VW Jetta 2011: nové snímky a specifikace

Volkswagen uvolnil spoustu nových fotografií a více technických detailů a k sedanu Jetta pro rok 2011. Pojďme si je projít.

Publiku se nová Jetta prvně představila v červnu při speciální slavnosti pořádané na newyorském Times Square, ale teprve nyní jsme konečně bohatší o obrázky i specifikace.

Tento sedan narostl v porovnání s předchozí generací Jetty do všech směrů, dlouhý bude 4 640 mm (což je o 90 mm více než dosud), vysoký 1 450 mm a široký 1 780 mm. Design čtyřdveřové karoserie nese poněkud ostřejší křivky, jež jej posouvají blíže ostatním současným modelům Volkswagen. Zákazníci v USA a Kanadě budou moci vybírat ze tří zážehových jednotek včetně pětiválce 2,5 l/125 kW vyšlechtěného z Lamborghini Gallardo a jednoho dvoulitrového turbodieselu. V Evropě však bude situace zcela jiná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oproti zámoří se zde veškeré nabízené motory budou vyznačovat přímým vstřikováním paliva a přeplňováním, půjde přitom pouze o čtyřválce. Základem nabídky se stává jednotka 1,2 TSI o výkonu 105 koní (77 kW) při 5 000 ot./min. a točivém momentu 175 Nm dostupným v rozmezí od 1 500 do 4 100 ot./min. Jetta s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,9 s, dosáhne rychlosti 190 km/h a v průměru vykáže spotřebu 5,3 l/100 km. Zlatou střední cestu představuje větší motor 1,4 TSI dodávaný ve výkonových verzích 122 koní (90 kW) a 160 koní (118 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 9,9/8,3 s, nejvyšší rychlost je 202/221 km/h a průměrná spotřeba má dosahovat 6,2 l/100 km, výkonnější verze má být jen o 0,1 l/100 km žíznivější.

Roli vlajkové lodi zaujímá dvoulitr TSI naladěný na 200 koní (147 kW) při 6 000 ot./min. a 280 Nm při 1 800 ot./min. Při průměrné spotřebě 6,9 l/100 km zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,5 s a dosáhne rychlosti 236 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Vyznavači nafty mají na výběr z dvojice jednotek common rail 1,6 TDI a 2,0 TDI. Menší z nich dává 105 koní (77 kW) při 4 400 ot./min. a točivý moment 250 Nm je dostupný v rozmezí od 1 500 do 2 500 ot./min. Spotřeba v kombinovaném režimu činí 4,5 l/100 km, provedení BlueMotion tuto hodnotu sníží o 0,3 l/100 km. Populární dvoulitr pak dává obvyklých 140 koní (103 kW) při 4 200 ot./min. a točivý moment 320 Nm je k dispozici od 1 750 do 2 500 ot./min. Takto vybavená Jetta zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,5 s a rozjede se až na 210 km/h, přičemž spotřebuje velmi sympatických 4,8 l/100 km.

Všechny popsané motory s výjimkou slabšího dieselu jsou standardně opatřeny šestistupňovými manuálně řažazenými převodovkami a většinu z nich bude možno pořídit s příplatkovou dvouspojkovou skříní DSG se sedmi stupni.

Na trhy začne novinka vstupovat od letošního podzimu jako vůz pro modelový rok 2011, výroba bude probíhat v Mexiku. Američané již znají výchozí cenu, jež byla stanovena na 15 995 dolarů, což je nyní zhruba 12 450 eur, my v Evropě si ale na ceny budeme muset ještě počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Jetta 2011
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky