VW našel geniální způsob, jak omezit používání mobilů za volantem

Za řízení s mobilním telefonem v ruce u nás hrozí pokuta až 2500 Kč a dva trestné body. Volkswagen přišel na geniální způsob, jak upozornit na nebezpečí, které tato činnost přináší.
VW našel geniální způsob, jak omezit používání mobilů za volantem

Řízení s telefonem v ruce se řadí k méně závažným dopravním přestupkům, i jediná esemeska vás však může vyjít draho. Na místě hrozí pokuta od 1000 Kč, a pokud vinu neuznáte a dotáhnete to až ke správnímu řízení, může to být až 2500 korun.

Nehledě na finanční postih jsou v rámci bodového systému přičítány dva body. Přesto se stačí porozhlédnout po českých silnicích a snadno odhalíte řidiče, kteří místo sledování silnice hledí do klína a myslí si, že jsou nenápadní.

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

První smrtelná dopravní nehoda se stala před 120 lety. Jak k ní došlo?

Používáním mobilního telefonu za jízdy se dostatečně nevěnujete řízení, což je zároveň jedna z nejčastějších příčin dopravních nehod na našich silnicích. Podle statistik Policie České republiky bylo nevěnování se řízení vozidla důvodem téměř 20 procent nehod, přitom řada z nich by se vůbec nemusela stát, kdyby řidiči hleděli místo do telefonů na silnici.

Švédské zastoupení Volkswagenu nyní přišlo s nápadem, díky kterému by nehod spojených s používáním mobilního telefonu během řízení mohlo ubýt. Nejde o nic drastického, ale z našeho pohledu by to mohlo fungovat.

Richard Hammond měl vážnou nehodu. Testovaný elektrický hypersport shořel

Richard Hammond měl vážnou nehodu. Testovaný elektrický hypersport shořel

Díky partnerství se společností NordDDB vznikla série 153 unikátních krytů mobilních telefonů vyrobených z pomačkaných plechů automobilů. Tak si alespoň řidiči, kteří berou během řízení telefon do ruky, mohou snadněji uvědomit, že dělají něco jednak nezákonného, ale také nebezpečného.

Kryty jsou dostupné pro iPhone 8, není ale nejmenší důvod, pro který by nemohly vzniknout i pro další přístroje. Kryt stojí 599 švédských korun, což je v asi 1460 Kč. Výtěžek bude věnován organizaci Trafikskadefonden, která pomáhá lidem zapleteným do dopravních nehod. Super nápad!

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků