VW láká na nový elektromobil. Tentokrát už bude opravdu cenově dostupný

řidič  |  20. 12. 2019 10:51

Pro většinu běžných pracujících lidí v ČR je nový automobil nedostupný. Jestlipak bude elektromobil za polovinu cena běžného automobilu...…………...

Odpovědět  |   | 
Moik  |  20. 12. 2019 11:43

Pro drtivou většinu je nedostupný, ale to neznamená, že ho na úkor něčeho jiného nekupují. Zajímalo by mě, jak k autu přistupují třeba Rakušáci nebo Němci. Jestli je to pro ně stále ještě sociální status(jako je silně u nás) nebo už vůbec.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  20. 12. 2019 14:51

V Rakúsku neviem, ale v Nemecku je auto stále silný statusovy symbol

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 12. 2019 09:23

jak u koho, neni Nemec jako Nemec, znami ke kterym jezdime do Mnichova jsou jak se rika "za vodou" a bezny Cech by je oznacil za milionare, eurove milionare, presto jim staci abycejny Golf okolo 25k eur

to jak hodne je neco statusove je spise tim, v jakych socialnich bublinach se kazdy pohybuje

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 12. 2019 12:17

V Německu? Možná mezi Turky, ale jinak je auto prostě spotřebák, který se za pět let prodá a bere se nové.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  21. 12. 2019 14:34

Nemyl si lojalitu k znacke a usilie mat to, co povazujes v ramci svojich moznosti za najlepsie, za prejav auto = symbol statusu.

Malokto si na Zapade kupi auto nad ramec svojich moznosti a pre vacsinu je to spotrebak. Zazil som to v niekolkych diametralne odlisnych krajinach.

U nas si stale radsej ludia kupia 15 rocne bavo nez spolahlive nove auto za porovnatelny peniaz.

Odpovědět  |   | 
dzozifko  |  20. 12. 2019 13:48

Pre väčšinu bežne pracujúcich ľudí bol nový automobil nedostupný pred 25 rokmi, kedy stálo aj to najlacnejšie auto - výbavové holátko Felícia - 30 primerných mesačných platov. Dnes je to ani nie 8 platov, pričom výbava je niekde úplne inde.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  20. 12. 2019 14:52

Priemer je prd.
Koľko je medianovych platov?
Peniaze sú oveľa nerovnomernejsie rozvrstvenie v spoločnosť ako pred 30 rokmi

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  21. 12. 2019 11:44

To je jedině dobře, že skončila ta rovnostařská doba, kdy všichni měli tak nějak stejně úplné hovno.

Dnes to auto je pro drtivou většinu lidí dostupnější, nové nebo i slušná ojetina.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  21. 12. 2019 15:33

Mediánový plat je cca 29 000,-

Odpovědět  |   | 
dzozifko  |  20. 12. 2019 13:54

Je len otázkou krátkeho času, kedy sa elektromobily dostanú pod hranicu 20.000 eúr. Potom už nebude čo riešiť. Pretože je rozdiel jazdiť za 2,5 Kč na kilometer a jazdiť za 70 halierov na kilometer. Plus si k tomu treba pripočítať výrazný úspory na servis - žiadne výmeny oleja, sviečok, filtrov (okrem toho v klimatizácii - ale ten si každý dokáže vymeniť aj sám), rozvodových remeňov, vodného čerpadla, pokazeného turba a katalyzátora, prasknutého tesnenia pod hlavou valcov atď. atď.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  20. 12. 2019 15:05

75 haléřů platí při spotřebě 15kWh/100km pokud dobíjíte doma za 5kč/kWh.
Nežiji v domě, nemám k bytu garáž se zásuvkou (podobných lidí bude většina).
Nejbližší dobíjecí stanice je na benzínce asi 400m odtud, což by šlo. (Pominu fakt, že je tam jen jeden "elektrostojan" - dejme tomu, že by byl vždy volný )

Cena za pomalé AC dobíjení 32A 400V je tam 1,8kč/min, tj. 108kč / 12,8kWh ... tj. 8,43kč/kWh....Takže to už máme náklady 1,26kč/km, nikoliv sedmdesát haléřů.
Moje současné benzínové auto jezdí za 1,63kč/km... Elektromobil by tedy jezdil o 37 haléřů na km levněji, což je při nájezdu 15 000km za rok 5 550kč. Za 15 let 83 250kč. Benzínové auto stálo 400 000, elektrické stojí cca 800 000. Nějak mi to nedává ekonomický smysl. Dojezd elektroauta cca 300km by mi asi stačil, ale dojezd benzínu 800-900km a hlavně možnost za 5 minut natankovat kdekoliv energii na dalších 900km je lepší.

Za rychlé 50kW dobíjení si provozovatel účtuje 9kč/min, tj. za dobytí 25kWh zaplatíte 270kč, což je 10,8kč/kWh a náklady odpovídají 1,62kč/km, což už je dokonce stejná cena jako u současného benzínového auta...

A to se nebavíme o tom, že z každého litru paliva bere stát cca 13kč na spotřební dani. Pokud se elektromobilita rozšíří a klesne spotřeba tekutých paliv, zákonitě dojde k výpadku příjmů státního rozpočtu a tato daň bude následně přesunuta na elektřinu. Tedy provoz elektromobilů bude stejně drahý nebo dražší než provoz benzínového auta dnes. Stát vždy bude chtít a "muset" vybírat peníze na svůj provoz a zdanit elektřinu je tak prosté, že si tuto možnost jistě nenechá ujít.

Uvidíme, až čas ukáže.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  20. 12. 2019 19:18

Tyto stojany nejsou urcene me kazdennimu provozu. Kdo nema svou zasuvku, pro toho nema BEV smysl. Jinak ja bydlim v RD, vse mam na elektrinu a cena je 2.9Kc s DPH/kWh.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 12. 2019 09:30

hledet na neco dnesni optikou kdys to pro tebe bude zajimave treba az za 15-20 let ?

jinak provoz auta neni jen o palivu, me TCO elektromobilu vychazi velice dobre ikdys jsem panelakovej, je to jen o tom chtit a spocitat si to, a pote koupit to co vychazi cenove lepe a nebo k tomu ma proste jedinec blize a je smirenej s tim ze za to zaplati celkove vic

Odpovědět  |   | 
jozka  |  21. 12. 2019 11:59

Ale stejne tak delat zavery z neceho, co pry bude (v petiletce pate...).

Ta auta se kupuji ted, proto je logicke, ze na to bere dnesni optiku.

Odpovědět  |   | 
Pinokio  |  24. 12. 2019 12:05

To co uvadis je ted v tomto case. Naklady na servis a cas budou mensi . Je to otazka vyvoje. Vzhledem k timu co do tiho nemci vrazi penez to pujde rychle.

Odpovědět  |   | 
Pinokio  |  24. 12. 2019 12:08

Je to ja mobil byl ukrutne drahy signál nic moc. Ted bezna vec.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  20. 12. 2019 15:23

tak jediný dostupný elektromobil jak to vidím já....

https://www.auto.cz/dacia-by-mohla-nabidnout-... ...

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  23. 12. 2019 08:43

Cenově dostupny je pětimístný vůz třídy C nebo B pod 15000€ bez dotací.

Žádné další CityGo, Maluch, Trabant, Zastava, nebo Smart lidi nehledají.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  24. 12. 2019 14:11

Blábol, ani žádnej spalovák není českýho občana dostupnej. Jediný co je dostupný jsou ojetiny. Nový auto si z vejplaty v ČR koupí jen asi 10 % lidí, zbytek tedy drtivá většina si kupuje ojetiny. Smiřte se stím. Kecy vo autech pro masy jsou jen přelud, kterým se opájime aby jsme vytěsnili ralitu toho že na nové auto, které by jsme chtěli nemáme ani náhodou a je to jen nedostupnej luxus.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 47 N/A
Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 50 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A