VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Nejnovějším přírůstkem do rodiny elektrických konceptů I.D. od Volkswagenu je velké SUV s třemi řadami sedadel.

Pro autosalon v Šanghaji si Volkswagen přichystal další koncept z rodiny elektromobilu I.D., který stejně jako dřívější modely ukazuje vizi chystaných elektrických vozů všech možných kategorií a tvarů. Zatímco tedy svět čeká na příjezd první sériové vlaštovky ve formě dostupného hatchbacku I.D., německá automobilka nyní ukazuje rovněž koncept prostorného SUV, jehož sériová produkce započne v roce 2021.

Jak byste čekali, novinka s názvem I.D. Roomzz vyžívá stejně jako zbytek elektrických studií Volkswagenu modulární platformu MEB, kterou v případě chystaných elektromobilů nakonec využijí i další značky koncernu VW včetně Škody či Seatu. Velikostně se pak I.D. Roomzz řadí nad starší studii elektrického SUV I.D. Crozz z roku 2017.

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Roomzz má totiž zastávat funkci prostorného a komfortního SUV, nabízejícího až tři řady sedadel. Na fotkách je ovšem studie zobrazena také jako luxusnější a pouze čtyřmístná specifikace. Zajímavostí jsou rovněž do boku se vysunující dveře pro jednodušší nástup do kabiny. Tento prvek bychom však koneckonců v produkci asi nečekali.

Místo řidiče je klasicky a futuristicky úplně zjednodušeno na nutné ovládací prvky – přístrojový štít kombinovaný s infotainmentem, dvojice pedálů a volant s dotykovými plochami. Samozřejmě pak mluví Volkswagen o funkcích autonomní jízdy 4. úrovně, kdy nemusí řidič vůbec zasahovat do řízení.

Nový VW T-Cross oficiálně dorazil do Česka. Je o něj obrovský zájem

Nový VW T-Cross oficiálně dorazil do Česka. Je o něj obrovský zájem

Roomzz spoléhá na dvojici elektromotorů (jeden na každé nápravě), která zajišťuje kombinovaný výkon 225 kW (306 koní) a pohon všech kol. Udávané zrychlení SUV z nuly na 100 km/h je 6,6 vteřiny, maximální rychlost je elektronicky limitována na 180 km/h. S bateriovým modulem o kapacitě 82 kWh má Roomzz zvládnout ujet až 450 km na jedno nabití (dle WLTP) a rychlonabíjením o výkonu 150 kW se za půl hodiny dostanete na 80 % kapacity.

Volkswagen prozatím mluví o uvedení sériové verze I.D. Roomzz pouze na čínském trhu. Prostorné elektrické SUV by si však podle vedení VW mohlo najít zájemce také v Severní Americe, pro Evropu jej nicméně nevidí jako klíčový model.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 8 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků