VW Jetta TSI: 240 koní z jedna-čtyřky? Proč ne

Tunerská firma B&B se na našich stánkách objevila vícekrát, většinou při ladění pohonné jednotky 2,0 TFSI. Teď přichází s úpravou menšího motoru 1,4 TSI, u kterého má pro zájemce v nabídce hned několik úprav. Ta nejvyšší dodá malému čtyřválci s obsahem pouhých 1,4 litru výkon daleko přes 200 koní.
VW Jetta TSI: 240 koní z jedna-čtyřky? Proč ne

Ladičská firma B&B Automobiltechnik si pro prezentaci tuningu pohonné jednotky 1,4 TSI z regálů koncernu Volkswagen vybrala trochu netradičně model Jetta, který není zrovna tím nejsportovnějším v nabídce automobilky. Ale netradiční motor s velmi netraďičním výkonem si žádá netradiční prezentaci, řekli si zřejmě u firmy B&B. Sériový výkon malého agregátu s dvojitým přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla a mechanického kompresoru je např. v VW Golfu GT vyladěn už na velmi zajímavých 125 kW a 260 Nm. Komu ale ani 170 koní z motoru o tak malém objemu nestačí, stačí se zastavit u zmíněného tunera. Ten sílu motoru zvedl a zákazníkům nabízí hned 3 varianty, z nichž ta nejvyšší je opravdu působivá.

První změna motoru lehce navýšila plnící tlak turba i kompresoru a došlo i na další přeprogramování řídící jednotky. Úprava stojí 998 eur a zvedne výkon na 147 kW (rovných 200 k). Maximální točivý moment je pak 300 Nm. Po další úpravě, která vás bude celkem stát 1 498 eur, povyskočí výkon na 154 kW (210 k) a točivý moment na 315 Nm.

Nejvyšší verze úprav je už trochu radikálnější, motor kromě přeprogramované řídící jednotky dostane nové silnější turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu; úpravou prošlo i vstřikování a svody včetně nového výfukového potrubí. Model Jetta nebo Golf po této úpravě zvládnou sprint z 0 km/h na 100 km/h za velmi zajímavých 6,5 s a nejvyšší rychlost se pohybuje okolo 240 km/h. Prakticky stejných parametrů dosahuje až nejsilnější VW Golf R32 s šestiválcem o objemu 3,2 litru, tedy objemem bezmála dvaapůlkrát vyšším.

Firma B&B ještě nespočítala, kolik eur vytáhne tento tuning z vaší peněženky. Zato vedle ladění pohonné jednotky nabízí dlouhý seznam optických a karosářských doplňků včetně velkých 18 a 19palcových kol z lehkých slitin.

Úprava je to jistě zajímavá, ale věřili byste takto "nadupané" čtrnáctistovce?


B&B Jetta TSI

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků