VW našel geniální způsob, jak omezit používání mobilů za volantem

Za řízení s mobilním telefonem v ruce u nás hrozí pokuta až 2500 Kč a dva trestné body. Volkswagen přišel na geniální způsob, jak upozornit na nebezpečí, které tato činnost přináší.
VW našel geniální způsob, jak omezit používání mobilů za volantem

Řízení s telefonem v ruce se řadí k méně závažným dopravním přestupkům, i jediná esemeska vás však může vyjít draho. Na místě hrozí pokuta od 1000 Kč, a pokud vinu neuznáte a dotáhnete to až ke správnímu řízení, může to být až 2500 korun.

Nehledě na finanční postih jsou v rámci bodového systému přičítány dva body. Přesto se stačí porozhlédnout po českých silnicích a snadno odhalíte řidiče, kteří místo sledování silnice hledí do klína a myslí si, že jsou nenápadní.

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

Používáním mobilního telefonu za jízdy se dostatečně nevěnujete řízení, což je zároveň jedna z nejčastějších příčin dopravních nehod na našich silnicích. Podle statistik Policie České republiky bylo nevěnování se řízení vozidla důvodem téměř 20 procent nehod, přitom řada z nich by se vůbec nemusela stát, kdyby řidiči hleděli místo do telefonů na silnici.

Švédské zastoupení Volkswagenu nyní přišlo s nápadem, díky kterému by nehod spojených s používáním mobilního telefonu během řízení mohlo ubýt. Nejde o nic drastického, ale z našeho pohledu by to mohlo fungovat.

Richard Hammond měl vážnou nehodu. Testovaný elektrický hypersport shořel

Richard Hammond měl vážnou nehodu. Testovaný elektrický hypersport shořel

Díky partnerství se společností NordDDB vznikla série 153 unikátních krytů mobilních telefonů vyrobených z pomačkaných plechů automobilů. Tak si alespoň řidiči, kteří berou během řízení telefon do ruky, mohou snadněji uvědomit, že dělají něco jednak nezákonného, ale také nebezpečného.

Kryty jsou dostupné pro iPhone 8, není ale nejmenší důvod, pro který by nemohly vzniknout i pro další přístroje. Kryt stojí 599 švédských korun, což je v asi 1460 Kč. Výtěžek bude věnován organizaci Trafikskadefonden, která pomáhá lidem zapleteným do dopravních nehod. Super nápad!

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků