VW nabízí šrotovné za staré diesely. Reaguje na zákazy v německých městech

Na německém trhu se Volkswagen rozhodl rozjet šrotovné. Za auto se starým vznětovým motorem získáte prémii při nákupu nového vozu.

Když koncern Volkswagen nabízel šrotovné od srpna 2017 do června 2018, v Německu zmizelo 210.000 starších aut se vznětových motorů. Nyní, s dále zpřísňujícími se zákazy pro vjezd takových aut do center evropských měst, se nabídka opakuje.

Volkswagen opět nabízí šrotovné pro majitele aut se vznětovými motory plnícími normu Euro 4 a starší. Mohou přivést takové auto jakékoli značky. Vybírat pak mohou z nových koncernových vozů značek Volkswagen, Škoda, Seat a Audi. Výše prémie je plovoucí, podle konkrétního modelu. Pohybuje se však od 1500 do 10.000 eur, tedy v přepočtu přibližně od 40 do 260 tisíc korun.

Obyvatelé čtrnácti německých měst, kam je již vjezd do centra těmto vozům zakázán, navíc dostanou ještě další benefity ve formě vyšších slev. Zástupci Volkswagenu hovoří o ekologické motivaci. Motorem k těmto činům ale zřejmě bude i postrčení prodejů nových aut, zlepšení image po kauze dieselgate a také tlak na orgány měst, které se chystají k dalším a přísnějším restrikcím.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků