VW loni prodal tolik Tiguanů, že by jejich kolona měřila přes 3200 km

Automobilka Volkswagen se dnes ve Wolfsburgu ohlédla za uplynulým rokem. Nejvíce rostl segment SUV, konkrétně prodeje modelu Tiguan.

Rok 2017 byl pro značku Volkswagen úspěšný. Zákazníkům dodala celkem 6,23 milionu vozidel (meziročně o 4,2 % více), z nichž více než polovina byla dodána v Číně. V desítce nejprodávanějších automobilů světa se umístila hned se třemi modely – Golfem, Tiguanem a Polem. Všechny zmíněné vozy stojí na platformě MQB (v případě Pola MQB A0), přičemž její podíl mezi dodanými auty ještě poroste.

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Nejvíce se ale dařilo segmentu SUV, konkrétně Tiguanu, který je vyráběn v Německu, Číně, Mexiku, Rusku, Indii a Malajsii. Prodalo se jej 720.000 kusů, o 200.000 kusů více než loni, a když budeme uvažovat pouze „krátkou“ verzi, kolona těchto vozidel by měřila přes 3200 kilometrů. V žebříčku nejprodávanějších aut světa za rok 2017 figuruje na sedmé příčce, Golf je třetí a Polo desáté. A ještě perlička: každý sedmý Volkswagen prodaný v USA je SUV.

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Volkswagen uvádí, že v minulém roce stálo zhruba 40 procent dodaných aut na platformě MQB, což je zhruba dvakrát více než v roce 2015. Letos je v plánu zvýšit podíl až na 60 procent, a v roce 2020 má celých 80 procent dodaných vozů používat platformu MQB. Za růst podílu mohou nové modely – na evropském trhu Arteon, Polo a T-Roc, v USA Atlas, a v Číně Teramont (tamní verze Atlasu). V příštím roce pak dorazí například T-Cross a T-Roc v provedení kabriolet.

Toto jsou nejprodávanější manažerské vozy roku 2017. Superb poráží Teslu

Toto jsou nejprodávanější manažerské vozy roku 2017. Superb poráží Teslu

Elektrická invaze se blíží!

Loňský rok se však netočil pouze kolem platformy MQB, ale hlavně přípravy půdy pro „invazi“ elektromobilů. Volkswagen za tímto účelem založil divizi E-Mobility, do čela dosadil jednapadesátiletého Thomase Ulbricha, dřívějšího člena představenstva zodpovědného za výrobu a logistiku, a má v plánu velké věci.

Jak jsme psali již včera, do roku 2022 Volkswagen rozjede výrobu elektroaut v šestnácti továrnách po celém světě, Českou republiku nevyjímaje. Do roku 2025 chce celý koncern vyrábět tři miliony čistě elektrických vozidel ročně. Středobodem e-mobility se stane továrna ve Cvikově, do které automobilka investuje miliardu eur. Výrobní kapacita bude činit asi 330.000 vozů ročně.

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

V budoucnu chce Volkswagen vyrábět až 1500 vozidel na „elektrické“ platformě MEB denně. První vlaštovkou bude hatchback I.D., jehož uvedení je plánováno na rok 2020. V krátkých intervalech budou následovat modely I.D. Crozz (SUV) a I.D. Buzz (dodávka), které budeme moci ještě sami řídit. Užívejme si to. Je před námi totiž poslední dekáda volantů a pedálů. V roce 2030 už bychom měli na silnicích potkávat vozy jako I.D. Vizzion, který Volkswagen představil letos v Ženevě.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků