spojka. Akorát je to sakra drahý spotřební materiál, který v okamžiku potřeby cenou zřejmě převýší hodnotu ojetiny. Jak se to bude řešit, netuším...

Odpovědět  |   | 
jozka  |  20. 11. 2019 15:03

Da se ta informace o ztrate nekde dohledat?

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  20. 11. 2019 19:59

Pravdepodobne do straty ich posunie suma 3000 €, ktorú darujú kupcom v Nemecku do 2025. Ďalší 3000€ bonus daruje Angela M.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  21. 11. 2019 10:28

Me slo to Prokopcovo:

" podle informací agentury Reuters očekává v souvislosti s prodejem každého prodaného ID.3 ztrátu okolo 70 tisíc korun"

protoze jsem nic takoveho nedohledal.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  21. 11. 2019 11:00

Každý rieši cenu za kWh,ale nikto recykláciu 1 kg toxickej lithiovej baterky. Som zvedavý, či VW bude financovať aj recykláciu svojej cca 500 -600 kg baterky ,alebo štát vymyslí nejakú recyklačnu daň ktorú zaplatí zákazník.Toxicke lithiove baterky takmer nikto nerecykluje, lebo je to neekonomicke a energeticky náročné. Je lacnejšie vzácne kovy na výrobu baterky vyťažiť ako recyklovať a znova použiť. Až tu budú na skládkach ležať milióny ton takýchto bateriek možno sa niekto spamätá,inak hrozí ekologická katastrofa.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  22. 11. 2019 14:20

Tohle už je čirý zoufalství. Hele, až budeš mít nějakou tu starou baterku z Ev, rád si ji od tebe zadarmo vezmu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 11. 2019 09:30

Zatímco ostatní jednali, objednávali a kupovali baterky, VW chrápal a lobboval. Když už bylo jasné, že prohráli, přišel s designovou šíleností ID.3. A teď se diví, že má baterky za vysoké ceny. Inu, vybrali mu je ti schopnější.

Odpovědět  |   | 
dzozifko  |  20. 11. 2019 22:56

Pekné autíčko - vyzerá, že by sa od zajtra mohlo vyrábať. Presne toto potrebuje Európa - praktický štandardný elektrický kombík bez veľkých extravagancií.
Výrobcovia už začínajú chápať, že zákazník chce elektromobil, ktorý sa moc tvarmi a proporciami nelíši od klasických spaľovákov.
Mimochodom, neviem, či si elektrofóbi všimli, že už takmer každý druhý článok je o elektromobiloch...

Odpovědět  |   | 
Ota  |  21. 11. 2019 09:35

50% podil trhu?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 11. 2019 10:31

media pisou o tom co je ctene a nebo o cem se diskutuje a tedy nasledne se zobrazuje vice reklamy na ktere vydelavaji, elektromobilita je zarukou flamewar v diskuzich, a tak se o ni pise

kdyby nepsali o elektromobilech coby snadnem zdroji zobrazeni, tak by museli psat o necem co by si museli zdlouhave zjistovat, testovat, proste pracovat, a to je neco co redaktori podobnych serveru neradi delaji

Odpovědět  |   | 
Petr  |  21. 11. 2019 11:03

Clanky o elektromobilech lakaji. Lakaji vzdy tech stejnych par tupcu, kteri maji potrebu hadat se s kazdym, kdo vyjadri kriticky nazor na tuhle predpotopnou a davno prekonanou technologii (ano jiz 150 let vime, ze BEV je nesmysl ekologicky, ekonomicky i technologicky) a presvedcovat ho o sve pravde, idealne opirajic se o vyroky guru Elona.

To mas stejne jake s prirodnimi katastrofami - clanky o nich pritahnou kazdeho, ale zazit to na vlastni kuzi by to chteli pouze nejvetsi pomatenci.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 11. 2019 13:27

A pak musí přijít jiný tupec, který bude všem okolo vysvětlovat, že s nadšením pro novou technologii jsou vlastně tupci (ne, elektrická vozidla se skutečně masově nepoužívají 150 let, jak se tu snažíš lživě tvrdit).
Ty prostě jen závidíš, protože na to nemáš.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  21. 11. 2019 13:53

Pak prijde tupec polan, ktery ma problem s chapanim psaneho textu, aby udelal ze sebe jeste vetsi poleno, nez za jake ho uz vsichni maji.

PS: Ano, ted jsi me odhalil, nemam na to a proto zavidim

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  22. 11. 2019 14:23

To je jak s očkováním. Vždycky se vyrojí dost debilů, co budou tvrdit, že to je blbost, nebezpečný a kámoše sestra tety v podnájmu na to umřela.... Pokrok holt budí strach a čím víc na východ, tím je to horší.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A