Volkswagen ID.6 měří na délku 4876 mm, široký je 1848 mm a stojí na rozvoru 2965 mm. Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 měří na délku 4876 mm, široký je 1848 mm a stojí na rozvoru 2965 mm. | Zdroj: Volkswagen

K mání bude v provedeních ID.6 X a ID.6 Crozz. Zdroj: Volkswagen

K mání bude v provedeních ID.6 X a ID.6 Crozz. | Zdroj: Volkswagen

Ve verzích s jedním elektromotorem může mít 132 nebo 150 kW, s dvěma motory pak 225 kW. Zdroj: Volkswagen

Ve verzích s jedním elektromotorem může mít 132 nebo 150 kW, s dvěma motory pak 225 kW. | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.6 | Zdroj: Volkswagen

K mání bude v provedeních ID.6 X a ID.6 Crozz. Zdroj: Volkswagen
Ve verzích s jedním elektromotorem může mít 132 nebo 150 kW, s dvěma motory pak 225 kW. Zdroj: Volkswagen
Volkswagen ID.6 Zdroj: Volkswagen
Volkswagen ID.6 Zdroj: Volkswagen
12
Fotogalerie

VW ID.6 oficiálně: Dvě stylové verze, dvě kapacity baterie, místo až pro sedm

Elektrická ofenziva VW na čínském trhu pokračuje. Nové elektrické SUV přijíždí na autosalon v Šanghaji v provedeních X a Crozz.

Po dlouhé sérii úniků fotek i informací tu máme nový model ID.6 v plné parádě. Stejně jako ostatní elektromobily z řady ID stojí na platformě MEB s bateriemi pod podlahou, na délku měří 4876 milimetrů, což je o plných 300 mm více, než ID.4. K mání bude ve dvou verzích – stylové ID.6 X a drsněji působící ID.6 Crozz, přičemž první jmenovaná se bude vyrábět na jihu Číny, druhá na severu. Volit lze mezi šesti a sedmimístným vnitřkem.

Základní provedení bude poháněno jedním elektromotorem o výkonu 132 kW (180 k) a na 100 km/h zrychlí za 9,3 sekundy. Jednomotorové ID.6 může mít i 150 kW (204 k), vrcholem je pak čtyřkolka s dvěma motory a celkovými 225 kW (306 k), s nimiž dosáhne stovky za 6,6 sekundy. Baterie může mít kapacitu 58 kWh nebo 77 kWh, dle čínské NEDC metodiky vůz ujede 436 až 588 kilometrů.

Volkswagen chce v Číně nabízet osm elektrických modelů již za dva roky, padesátiprocentní podíl elektromobilů v prodejích očekává na tamním trhu v roce 2030. Stejný plán má i pro americký trh, v Evropě jsou jeho ambice ještě vyšší: 70 % prodaných elektrických vozů do devíti let. Ohledně nasazení ID.6 v Evropě se ještě nedávno spekulovalo, Volkswagen ale nyní jasně prohlásil, že na Německém trhu k mání nebude.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud