VW možná vyřešil hlavní nevýhodu elektromobilů. Umožní nabíjení kdekoliv

Německá automobilka přichází s konceptem mobilních nabíječek, které by mohly alespoň částečně řešit problém nedostatečné infrastruktury pro dobíjení elektromobilů.

Nutná infrastruktura pro dobíjení elektromobilů je zatím na úplném prvopočátku a mnozí tvrdí, že se vzrůstající popularitou elektromobilů se nestíhá hustota sítě veřejných nabíječek dostatečně zvětšovat. Na tento problém a rovněž na otázku dobíjení v odlehlých končinách má však možná odpověď Volkswagen.

Supernabíječky Ionity jsou v ČR oficiálně v provozu. Další vzniknou u dálnice D1

Supernabíječky Ionity jsou v ČR oficiálně v provozu. Další vzniknou u dálnice D1

Automobilka představuje myšlenku autonomního dobíjecího robota, který by mohl elektromobil dobít, ať už se nacházíte kdekoliv – i když na záchranu vašeho vybitého SUV v lese to zatím nevypadá. Každopádně by ovšem mohl proměnit vlastně jakékoliv parkovací místo v nabíjecí stanici. Robot by totiž jednoduše přijel dobít vaše auto na zavolání.

Budoucnost dopravy, ve které se autonomně mezi vozidly motají i pojízdné nabíječky hledající svůj cíl, vypadá vcelku úsměvně. Volkswagen říká, že robot je vlastně mobilním bateriovým modulem o kapacitě 25 kWh, jehož přivolání na místo by fungovalo přes mobilní aplikaci nebo komunikační systém vozidel V2X (vehicle-to-everything). Teoreticky by si tedy auto mohlo přivolat tuto pomocnou nabíječku samo.

Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

Robot by také pomohl v oblastech, kde bude výstavba nabíjecí infrastruktury příliš nákladná. Řidičům by poté odpadla starost parkovat na místech, kde je klasická pevná nabíjecí stanice dostupná. „Konstrukční práce a cena výstavby nabíjecí infrastruktury může být značně redukována využitím robotů,“ uvedl Mark Möller, vedoucí vývoje divize VW Group Components.

Robot má být rovněž schopen pracovat s několika externími moduly, čímž zajistí poptávku i vícero elektromobilům, načež po dobití zase moduly odveze zpátky do výchozího místa pro dobití a další využití. Prozatím se ale jedná o pouhou myšlenku, na které VW pracuje. Teprve se uvidí, zda by v reálném světě fungovala.

Galerie doplněna o Volkswagen ID.3.

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků