VW odhaluje studii ID. Space Vizzion. Elektrického kombíku se opravdu dočkáme

VW nepolevuje v představování dalších konceptů reflektujících budoucí rozšíření nabídky elektromobilů. Nadšenci do kombíků budou určitě nadšeni.

Další koncept předvádějící budoucnost rodiny elektromobilů ID od Volkswagenu. Německá automobilka už má takových studií celou hromádku a se spuštěním produkce hatchbacku ID.3 pomalu plní své plány. V těch je nyní i elektrický kombík, který bude vycházet z odhaleného konceptu ID. Space Vizzion.

Není tedy překvapením, že po designové stránce nový koncept využívá již viděné stylistické prvky ostatních konceptů a pochopitelně stojí na platformě MEB, stejně jako ID.3 a další nadcházející elektromobily automobilky. Kombík se rovněž vyznačuje nízkým koeficientem odporu vzduchu Cx jen 0,24.

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Co dalšího? Kliky na dveřích nenajdete, nahradily je osvětlené dotykové plochy, po jejichž přejetí rukou se dveře automaticky otevřou. Objem kufru čítá 586 litrů (pod jeho podlahou najdete dva elektrické skateboardy), kabina spoléhá na recyklované materiály včetně nové umělé kůže AppleSkin, využívající zbytky z produkce jablečných džusů a barevný head-up displej před řidičem využívá technologii rozšířené reality.

Dalšími titulkem je vzadu umístěný elektromotor o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 550 N.m pohánějící zadní kola. S modularitou platformy však VW zmiňuje možnost zástavby dalšího elektromotoru (74 kW/101 k) pro pohon i předních kol, čímž by kombík povýšil na systémový výkon až 250 kW (340 koní).

Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

S pohonem všech kol by měl tedy ID. Space Vizzion zvládnout akceleraci na 100 km/h za 5,4 vteřiny. Maximálně pak limitovaných 175 km/h. S bateriovým modulem o kapacitě 82 kWh mluví VW o dojezdu až 590 kilometrů (WLTP), přičemž s dobíjením výkonem až 150 kW má trvat dobití na 80 % asi 30 minut.

Volkswagen již potvrzuje, že ID. Space Vizzion je konkrétní vizí produkčního modelu, jehož premiéru máme čekat na konci roku 2021. V různých variantách chce přitom model nabízet jak pro trh Evropy, tak pro Severní Ameriku a Čínu.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků