VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Nejnovějším přírůstkem do rodiny elektrických konceptů I.D. od Volkswagenu je velké SUV s třemi řadami sedadel.

Pro autosalon v Šanghaji si Volkswagen přichystal další koncept z rodiny elektromobilu I.D., který stejně jako dřívější modely ukazuje vizi chystaných elektrických vozů všech možných kategorií a tvarů. Zatímco tedy svět čeká na příjezd první sériové vlaštovky ve formě dostupného hatchbacku I.D., německá automobilka nyní ukazuje rovněž koncept prostorného SUV, jehož sériová produkce započne v roce 2021.

Jak byste čekali, novinka s názvem I.D. Roomzz vyžívá stejně jako zbytek elektrických studií Volkswagenu modulární platformu MEB, kterou v případě chystaných elektromobilů nakonec využijí i další značky koncernu VW včetně Škody či Seatu. Velikostně se pak I.D. Roomzz řadí nad starší studii elektrického SUV I.D. Crozz z roku 2017.

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Roomzz má totiž zastávat funkci prostorného a komfortního SUV, nabízejícího až tři řady sedadel. Na fotkách je ovšem studie zobrazena také jako luxusnější a pouze čtyřmístná specifikace. Zajímavostí jsou rovněž do boku se vysunující dveře pro jednodušší nástup do kabiny. Tento prvek bychom však koneckonců v produkci asi nečekali.

Místo řidiče je klasicky a futuristicky úplně zjednodušeno na nutné ovládací prvky – přístrojový štít kombinovaný s infotainmentem, dvojice pedálů a volant s dotykovými plochami. Samozřejmě pak mluví Volkswagen o funkcích autonomní jízdy 4. úrovně, kdy nemusí řidič vůbec zasahovat do řízení.

Nový VW T-Cross oficiálně dorazil do Česka. Je o něj obrovský zájem

Nový VW T-Cross oficiálně dorazil do Česka. Je o něj obrovský zájem

Roomzz spoléhá na dvojici elektromotorů (jeden na každé nápravě), která zajišťuje kombinovaný výkon 225 kW (306 koní) a pohon všech kol. Udávané zrychlení SUV z nuly na 100 km/h je 6,6 vteřiny, maximální rychlost je elektronicky limitována na 180 km/h. S bateriovým modulem o kapacitě 82 kWh má Roomzz zvládnout ujet až 450 km na jedno nabití (dle WLTP) a rychlonabíjením o výkonu 150 kW se za půl hodiny dostanete na 80 % kapacity.

Volkswagen prozatím mluví o uvedení sériové verze I.D. Roomzz pouze na čínském trhu. Prostorné elektrické SUV by si však podle vedení VW mohlo najít zájemce také v Severní Americe, pro Evropu jej nicméně nevidí jako klíčový model.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků