VW je „nejinovativnější automobilový koncern uplynulého desetiletí“

Koncem dubna byla podesáté udělována renomovaná ocenění AutomotiveINNOVATIONS Award za vynikající inovace v automobilovém průmyslu. Mezi nejvíce oceňované výrobce se zařadil koncern Volkswagen, který byl vyhlášen „Nejinovativnějším automobilovým koncernem roku 2015“ a zároveň obdržel speciální ocenění „Nejinovativnější automobilový koncern uplynulého desetiletí“. Vývojářům koncernu Volkswagen patřila první místa také v kategoriích „Propojené vozidlo“, „Automobilové koncepty“, „Konvenční pohony“ a „Bezpečnostní systémy“. Ocenění AutomotiveINNOVATIONS Award jsou každoročně udělována organizací CAM (Center of Automotive Management) ve spolupráci s auditorskou a poradenskou společností PwC.
VW je „nejinovativnější automobilový koncern uplynulého desetiletí“

Koncern Volkswagen vyniká vysokou úrovní technických kompetencí a širokým portfoliem inovativních značek. Potvrzuje to aktuální studie CAM, podle níž je koncern se sídlem ve Wolfsburgu i v letošním roce nejinovativnějším automobilovým koncernem na světě. Kromě toho byla oceněna vysoká inovační síla koncernu Volkswagen v uplynulém desetiletí. Organizace CAM a PwC zdůvodnily svá rozhodnutí následovně: „Koncern Volkswagen uvedl v uplynulých deseti letech na trh 1251 jednotlivých inovací – z toho 212 světových novinek. Mezi ně patří například futuristický XL11, Bugatti Veyron2 jako nejvýkonnější a nejrychlejší sériově vyráběný vůz, světlomety Audi Matrix LED nebo první velkosériově vyráběná sedmistupňová dvouspojková převodovka se suchými spojkami.“

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva zodpovědný za technický vývoj AUDI AG a koordinaci vývoje všech značek koncernu Volkswagen, u příležitosti předávání ocenění uvedl: „Toto ocenění sdílím s 600 000 zaměstnanci všech dvanácti značek koncernu Volkswagen v Německu a po celém světě. Oni jsou tvůrci budoucí mobility – koncern Volkswagen udává tón v oblasti automobilových inovací díky jejich vysoké úrovni technických znalostí, velké kreativitě a nejvyšší kvalitě.“

Dr. Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva zodpovědný za vývoj značky Volkswagen a vedoucí koncernového vývoje agregátů, řekl: „Klíčem k úspěchu je inovační síla společnosti. Vedoucí postavení v oblasti technického vývoje budeme dále posilovat a i v budoucnosti budeme na technické výzvy odpovídat trvale udržitelnými produkty.“

Koncern Volkswagen si zajistil ocenění pro nejlepšího výrobce v kategorii „Konvenční pohony“. Studie ocenila mj. vysoký podíl inovací v konstrukci motorů včetně systémů start-stop a rekuperace kinetické energie, které umožňují průměrné snížení spotřeby paliva o 14 procent. Široká nabídka úsporných motorů je navíc v rámci koncernu rychle využívána různými značkami.

Koncern Volkswagen potvrdil průkopnickou roli rovněž v kategorii „Bezpečnostní systémy“ – díky četným asistenčním a bezpečnostním systémům. Mnoho inovací slaví premiéru v novém Audi Q7. Mezi ně patří např. „asistent uhýbacího manévru“, „asistent nočního vidění“ (s rozpoznáváním osob a zvířat) nebo „asistent pro průjezd křižovatkou“ (chrání řidiče před kolizí s protijedoucími vozidly při odbočování vlevo a pomalé jízdě). Kromě toho byly vyzdviženy inovace v aktuálním modelu Passat, mezi něž patří první asistent pro nouzové situace „Emergency Assist“ na světě a nový „Trailer Assist“, který usnadňuje manévrování s přívěsem.

Studie CAM dokládá, že koncern Volkswagen představil s velkým odstupem největší počet inovací také v kategorii „Propojené vozidlo“. Trend vývoje v této oblasti směřuje k novým konceptům ovládání a zobrazování, jejichž reprezentantem je například digitální panel přístrojů „Virtual Cockpit“ v Audi TT. Pozitivně byl hodnocen také koncept ovládání ve studii Volkswagen Golf R Touch, která nahrazuje běžné ovládání několika dotykovými displeji.

Studie pozitivně hodnotila také vývoj v oblasti „Automobilové koncepty/karoserie“. U aktuálního modelu Passat byla snížena hmotnost až o 85 kilogramů použitím slitin lehkých kovů v konstrukci karoserie a podvozku. V Audi Q7 přinesla aplikace vysokopevnostních ocelí a hliníku snížení hmotnosti dokonce až o 325 kg. Kromě toho byla oceněna studie Audi TT Sportback – kombinace sportovního vozu a „čtyřdveřového kupé“ – v kategorii automobilových konceptů.

CAM (Center of Automotive Management) se sídlem v Bergisch-Gladbachu je nezávislým institutem pro empirický výzkum v oblastech automobilového průmyslu a mobility a ve spolupráci se společností PwC (PricewaterhouseCoopers) uskutečňuje každoročně rozsáhlé studie. Letošní analýza se týkala 18 globálních automobilových koncernů s 53 značkami. CAM již deset let vyhodnocuje budoucí trendy a inovační profily globálních automobilových koncernů v různých oblastech na základě technických novinek v konstrukci automobilů.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 30 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků