VW možná vyřešil hlavní nevýhodu elektromobilů. Umožní nabíjení kdekoliv

Německá automobilka přichází s konceptem mobilních nabíječek, které by mohly alespoň částečně řešit problém nedostatečné infrastruktury pro dobíjení elektromobilů.

Nutná infrastruktura pro dobíjení elektromobilů je zatím na úplném prvopočátku a mnozí tvrdí, že se vzrůstající popularitou elektromobilů se nestíhá hustota sítě veřejných nabíječek dostatečně zvětšovat. Na tento problém a rovněž na otázku dobíjení v odlehlých končinách má však možná odpověď Volkswagen.

Supernabíječky Ionity jsou v ČR oficiálně v provozu. Další vzniknou u dálnice D1

Supernabíječky Ionity jsou v ČR oficiálně v provozu. Další vzniknou u dálnice D1

Automobilka představuje myšlenku autonomního dobíjecího robota, který by mohl elektromobil dobít, ať už se nacházíte kdekoliv – i když na záchranu vašeho vybitého SUV v lese to zatím nevypadá. Každopádně by ovšem mohl proměnit vlastně jakékoliv parkovací místo v nabíjecí stanici. Robot by totiž jednoduše přijel dobít vaše auto na zavolání.

Budoucnost dopravy, ve které se autonomně mezi vozidly motají i pojízdné nabíječky hledající svůj cíl, vypadá vcelku úsměvně. Volkswagen říká, že robot je vlastně mobilním bateriovým modulem o kapacitě 25 kWh, jehož přivolání na místo by fungovalo přes mobilní aplikaci nebo komunikační systém vozidel V2X (vehicle-to-everything). Teoreticky by si tedy auto mohlo přivolat tuto pomocnou nabíječku samo.

Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

Robot by také pomohl v oblastech, kde bude výstavba nabíjecí infrastruktury příliš nákladná. Řidičům by poté odpadla starost parkovat na místech, kde je klasická pevná nabíjecí stanice dostupná. „Konstrukční práce a cena výstavby nabíjecí infrastruktury může být značně redukována využitím robotů,“ uvedl Mark Möller, vedoucí vývoje divize VW Group Components.

Robot má být rovněž schopen pracovat s několika externími moduly, čímž zajistí poptávku i vícero elektromobilům, načež po dobití zase moduly odveze zpátky do výchozího místa pro dobití a další využití. Prozatím se ale jedná o pouhou myšlenku, na které VW pracuje. Teprve se uvidí, zda by v reálném světě fungovala.

Galerie doplněna o Volkswagen ID.3.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků