VW Jetta TSI: 240 koní z jedna-čtyřky? Proč ne

Tunerská firma B&B se na našich stánkách objevila vícekrát, většinou při ladění pohonné jednotky 2,0 TFSI. Teď přichází s úpravou menšího motoru 1,4 TSI, u kterého má pro zájemce v nabídce hned několik úprav. Ta nejvyšší dodá malému čtyřválci s obsahem pouhých 1,4 litru výkon daleko přes 200 koní.
VW Jetta TSI: 240 koní z jedna-čtyřky? Proč ne

Ladičská firma B&B Automobiltechnik si pro prezentaci tuningu pohonné jednotky 1,4 TSI z regálů koncernu Volkswagen vybrala trochu netradičně model Jetta, který není zrovna tím nejsportovnějším v nabídce automobilky. Ale netradiční motor s velmi netraďičním výkonem si žádá netradiční prezentaci, řekli si zřejmě u firmy B&B. Sériový výkon malého agregátu s dvojitým přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla a mechanického kompresoru je např. v VW Golfu GT vyladěn už na velmi zajímavých 125 kW a 260 Nm. Komu ale ani 170 koní z motoru o tak malém objemu nestačí, stačí se zastavit u zmíněného tunera. Ten sílu motoru zvedl a zákazníkům nabízí hned 3 varianty, z nichž ta nejvyšší je opravdu působivá.

První změna motoru lehce navýšila plnící tlak turba i kompresoru a došlo i na další přeprogramování řídící jednotky. Úprava stojí 998 eur a zvedne výkon na 147 kW (rovných 200 k). Maximální točivý moment je pak 300 Nm. Po další úpravě, která vás bude celkem stát 1 498 eur, povyskočí výkon na 154 kW (210 k) a točivý moment na 315 Nm.

Nejvyšší verze úprav je už trochu radikálnější, motor kromě přeprogramované řídící jednotky dostane nové silnější turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu; úpravou prošlo i vstřikování a svody včetně nového výfukového potrubí. Model Jetta nebo Golf po této úpravě zvládnou sprint z 0 km/h na 100 km/h za velmi zajímavých 6,5 s a nejvyšší rychlost se pohybuje okolo 240 km/h. Prakticky stejných parametrů dosahuje až nejsilnější VW Golf R32 s šestiválcem o objemu 3,2 litru, tedy objemem bezmála dvaapůlkrát vyšším.

Firma B&B ještě nespočítala, kolik eur vytáhne tento tuning z vaší peněženky. Zato vedle ladění pohonné jednotky nabízí dlouhý seznam optických a karosářských doplňků včetně velkých 18 a 19palcových kol z lehkých slitin.

Úprava je to jistě zajímavá, ale věřili byste takto "nadupané" čtrnáctistovce?


B&B Jetta TSI

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků