VW končí se spalovacími motory. V Evropě v roce 2035, ve zbytku světa později

Zásadní zprávu sdělil německému listu Münchner Merkur šéf prodejů VW Klaus Zellmer. Automobilka v Evropě přejde na výhradně bateriové vozy.

Přibývají jako houby po dešti. Mini, General Motors, Honda, Jaguar, Fiat, evropský Ford, Volvo, Bentley, Lotus, Audi... Všichni tito výrobci ohlásili přechod k autům poháněných pouze elektřinou ve střednědobém horizontu. Nyní se k nim přidává i Volkswagen, který rozšíří svou vizi čistě elektrické značky ID i na zbytek svého modelového portfolia.

Poslední Audi se spalovacím motorem se ukáže za pět let. Klasika ještě chvíli vydrží

Poslední Audi se spalovacím motorem se ukáže za pět let. Klasika ještě chvíli vydrží

„V Evropě ukončíme podnikání s vozidly poháněnými spalovacími motory mezi lety 2033 a 2035, ve Spojených státech a v Číně o něco později,“ prohlásil šéf prodejů VW Klaus Zellmer v rozhovoru pro německý list. „V Jižní Americe a Africe to zabere mnohem delší dobu kvůli chybějícím politickým podmínkám a infrastruktuře,“ dodává.

Mini končí se spalovacími motory. Po roce 2025 se spolehne výhradně na elektřinu

Mini končí se spalovacími motory. Po roce 2025 se spolehne výhradně na elektřinu

Evropská unie povinně požaduje 60procentní snížení emisí CO2 oproti roku 1990 v roce 2030 a o 100 procent v roce 2035, proto pro automobilky přestane být možné vyrábět auta bez alespoň částečné elektrifikace. Zellmer dále uvedl, že celá nabídka modelů Volkswagenu bude CO2 neutrální v roce 2050, to se však týká pouze této značky a ne celého koncernu.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků