VW masivně investuje do šestnácti továren na výrobu elektromobilů

Volkswagen se chystá na opravdu velkou revoluci v oblasti masové výroby elektromobilů.

U mateřské značky jde všechno ve znamení písmen I.D.. Nově zavedená podznačka se v příštích měsících a letech má postarat o masivní boom v oblasti elektromobilů od Volkswagenu. Čekejte hatchback, ale i SUV, sedany...

Němci nemluví o nějakém doplňkovém programu, ale o nové modelové strategii. A že to myslí vážně, dokládá fakt, že v roce 2022, co je z pohledu automotive za rohem, budou elektrické Volkswageny vznikat v šestnácti továrnách po celém světě.

Poslední zkouška pro nový Touareg: Ze Slovenska míří na čínskou premiéru

Poslední zkouška pro nový Touareg: Ze Slovenska míří na čínskou premiéru

Nejdůležitějším a nejdražším komponentem mají být baterie, o jejichž výrobu se postarají fabriky v Severní Americe a Číně. K tomu VW potřebuje partnery. Na rozvoj výroby už bylo vyčleněno 20 miliard eur.

Celý koncern Volkswagen chce v rámci svých dvanácti značek do roku 2025 produkovat tři miliony čistých elektromobilů ročně. Největšími přispěvateli do tohoto počtu má být Volkswagen, Porsche, Audi, Škoda a Seat. Příští rok chtějí představit "jeden elektromobil každý měsíc," jak řekl šéf koncernu Matthias Müller.

Na dnešní výroční tiskové konferenci koncernu Volkswagen v Berlíně zaznělo, že do roku 2025 má takto přijít 80 nových elektromobilů, a do roku 2030 tři stovky elektrifikovaných modelů napříč koncernem. V příštím roce se se svým prvním elektromobilem připojí Škoda Auto, nepůjde však o vůz vzniklý z konceptu Vision E, jak se původně předpokládalo. První elektrická Škodovka bude postavena na základu modelu Citigo, s jehož další generací se však do budoucna nepočítá.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků