VW ID.6 oficiálně: Dvě stylové verze, dvě kapacity baterie, místo až pro sedm

Elektrická ofenziva VW na čínském trhu pokračuje. Nové elektrické SUV přijíždí na autosalon v Šanghaji v provedeních X a Crozz.

Po dlouhé sérii úniků fotek i informací tu máme nový model ID.6 v plné parádě. Stejně jako ostatní elektromobily z řady ID stojí na platformě MEB s bateriemi pod podlahou, na délku měří 4876 milimetrů, což je o plných 300 mm více, než ID.4. K mání bude ve dvou verzích – stylové ID.6 X a drsněji působící ID.6 Crozz, přičemž první jmenovaná se bude vyrábět na jihu Číny, druhá na severu. Volit lze mezi šesti a sedmimístným vnitřkem.

Škoda Enyaq 80 iV vs. Volkswagen ID.4 Max: Svérázní na pohled, stejní za jízdy

Škoda Enyaq 80 iV vs. Volkswagen ID.4 Max: Svérázní na pohled, stejní za jízdy

Základní provedení bude poháněno jedním elektromotorem o výkonu 132 kW (180 k) a na 100 km/h zrychlí za 9,3 sekundy. Jednomotorové ID.6 může mít i 150 kW (204 k), vrcholem je pak čtyřkolka s dvěma motory a celkovými 225 kW (306 k), s nimiž dosáhne stovky za 6,6 sekundy. Baterie může mít kapacitu 58 kWh nebo 77 kWh, dle čínské NEDC metodiky vůz ujede 436 až 588 kilometrů.

VW urychluje vývoj autonomní i sdílené jízdy. Výsledky uvidíme už v roce 2025

VW urychluje vývoj autonomní i sdílené jízdy. Výsledky uvidíme už v roce 2025

Volkswagen chce v Číně nabízet osm elektrických modelů již za dva roky, padesátiprocentní podíl elektromobilů v prodejích očekává na tamním trhu v roce 2030. Stejný plán má i pro americký trh, v Evropě jsou jeho ambice ještě vyšší: 70 % prodaných elektrických vozů do devíti let. Ohledně nasazení ID.6 v Evropě se ještě nedávno spekulovalo, Volkswagen ale nyní jasně prohlásil, že na Německém trhu k mání nebude.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M3 Competition: Nekouše, ale stejně ho budete šťourat klackem

BMW M3 Competition

Šestiválec, dvě turba, pohon zadních kol a rozměry a hmotnost dvacet let staré M5. Nové BMW M3 Competition je tady a brousí si zuby na to nejlepší, co se dnes dá koupit.

včera | Vladimír Kadera
TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků