VW Jetta TSI: 240 koní z jedna-čtyřky? Proč ne

27 komentářů

Dusan
5. dubna • 13:57

Pokud potrebuji 240 koni neni jednodussi do toho auta dat proste nejaky rozumny sesti nebo lepe osmivalec, ktery:

a) bude spolehlivejsi
b) bude levnejsi
c) bude mit lepsi zvuk
d) bude mit vyssi zivotnost
e) bude mit nizsi spotrebu

?

vedeni
5. dubna • 14:35

a) souhlas
b) to tezko - u osmivalce se plati i za prestiz
c) to bezpochyby
d) to taky
e) to bych tak uplne netvrdil, spis bych oponoval
...a navic: buhvi, jestli by se tam 8valec vubec vesel, navic by byl dost tezkej, tj. negativni dopad na jizdni vlastnosti, potreba dalsich uprav na predni naprave atd. A v neposledni rade by byl osmivalec v jette s prednim nahodem spatny vtip.

Dusan
5. dubna • 16:17

ad b) nemyslim levnejsi prodejne, to je vec automobilky, ale vyrobne
ad e) zcela urcite. Turbomotory, ktere se snazi dostat velky vykon z maleho objemu maji vzdy spotrebu rostouci nade vsechny meze. Takze ano pokud clovek pojede s lehounkou nohou bude asi uspornejsi (ovsem pak ten vykon neni potreba), ale jakmile se na to slapne tak pro turbomotor neni spotreba pres dvacetpet litru na sto zadny problem. Osmivalec ma naopak tu spotrebu konstantnejsi.

Otazkou je proc vyrabet kapesni auto jako je Jetta, kdyz je mozne auto udelat rozumne velke. I do nevelkeho vozu jakym je Passat se osmivalec vesel bez problemu.

vedeni
5. dubna • 17:05

No jo, ale passat je porad o tridu vejs... No, asi by to tam natlacili, ale prijde mi to jako chujovina. Uprimne receno moc nechapu ani osmivalec v pripravovany M3. Ten sestivalec ve stavajici je sakra dobrej...

servisák
5. dubna • 20:41

1.4 FSI a 240koní? No nevím, u Mercedesů kompresory (modely 200 a 220) Eaton vydrží průměrně okolo 100-150tkm, potom minimálně výměna ložisek a převodů vně kompresoru v tom lepším případě, v tom horším celý kompresor - když někdo neslyší vylágrovaná ložiska a jezdí dál až se "pomelou" šroubovice. Vozy s tuningem, kde se měnil převod u kompresoru pro vyšší otáčky - vyšší tlak, se tato životnost dostala k 50-70tkm. U modelů 55AMG s kompresorem se ještě obecně neví, protože málokdo s tímto najezdil velké porce kilometrů - jakožto se nejvíce prodalo těchto motorů u modelů SL. Ovšem už i Mercedes ustupuje od kompresorů a aplikuje klasická turbodmychadla. viz. např. modely 65AMG.
 
1.4 motor již pro 170 koní, musí dostávat enormní příděl vzduchu pod hodně velkým tlakem. Nedovedu si vůbec představit verzi 1.4 s 200k, natožpak 240k. Ten motor musí termodynamicky při 240k tak trpět, jako dvoulitr s výkonem okolo 350k. Z toho důvodu odhaduji životnost motoru 1.4 TSI s 240k při stabilním využívání 20tkm, 200k 80tkm, 170k 150tkm.
Dvoulitry TFSI mají termodynamické problémy (upalování pístů, ventilů) s trvale využívanými výkony okolo 250k (tuning), a málokterá firma umí načasovat předstih, plnící tlak, dávku paliva a lambdu tak, aby se motor ve vysokých otáčkách doslova neutavil, a podotýkám extra chladič oleje je nutnost. Nakonec i onen známý falkt, že sériové TFSI motory od 200km/h nejedou, je dán tím, že jednotka omezuje co může kvůli termodynamickému namáhání.
I sériová verze dvoulitru 220k (A4), byť jen o 20k silnější má jiné písty, ventily a výfuk, a veřím, že se sériovou verzí 260k (S3) se konstruktéři hodně zapotily.  

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
piters
16. června • 9:23

VW jetta 2,0 TDI a 240 jede....a nebyl jsem v omezovaci, jeste par dilku do cerveneho chybelo...jsem zvedavy jak ty TSI motory vydrzi...jestli muj klasicky nebo nove co ted budou prodavat

vedeni
9. dubna • 1:27

Neni to spis 230 Kompressor (misto 220)?? Pokud me pamet nesali tak to bylo 180, 200, 230. Vse vyhonena osmnactistovka.

servisák
5. dubna • 20:45

oprava -"zapotili".

Ldf
6. dubna • 17:22

"Nakonec i onen známý falkt, že sériové TFSI motory od 200km/h nejedou, je dán tím, že jednotka omezuje co může kvůli termodynamickému namáhání.
" kde jsi vzal tu informaci o to že jednotka omezuje co může? Když by to byla pravda, tak by jsi asi na brzdě těch 200k nenaměřil. A to že se motor na brzdě pěkně potrápí. Já myslím že TFSI jde nad 200 poměrně slušně, ale fakt že by mohlo jet víc. Myslim že to bude převodama než jak píšeš ty omezením výkonu při dlouhodobější zátěži

doubt
6. dubna • 13:51

To nasere, hrubka v posledním písmenku Ale jinak je to zajímavé čtení...

KTH
5. dubna • 12:31

Škoda jen, že TSI neprodávají za stejnou cenu jako obyč. 1,4

Haya
5. dubna • 12:50

to je fakt škoda, ale pak bych to nechtěl na těch našich cestách vidět....

x
5. dubna • 9:33

To je ta stejná 1.4 co má v základu 55kW doplněná o turbo a kompresor? A nebo je to úplně jiný motor se stejným objemem? Protože nerozumím tomu, proč by dělaly ten 75koňový motor tak předimenzovaný, že vydrží i těch 240koní. To by znamenalo, že se 75koňmi by musel fungovat několik mil. km.......

Jeremy
6. dubna • 17:37

Vazeni,
 
   trosku vas zklamu - zakladni dily motoru (jako treba hlava) jsou dimenzovany na daleko vyssi vykon - pro priklad: stara 1.8 byla delana na 450koni, stejne jako blok, .... Z praxe vim, ze pokud se clovek dostal z atuto hranici skutecne zacaly problemy s praskanim hlavy atd. Jsou samozejme dily na kterych se "setri" a ktere se dnes naschval zacinaji delat poddimenzovany, nebo dimenzovany akorat (-10 + 20%)Tyhle "tecnicky logicky vymysly", nebo spise mel bych rici predstavy na hony vzdalene realite.

Radek Ondrášík
5. dubna • 9:47

Pokud se nepletu, je to přepracovaný motor 1,4 FSI, který má standardní výkon 63 kW (86 k). Každopádně zvýšení výkonu o trojnásobek díky přeplňování je opravdu velký výkon, obzvláště s ohledem na to, že úpravce nemění vnitřní součástky motoru. Proto bych odhadoval, že životnost dílů jako je klika, ojnice, písty, ventily, ložiska v motoru atd. nebude patřit k tomu nejlepšímu na této úpravě.

Dinar
5. dubna • 10:00

TSI má jinou kliku, ojnici i písty než 63 kW FSI, společný mají prakticky jen blok a FSI.

KTH
5. dubna • 12:28

Musíte rozlišovat dva směry zvyšování výkonu. Když zvýšíte výkon otáčkami, tak musíte všechny pohyblivé díly udělat co nejlehčí a nejpevnější (to si však odporuje, tak se třeba u motorek dělá kompromis), aby celý výkon nepohlcoval setrvačné síly především pístů a ojnic. U přeplnování je to jinak. Tam můžete udělat stejně masivní kliku, ojnice, písty, jako třeba u 2.0. Takže o výdrž dílů na originální 1,4TSI bych strach neměl. Nebo možná jen u prvních sérii

Jarda M
5. dubna • 10:44

Ne , FSI má blok z hliníku, TSI z šedý litiny.

KTH
5. dubna • 12:48

Myslím že TSI má blok z hliníku, ale to je buřt! Mají ale jiný kompresní poměr TSI má 10 a FSI 12.

Coldfire
5. dubna • 7:40

No verim ze tam bude takovy turbo lag ze to bude utrpeni ridit, a kdyz uz nabizi 240 koni v jette tak me docela zarazilo ze ve vyctu uprav chybi upravy brzd a podvozku???

Audipetr
5. dubna • 8:26

Podle me je to dobry, co vic chces udelat pro adrenailnovou karu nez ji pridat vykon a na pdovozek ani nesahnout?

Dinar
5. dubna • 9:57

No, ono to není tak, že by B&B nabízela úpravu na 240ps a na podvozek nesáhla. Článek je o úpravách motoru, B&B samozřejmě nabízí jak úpravu podvozku tak brzd. Jen to neprodávají jako celek, pokud vím, u každé úpravy výkonu nad 200ps silně doporučují zákazníkovi upravit podvozek i brzdy a nabídnou mu to. Je na každém jestli si tyto další úpravy koupí. Jejich vlastní auta, upravená na různé výkony mají všechna lepší brzdy i sportovní podvozky. Mám k nim celkem blízko, z přeplňovaných VW benzínů jsem jezdil téměř všemi jejich úpravami a všechna zkoušená auta měla upravené podvozky i brzdy.
Pokud jde o zvýšení výkonu u TSI měl jsem možnost zkusit zatím jen jejich 1. stupeň, tj. cca 147kw v golfu, bylo to very impressive, motor je silnější hlavně ve vysokých otáčkách, jede to naprosto úžasně. Navíc je auto relativně lehké a s přitvrzeným podvozkem je hranice nedotáčivosti tak daleko, že dostat ho do úzkých je prakticky možné jen na okruhu. Dle mého Golf TSI s úpravou na 200ps je lepší varianta než GTI.

Jiri
5. dubna • 16:29

To snad není možné, že by se našel někdo s praktickými zkušenostmi s B&B?
Já sám jsem uvažoval o úpravě motoru právě u této firmy, zatím mě odrazuje vzdálenost cca. 800km (z Brna), mám strach, co v případě poruchy. Měl bych hodně otázek, není na Tebe k dispozici mail?

mayklmaykl
5. dubna • 8:25

no nedovedu posoudit jak moc to bude turbomotor svojí charakteristikou co se týká negativ,ale mám obavy že výdrž nebude moc velká....

KTH
5. dubna • 12:33

No on je to sice turbomotor, ale s mechanickym dmychadlem, takže turbodíra by tam být vůbec neměla, pokud to mají správně naprogramované.

JanQ
5. dubna • 6:28

no nevim jak asi dlouho ta 1.4 s timhle vykonem na hrane vydrzi....

Jogurt
7. dubna • 14:47

A proč? Klikový mechanismus je víceméně shodný s 2,0 TFSI, jen tlak ve válcích je větší. Životnost není u evropských aut problémem u žádné ze značek, snad kromě jednoho z francouzských výrobců, který u malých motorů šetří na kvalitě materiálů.

Doporučujeme

Články odjinud