VW loni prodal tolik Tiguanů, že by jejich kolona měřila přes 3200 km

Automobilka Volkswagen se dnes ve Wolfsburgu ohlédla za uplynulým rokem. Nejvíce rostl segment SUV, konkrétně prodeje modelu Tiguan.

Rok 2017 byl pro značku Volkswagen úspěšný. Zákazníkům dodala celkem 6,23 milionu vozidel (meziročně o 4,2 % více), z nichž více než polovina byla dodána v Číně. V desítce nejprodávanějších automobilů světa se umístila hned se třemi modely – Golfem, Tiguanem a Polem. Všechny zmíněné vozy stojí na platformě MQB (v případě Pola MQB A0), přičemž její podíl mezi dodanými auty ještě poroste.

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Nejvíce se ale dařilo segmentu SUV, konkrétně Tiguanu, který je vyráběn v Německu, Číně, Mexiku, Rusku, Indii a Malajsii. Prodalo se jej 720.000 kusů, o 200.000 kusů více než loni, a když budeme uvažovat pouze „krátkou“ verzi, kolona těchto vozidel by měřila přes 3200 kilometrů. V žebříčku nejprodávanějších aut světa za rok 2017 figuruje na sedmé příčce, Golf je třetí a Polo desáté. A ještě perlička: každý sedmý Volkswagen prodaný v USA je SUV.

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Volkswagen uvádí, že v minulém roce stálo zhruba 40 procent dodaných aut na platformě MQB, což je zhruba dvakrát více než v roce 2015. Letos je v plánu zvýšit podíl až na 60 procent, a v roce 2020 má celých 80 procent dodaných vozů používat platformu MQB. Za růst podílu mohou nové modely – na evropském trhu Arteon, Polo a T-Roc, v USA Atlas, a v Číně Teramont (tamní verze Atlasu). V příštím roce pak dorazí například T-Cross a T-Roc v provedení kabriolet.

Toto jsou nejprodávanější manažerské vozy roku 2017. Superb poráží Teslu

Toto jsou nejprodávanější manažerské vozy roku 2017. Superb poráží Teslu

Elektrická invaze se blíží!

Loňský rok se však netočil pouze kolem platformy MQB, ale hlavně přípravy půdy pro „invazi“ elektromobilů. Volkswagen za tímto účelem založil divizi E-Mobility, do čela dosadil jednapadesátiletého Thomase Ulbricha, dřívějšího člena představenstva zodpovědného za výrobu a logistiku, a má v plánu velké věci.

Jak jsme psali již včera, do roku 2022 Volkswagen rozjede výrobu elektroaut v šestnácti továrnách po celém světě, Českou republiku nevyjímaje. Do roku 2025 chce celý koncern vyrábět tři miliony čistě elektrických vozidel ročně. Středobodem e-mobility se stane továrna ve Cvikově, do které automobilka investuje miliardu eur. Výrobní kapacita bude činit asi 330.000 vozů ročně.

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

V budoucnu chce Volkswagen vyrábět až 1500 vozidel na „elektrické“ platformě MEB denně. První vlaštovkou bude hatchback I.D., jehož uvedení je plánováno na rok 2020. V krátkých intervalech budou následovat modely I.D. Crozz (SUV) a I.D. Buzz (dodávka), které budeme moci ještě sami řídit. Užívejme si to. Je před námi totiž poslední dekáda volantů a pedálů. V roce 2030 už bychom měli na silnicích potkávat vozy jako I.D. Vizzion, který Volkswagen představil letos v Ženevě.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků