VW Jetta TSI: 240 koní z jedna-čtyřky? Proč ne

Tunerská firma B&B se na našich stánkách objevila vícekrát, většinou při ladění pohonné jednotky 2,0 TFSI. Teď přichází s úpravou menšího motoru 1,4 TSI, u kterého má pro zájemce v nabídce hned několik úprav. Ta nejvyšší dodá malému čtyřválci s obsahem pouhých 1,4 litru výkon daleko přes 200 koní.
VW Jetta TSI: 240 koní z jedna-čtyřky? Proč ne

Ladičská firma B&B Automobiltechnik si pro prezentaci tuningu pohonné jednotky 1,4 TSI z regálů koncernu Volkswagen vybrala trochu netradičně model Jetta, který není zrovna tím nejsportovnějším v nabídce automobilky. Ale netradiční motor s velmi netraďičním výkonem si žádá netradiční prezentaci, řekli si zřejmě u firmy B&B. Sériový výkon malého agregátu s dvojitým přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla a mechanického kompresoru je např. v VW Golfu GT vyladěn už na velmi zajímavých 125 kW a 260 Nm. Komu ale ani 170 koní z motoru o tak malém objemu nestačí, stačí se zastavit u zmíněného tunera. Ten sílu motoru zvedl a zákazníkům nabízí hned 3 varianty, z nichž ta nejvyšší je opravdu působivá.

První změna motoru lehce navýšila plnící tlak turba i kompresoru a došlo i na další přeprogramování řídící jednotky. Úprava stojí 998 eur a zvedne výkon na 147 kW (rovných 200 k). Maximální točivý moment je pak 300 Nm. Po další úpravě, která vás bude celkem stát 1 498 eur, povyskočí výkon na 154 kW (210 k) a točivý moment na 315 Nm.

Nejvyšší verze úprav je už trochu radikálnější, motor kromě přeprogramované řídící jednotky dostane nové silnější turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu; úpravou prošlo i vstřikování a svody včetně nového výfukového potrubí. Model Jetta nebo Golf po této úpravě zvládnou sprint z 0 km/h na 100 km/h za velmi zajímavých 6,5 s a nejvyšší rychlost se pohybuje okolo 240 km/h. Prakticky stejných parametrů dosahuje až nejsilnější VW Golf R32 s šestiválcem o objemu 3,2 litru, tedy objemem bezmála dvaapůlkrát vyšším.

Firma B&B ještě nespočítala, kolik eur vytáhne tento tuning z vaší peněženky. Zato vedle ladění pohonné jednotky nabízí dlouhý seznam optických a karosářských doplňků včetně velkých 18 a 19palcových kol z lehkých slitin.

Úprava je to jistě zajímavá, ale věřili byste takto "nadupané" čtrnáctistovce?


B&B Jetta TSI

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků