VW ID.4 se s cenou dostal pod milion. V Česku je už levnější než Škoda Enyaq iV

ID.4 se novými verzemi v nabídce dostává i pod úroveň nejlevnější elektrické škodovky, výbava mu však nechybí.

České zastoupení Volkswagenu dále rozšiřuje nabídku variant elektrického SUV ID.4. Zatímco ještě nedávno byla v konfigurátoru nejlevnější možností úroveň Life, současně od ceny 1.181.900 Kč (150 kW; 77 kWh), teď cenovka ID.4 klesá ještě níže pod úroveň milionu korun. Nabídku totiž vyplňuje méně výkonná varianta s menší baterií, a tedy i nižším dojezdem.

Úplným základem nabídky ID.4 se nově stává úroveň City v kombinaci s elektromotorem o výkonu 109 kW (148 koní) a baterií o kapacitě 52 kWh, která vyjde minimálně na 991.900 Kč. Pokud byste chtěli o pár koní více, k dispozici je i ústrojí nastavené na 125 kW (170 koní) se stejnou baterií od ceny 1.030.900 Kč.

Nová Škoda Octavia je Auto roku 2021 na Slovensku. Porazila Tucson i Defender

Nová Škoda Octavia je Auto roku 2021 na Slovensku. Porazila Tucson i Defender

Dojezd levné varianty s 52kWh baterií udává VW na hodnotě 340 km (WLTP). Standardem je poté AC nabíjení výkonem 7,2 kW, DC až 100 kW. Pro srovnání, u výkonnějších a schopnějších variant ID.4 (150 kW; 77 kWh) si tak připlácíte nejen za větší dojezd až 520 km (WLTP), ale i možnost dobíjení AC výkonem až 11 kW, DC až 125 kW.

Standardní výbavou úrovně City jsou 18palcová ocelová kola, šedý lak Moonstone, 5,3palcový digitální přístrojový štít, 10palcový infotainment s navigací, výškově i podélně nastavitelný multifukční a vyhřívaný volant, asistent udržování jízdy v pruhu, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat, dešťový senzor, parkovací senzory vpředu i vzadu, bezklíčový přístup, LED světlomety a zadní LED svítilny, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, 4x USB-C port nebo vyhřívaná přední sedadla.

Volkswagen rozjel další výrobu ID.3. V továrně kousek za hranicemi můžete mít i mejdan

Volkswagen rozjel další výrobu ID.3. V továrně kousek za hranicemi můžete mít i mejdan

Ve srovnání s koncernovým sourozencem Škodou Enyaq iV je tak Volkswagen po stránce nejdostupnější verze na trhu ve vedení. Škodu seženete minimálně ve verzi iV 60 (132 kW; 62 kWh) od ceny 1.059.900 Kč. Už při uvedení Enyaqu přitom Škoda řekla, že vůbec nejslabší verzi iV 50 (109 kW; 55 kWh) nebude v Česku nabízet.

Zpátky k VW. Komu by standardní výbava ID.4 City nestačila, nad úroveň milionu korun doplňuje značka nabídku o další novou úroveň Style, která je rovněž spojená se slabším ústrojím (109 kW nebo 125 kW; 52 kWh). Zde začíná cenovka na 1.104.900 Kč a standardně přidává oproti výchozímu ID.4 City například automatickou třízónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru, chytré IQ.Light LED Matrix světlomety nebo šedo-hnědé čalounění interiéru.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků