VW masivně investuje do šestnácti továren na výrobu elektromobilů

Volkswagen se chystá na opravdu velkou revoluci v oblasti masové výroby elektromobilů.

U mateřské značky jde všechno ve znamení písmen I.D.. Nově zavedená podznačka se v příštích měsících a letech má postarat o masivní boom v oblasti elektromobilů od Volkswagenu. Čekejte hatchback, ale i SUV, sedany...

Němci nemluví o nějakém doplňkovém programu, ale o nové modelové strategii. A že to myslí vážně, dokládá fakt, že v roce 2022, co je z pohledu automotive za rohem, budou elektrické Volkswageny vznikat v šestnácti továrnách po celém světě.

Poslední zkouška pro nový Touareg: Ze Slovenska míří na čínskou premiéru

Poslední zkouška pro nový Touareg: Ze Slovenska míří na čínskou premiéru

Nejdůležitějším a nejdražším komponentem mají být baterie, o jejichž výrobu se postarají fabriky v Severní Americe a Číně. K tomu VW potřebuje partnery. Na rozvoj výroby už bylo vyčleněno 20 miliard eur.

Celý koncern Volkswagen chce v rámci svých dvanácti značek do roku 2025 produkovat tři miliony čistých elektromobilů ročně. Největšími přispěvateli do tohoto počtu má být Volkswagen, Porsche, Audi, Škoda a Seat. Příští rok chtějí představit "jeden elektromobil každý měsíc," jak řekl šéf koncernu Matthias Müller.

Na dnešní výroční tiskové konferenci koncernu Volkswagen v Berlíně zaznělo, že do roku 2025 má takto přijít 80 nových elektromobilů, a do roku 2030 tři stovky elektrifikovaných modelů napříč koncernem. V příštím roce se se svým prvním elektromobilem připojí Škoda Auto, nepůjde však o vůz vzniklý z konceptu Vision E, jak se původně předpokládalo. První elektrická Škodovka bude postavena na základu modelu Citigo, s jehož další generací se však do budoucna nepočítá.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků