VW Jetta R a Audi S1 do výroby půjdou, Polo R nikoli

Dr. Ernst Linder z vedení konstruktérského týmu Volkswagenu v rozhovoru pro server Drive.com.au potvrdil, že Audi S1, sportovní verze nejmenší řady z Ingolstadtu, se nakonec vyrábět bude. Pod kapotou má hostit zážehový čtyřválec 1,4 TFSI naladěný na 185 koní (136 kW) a spřažený s dvouspojkovou, sedmistupňovou převodovkou, točivý moment se má přenášet pouze na kola přední nápravy. Posledně zmíněná skutečnost možná popudí fanoušky značky Audi, nicméně vozu zajistí přiměřenou cenovou dostupnost.

Klepněte pro větší obrázek
Audi S1

Kromě toho bylo podle Lindera rozhodnuto, že se bude vyrábět i zajímavá dvoudveřová Jetta R. Detaily zatím neznáme, ale o její pohon by se měl postarat přeplňovaný zážehový dvoulitr s výkonem 265 koní (198 kW) a točivým momentem 349 Nm.

Oproti očekáváním však byl zastaven projekt Volkswagenu Polo R. Dr. Linder k tomu uvedl: „Z technického hlediska takové auto pro nás samozřejmě není problémem, ale z pohledu finančního poněkud nedává smysl. Bylo by příliš drahé, a navíc máme S1.“ 

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Jetta R na jedné ze skic
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků