VW MQB: nová platforma pro připravovaný Golf VII

Koncern VW Group představuje svoji novou podlahovou plošinu, jež se stane základem pro většinu jeho modelů.

Tato plošina nese označení MQB (Modularer Querbaukasten) a použita bude, jak jsme vás informovali již vloni v létě v souvislosti se špionážními snímky, v sedmé generaci stěžejního modelu Volkswagen Golf. Mezi její přednosti má patřit především jednoduchá adaptace většiny základních rozměrů a proporcí od rozvoru náprav přes rozchod kol až po umístění sedadel.

Volkswagen Golf VII již brousí asfalt (spy photos)

Volkswagen Golf VII již brousí asfalt (spy photos)

Po premiéře Volkswagenu Golf VII, jež by měla proběhnout letos na podzim na autosalonu v Paříži, se MQB objeví také v následujících generacích řad Volkswagen Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat a CC, jakož i v celé škále odvozených modelů koncernových značek Audi, Škoda a Seat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Group: adaptabilní podlahová plošina MQB

Vůbec první aplikací MQB se však stala již rodina minivozíků VW Up! a jejích derivátů Škoda a Seat, časem se objeví i ve zcela novém crossoveru naznačeném bizarní studií Volkswagen Cross Coupé na loňském autosalonu v Tokiu. Škála výše uvedených modelů, jejichž seznam ale zřejmě beztak není kompletní, naznačuje, že MQB bude skutečně do značné míry přizpůsobitelná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
MQB poslouží zástavbě nejrůznějších pohonných jednotek včetně těch alternativních, u spalovacích však výhradně vpředu napříč

Důvod pro unifikaci platforem je jasný: zkrácení doby potřebné pro konstrukci nového modelu a snížení průvodních nákladů. Přední část plošiny MQB (resp. její základní proporce včetně polohy pedálů) navíc bude všem modelům stejná, což dále zvýší rentabilitu vývoje a výroby. Tato unifikace navíc umožní, že například budoucí generace kompaktního Seatu Ibiza a relativně velkého Volkswagenu CC budou moci být produkovány na společné výrobní lince.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf VII na špionážních snímcích z loňského testování v USA  

I přes značnou variabilitu platformy MQB se počítá s instalací spalovacího motoru výhradně vpředu napříč, na druhou stranu nemá být v dohledné době potíž ani se zástavbou hybridních, elektrických či jiných alternativních druhů pohonu. VW Group ale rozhodně není jediným koncernem, který připravuje radikální omezení počtu používaných podlahových plošin, za příklad poslouží třeba soustava Volvo SPA.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků