VW láká na nový elektromobil. Tentokrát už bude opravdu cenově dostupný

řidič  |  20. 12. 2019 10:51

Pro většinu běžných pracujících lidí v ČR je nový automobil nedostupný. Jestlipak bude elektromobil za polovinu cena běžného automobilu...…………...

Odpovědět  |   | 
Moik  |  20. 12. 2019 11:43

Pro drtivou většinu je nedostupný, ale to neznamená, že ho na úkor něčeho jiného nekupují. Zajímalo by mě, jak k autu přistupují třeba Rakušáci nebo Němci. Jestli je to pro ně stále ještě sociální status(jako je silně u nás) nebo už vůbec.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  20. 12. 2019 14:51

V Rakúsku neviem, ale v Nemecku je auto stále silný statusovy symbol

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 12. 2019 09:23

jak u koho, neni Nemec jako Nemec, znami ke kterym jezdime do Mnichova jsou jak se rika "za vodou" a bezny Cech by je oznacil za milionare, eurove milionare, presto jim staci abycejny Golf okolo 25k eur

to jak hodne je neco statusove je spise tim, v jakych socialnich bublinach se kazdy pohybuje

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 12. 2019 12:17

V Německu? Možná mezi Turky, ale jinak je auto prostě spotřebák, který se za pět let prodá a bere se nové.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  21. 12. 2019 14:34

Nemyl si lojalitu k znacke a usilie mat to, co povazujes v ramci svojich moznosti za najlepsie, za prejav auto = symbol statusu.

Malokto si na Zapade kupi auto nad ramec svojich moznosti a pre vacsinu je to spotrebak. Zazil som to v niekolkych diametralne odlisnych krajinach.

U nas si stale radsej ludia kupia 15 rocne bavo nez spolahlive nove auto za porovnatelny peniaz.

Odpovědět  |   | 
dzozifko  |  20. 12. 2019 13:48

Pre väčšinu bežne pracujúcich ľudí bol nový automobil nedostupný pred 25 rokmi, kedy stálo aj to najlacnejšie auto - výbavové holátko Felícia - 30 primerných mesačných platov. Dnes je to ani nie 8 platov, pričom výbava je niekde úplne inde.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  20. 12. 2019 14:52

Priemer je prd.
Koľko je medianovych platov?
Peniaze sú oveľa nerovnomernejsie rozvrstvenie v spoločnosť ako pred 30 rokmi

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  21. 12. 2019 11:44

To je jedině dobře, že skončila ta rovnostařská doba, kdy všichni měli tak nějak stejně úplné hovno.

Dnes to auto je pro drtivou většinu lidí dostupnější, nové nebo i slušná ojetina.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  21. 12. 2019 15:33

Mediánový plat je cca 29 000,-

Odpovědět  |   | 
dzozifko  |  20. 12. 2019 13:54

Je len otázkou krátkeho času, kedy sa elektromobily dostanú pod hranicu 20.000 eúr. Potom už nebude čo riešiť. Pretože je rozdiel jazdiť za 2,5 Kč na kilometer a jazdiť za 70 halierov na kilometer. Plus si k tomu treba pripočítať výrazný úspory na servis - žiadne výmeny oleja, sviečok, filtrov (okrem toho v klimatizácii - ale ten si každý dokáže vymeniť aj sám), rozvodových remeňov, vodného čerpadla, pokazeného turba a katalyzátora, prasknutého tesnenia pod hlavou valcov atď. atď.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  20. 12. 2019 15:05

75 haléřů platí při spotřebě 15kWh/100km pokud dobíjíte doma za 5kč/kWh.
Nežiji v domě, nemám k bytu garáž se zásuvkou (podobných lidí bude většina).
Nejbližší dobíjecí stanice je na benzínce asi 400m odtud, což by šlo. (Pominu fakt, že je tam jen jeden "elektrostojan" - dejme tomu, že by byl vždy volný )

Cena za pomalé AC dobíjení 32A 400V je tam 1,8kč/min, tj. 108kč / 12,8kWh ... tj. 8,43kč/kWh....Takže to už máme náklady 1,26kč/km, nikoliv sedmdesát haléřů.
Moje současné benzínové auto jezdí za 1,63kč/km... Elektromobil by tedy jezdil o 37 haléřů na km levněji, což je při nájezdu 15 000km za rok 5 550kč. Za 15 let 83 250kč. Benzínové auto stálo 400 000, elektrické stojí cca 800 000. Nějak mi to nedává ekonomický smysl. Dojezd elektroauta cca 300km by mi asi stačil, ale dojezd benzínu 800-900km a hlavně možnost za 5 minut natankovat kdekoliv energii na dalších 900km je lepší.

Za rychlé 50kW dobíjení si provozovatel účtuje 9kč/min, tj. za dobytí 25kWh zaplatíte 270kč, což je 10,8kč/kWh a náklady odpovídají 1,62kč/km, což už je dokonce stejná cena jako u současného benzínového auta...

A to se nebavíme o tom, že z každého litru paliva bere stát cca 13kč na spotřební dani. Pokud se elektromobilita rozšíří a klesne spotřeba tekutých paliv, zákonitě dojde k výpadku příjmů státního rozpočtu a tato daň bude následně přesunuta na elektřinu. Tedy provoz elektromobilů bude stejně drahý nebo dražší než provoz benzínového auta dnes. Stát vždy bude chtít a "muset" vybírat peníze na svůj provoz a zdanit elektřinu je tak prosté, že si tuto možnost jistě nenechá ujít.

Uvidíme, až čas ukáže.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  20. 12. 2019 19:18

Tyto stojany nejsou urcene me kazdennimu provozu. Kdo nema svou zasuvku, pro toho nema BEV smysl. Jinak ja bydlim v RD, vse mam na elektrinu a cena je 2.9Kc s DPH/kWh.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 12. 2019 09:30

hledet na neco dnesni optikou kdys to pro tebe bude zajimave treba az za 15-20 let ?

jinak provoz auta neni jen o palivu, me TCO elektromobilu vychazi velice dobre ikdys jsem panelakovej, je to jen o tom chtit a spocitat si to, a pote koupit to co vychazi cenove lepe a nebo k tomu ma proste jedinec blize a je smirenej s tim ze za to zaplati celkove vic

Odpovědět  |   | 
jozka  |  21. 12. 2019 11:59

Ale stejne tak delat zavery z neceho, co pry bude (v petiletce pate...).

Ta auta se kupuji ted, proto je logicke, ze na to bere dnesni optiku.

Odpovědět  |   | 
Pinokio  |  24. 12. 2019 12:05

To co uvadis je ted v tomto case. Naklady na servis a cas budou mensi . Je to otazka vyvoje. Vzhledem k timu co do tiho nemci vrazi penez to pujde rychle.

Odpovědět  |   | 
Pinokio  |  24. 12. 2019 12:08

Je to ja mobil byl ukrutne drahy signál nic moc. Ted bezna vec.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  20. 12. 2019 15:23

tak jediný dostupný elektromobil jak to vidím já....

https://www.auto.cz/dacia-by-mohla-nabidnout-... ...

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  23. 12. 2019 08:43

Cenově dostupny je pětimístný vůz třídy C nebo B pod 15000€ bez dotací.

Žádné další CityGo, Maluch, Trabant, Zastava, nebo Smart lidi nehledají.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  24. 12. 2019 14:11

Blábol, ani žádnej spalovák není českýho občana dostupnej. Jediný co je dostupný jsou ojetiny. Nový auto si z vejplaty v ČR koupí jen asi 10 % lidí, zbytek tedy drtivá většina si kupuje ojetiny. Smiřte se stím. Kecy vo autech pro masy jsou jen přelud, kterým se opájime aby jsme vytěsnili ralitu toho že na nové auto, které by jsme chtěli nemáme ani náhodou a je to jen nedostupnej luxus.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

včera | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

včera | | 22 N/A
Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 37 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 18 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň se vyšplhá až na 20 tisíc euro

Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň…

Velké, žíznivé a „špinavé“ SUV budou pro Francouze stále nákladnější představou. Od nového roku chce tamní vláda ještě zpřísnit ekologickou daň za nákup takových vozidel.

27.  12.  2019 | | 316 N/A