VW Jetta BlueTDI: „eko”-diesel pro Ameriku

Německá automobilka Volkswagen představila nový „ekologický” vznětový agregát pro, v Americe oblíbený, model Jetta. S dieselovým agregátem označeným BlueTDI jsme se měli možnost poprvé setkat na březnovém Ženevském autosalonu, kde jej pod svou kapotou ukrýval model Tiguan. Automobilka doufá, že novým agregátem přiláká v zámoří nové zákazníky a ukáže jim tu správnou cestu k vznětovým agregátům, lákat chce zejména na nízké provozní náklady a mimořádně nízké emise CO2.

Nový dvoulitr s označením BlueTDI disponuje výkonem 103 kW (140 koní) a pochlubit se může i maximálním točivým momentem 320 Nm, a technologii přímého vstřikování common rail. Díky nové technologii a přidanému speciálnímu katalyzátoru eliminujícímu emise plní motor všechny současné emisní limity, včetně přísné normy Bin5/LEV2. Tento turbodiesel se tak vtěsná do limitu 0,08 g emisí oxidu uhličitého na kilometr.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků