VW MQB: nová platforma pro připravovaný Golf VII

Koncern VW Group představuje svoji novou podlahovou plošinu, jež se stane základem pro většinu jeho modelů.

Tato plošina nese označení MQB (Modularer Querbaukasten) a použita bude, jak jsme vás informovali již vloni v létě v souvislosti se špionážními snímky, v sedmé generaci stěžejního modelu Volkswagen Golf. Mezi její přednosti má patřit především jednoduchá adaptace většiny základních rozměrů a proporcí od rozvoru náprav přes rozchod kol až po umístění sedadel.

Volkswagen Golf VII již brousí asfalt (spy photos)

Volkswagen Golf VII již brousí asfalt (spy photos)

Po premiéře Volkswagenu Golf VII, jež by měla proběhnout letos na podzim na autosalonu v Paříži, se MQB objeví také v následujících generacích řad Volkswagen Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat a CC, jakož i v celé škále odvozených modelů koncernových značek Audi, Škoda a Seat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Group: adaptabilní podlahová plošina MQB

Vůbec první aplikací MQB se však stala již rodina minivozíků VW Up! a jejích derivátů Škoda a Seat, časem se objeví i ve zcela novém crossoveru naznačeném bizarní studií Volkswagen Cross Coupé na loňském autosalonu v Tokiu. Škála výše uvedených modelů, jejichž seznam ale zřejmě beztak není kompletní, naznačuje, že MQB bude skutečně do značné míry přizpůsobitelná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
MQB poslouží zástavbě nejrůznějších pohonných jednotek včetně těch alternativních, u spalovacích však výhradně vpředu napříč

Důvod pro unifikaci platforem je jasný: zkrácení doby potřebné pro konstrukci nového modelu a snížení průvodních nákladů. Přední část plošiny MQB (resp. její základní proporce včetně polohy pedálů) navíc bude všem modelům stejná, což dále zvýší rentabilitu vývoje a výroby. Tato unifikace navíc umožní, že například budoucí generace kompaktního Seatu Ibiza a relativně velkého Volkswagenu CC budou moci být produkovány na společné výrobní lince.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf VII na špionážních snímcích z loňského testování v USA  

I přes značnou variabilitu platformy MQB se počítá s instalací spalovacího motoru výhradně vpředu napříč, na druhou stranu nemá být v dohledné době potíž ani se zástavbou hybridních, elektrických či jiných alternativních druhů pohonu. VW Group ale rozhodně není jediným koncernem, který připravuje radikální omezení počtu používaných podlahových plošin, za příklad poslouží třeba soustava Volvo SPA.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků