VW loni prodal tolik Tiguanů, že by jejich kolona měřila přes 3200 km

Automobilka Volkswagen se dnes ve Wolfsburgu ohlédla za uplynulým rokem. Nejvíce rostl segment SUV, konkrétně prodeje modelu Tiguan.

Rok 2017 byl pro značku Volkswagen úspěšný. Zákazníkům dodala celkem 6,23 milionu vozidel (meziročně o 4,2 % více), z nichž více než polovina byla dodána v Číně. V desítce nejprodávanějších automobilů světa se umístila hned se třemi modely – Golfem, Tiguanem a Polem. Všechny zmíněné vozy stojí na platformě MQB (v případě Pola MQB A0), přičemž její podíl mezi dodanými auty ještě poroste.

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Nejvíce se ale dařilo segmentu SUV, konkrétně Tiguanu, který je vyráběn v Německu, Číně, Mexiku, Rusku, Indii a Malajsii. Prodalo se jej 720.000 kusů, o 200.000 kusů více než loni, a když budeme uvažovat pouze „krátkou“ verzi, kolona těchto vozidel by měřila přes 3200 kilometrů. V žebříčku nejprodávanějších aut světa za rok 2017 figuruje na sedmé příčce, Golf je třetí a Polo desáté. A ještě perlička: každý sedmý Volkswagen prodaný v USA je SUV.

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Volkswagen uvádí, že v minulém roce stálo zhruba 40 procent dodaných aut na platformě MQB, což je zhruba dvakrát více než v roce 2015. Letos je v plánu zvýšit podíl až na 60 procent, a v roce 2020 má celých 80 procent dodaných vozů používat platformu MQB. Za růst podílu mohou nové modely – na evropském trhu Arteon, Polo a T-Roc, v USA Atlas, a v Číně Teramont (tamní verze Atlasu). V příštím roce pak dorazí například T-Cross a T-Roc v provedení kabriolet.

Toto jsou nejprodávanější manažerské vozy roku 2017. Superb poráží Teslu

Toto jsou nejprodávanější manažerské vozy roku 2017. Superb poráží Teslu

Elektrická invaze se blíží!

Loňský rok se však netočil pouze kolem platformy MQB, ale hlavně přípravy půdy pro „invazi“ elektromobilů. Volkswagen za tímto účelem založil divizi E-Mobility, do čela dosadil jednapadesátiletého Thomase Ulbricha, dřívějšího člena představenstva zodpovědného za výrobu a logistiku, a má v plánu velké věci.

Jak jsme psali již včera, do roku 2022 Volkswagen rozjede výrobu elektroaut v šestnácti továrnách po celém světě, Českou republiku nevyjímaje. Do roku 2025 chce celý koncern vyrábět tři miliony čistě elektrických vozidel ročně. Středobodem e-mobility se stane továrna ve Cvikově, do které automobilka investuje miliardu eur. Výrobní kapacita bude činit asi 330.000 vozů ročně.

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

V budoucnu nebude pro řidiče místo! Budeme jezdit v autonomních krabičkách…

V budoucnu chce Volkswagen vyrábět až 1500 vozidel na „elektrické“ platformě MEB denně. První vlaštovkou bude hatchback I.D., jehož uvedení je plánováno na rok 2020. V krátkých intervalech budou následovat modely I.D. Crozz (SUV) a I.D. Buzz (dodávka), které budeme moci ještě sami řídit. Užívejme si to. Je před námi totiž poslední dekáda volantů a pedálů. V roce 2030 už bychom měli na silnicích potkávat vozy jako I.D. Vizzion, který Volkswagen představil letos v Ženevě.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 41 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky