VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Nejnovějším přírůstkem do rodiny elektrických konceptů I.D. od Volkswagenu je velké SUV s třemi řadami sedadel.

Pro autosalon v Šanghaji si Volkswagen přichystal další koncept z rodiny elektromobilu I.D., který stejně jako dřívější modely ukazuje vizi chystaných elektrických vozů všech možných kategorií a tvarů. Zatímco tedy svět čeká na příjezd první sériové vlaštovky ve formě dostupného hatchbacku I.D., německá automobilka nyní ukazuje rovněž koncept prostorného SUV, jehož sériová produkce započne v roce 2021.

Jak byste čekali, novinka s názvem I.D. Roomzz vyžívá stejně jako zbytek elektrických studií Volkswagenu modulární platformu MEB, kterou v případě chystaných elektromobilů nakonec využijí i další značky koncernu VW včetně Škody či Seatu. Velikostně se pak I.D. Roomzz řadí nad starší studii elektrického SUV I.D. Crozz z roku 2017.

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Roomzz má totiž zastávat funkci prostorného a komfortního SUV, nabízejícího až tři řady sedadel. Na fotkách je ovšem studie zobrazena také jako luxusnější a pouze čtyřmístná specifikace. Zajímavostí jsou rovněž do boku se vysunující dveře pro jednodušší nástup do kabiny. Tento prvek bychom však koneckonců v produkci asi nečekali.

Místo řidiče je klasicky a futuristicky úplně zjednodušeno na nutné ovládací prvky – přístrojový štít kombinovaný s infotainmentem, dvojice pedálů a volant s dotykovými plochami. Samozřejmě pak mluví Volkswagen o funkcích autonomní jízdy 4. úrovně, kdy nemusí řidič vůbec zasahovat do řízení.

Nový VW T-Cross oficiálně dorazil do Česka. Je o něj obrovský zájem

Nový VW T-Cross oficiálně dorazil do Česka. Je o něj obrovský zájem

Roomzz spoléhá na dvojici elektromotorů (jeden na každé nápravě), která zajišťuje kombinovaný výkon 225 kW (306 koní) a pohon všech kol. Udávané zrychlení SUV z nuly na 100 km/h je 6,6 vteřiny, maximální rychlost je elektronicky limitována na 180 km/h. S bateriovým modulem o kapacitě 82 kWh má Roomzz zvládnout ujet až 450 km na jedno nabití (dle WLTP) a rychlonabíjením o výkonu 150 kW se za půl hodiny dostanete na 80 % kapacity.

Volkswagen prozatím mluví o uvedení sériové verze I.D. Roomzz pouze na čínském trhu. Prostorné elektrické SUV by si však podle vedení VW mohlo najít zájemce také v Severní Americe, pro Evropu jej nicméně nevidí jako klíčový model.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků