VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Nejnovějším přírůstkem do rodiny elektrických konceptů I.D. od Volkswagenu je velké SUV s třemi řadami sedadel.

Pro autosalon v Šanghaji si Volkswagen přichystal další koncept z rodiny elektromobilu I.D., který stejně jako dřívější modely ukazuje vizi chystaných elektrických vozů všech možných kategorií a tvarů. Zatímco tedy svět čeká na příjezd první sériové vlaštovky ve formě dostupného hatchbacku I.D., německá automobilka nyní ukazuje rovněž koncept prostorného SUV, jehož sériová produkce započne v roce 2021.

Jak byste čekali, novinka s názvem I.D. Roomzz vyžívá stejně jako zbytek elektrických studií Volkswagenu modulární platformu MEB, kterou v případě chystaných elektromobilů nakonec využijí i další značky koncernu VW včetně Škody či Seatu. Velikostně se pak I.D. Roomzz řadí nad starší studii elektrického SUV I.D. Crozz z roku 2017.

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Roomzz má totiž zastávat funkci prostorného a komfortního SUV, nabízejícího až tři řady sedadel. Na fotkách je ovšem studie zobrazena také jako luxusnější a pouze čtyřmístná specifikace. Zajímavostí jsou rovněž do boku se vysunující dveře pro jednodušší nástup do kabiny. Tento prvek bychom však koneckonců v produkci asi nečekali.

Místo řidiče je klasicky a futuristicky úplně zjednodušeno na nutné ovládací prvky – přístrojový štít kombinovaný s infotainmentem, dvojice pedálů a volant s dotykovými plochami. Samozřejmě pak mluví Volkswagen o funkcích autonomní jízdy 4. úrovně, kdy nemusí řidič vůbec zasahovat do řízení.

Nový VW T-Cross oficiálně dorazil do Česka. Je o něj obrovský zájem

Nový VW T-Cross oficiálně dorazil do Česka. Je o něj obrovský zájem

Roomzz spoléhá na dvojici elektromotorů (jeden na každé nápravě), která zajišťuje kombinovaný výkon 225 kW (306 koní) a pohon všech kol. Udávané zrychlení SUV z nuly na 100 km/h je 6,6 vteřiny, maximální rychlost je elektronicky limitována na 180 km/h. S bateriovým modulem o kapacitě 82 kWh má Roomzz zvládnout ujet až 450 km na jedno nabití (dle WLTP) a rychlonabíjením o výkonu 150 kW se za půl hodiny dostanete na 80 % kapacity.

Volkswagen prozatím mluví o uvedení sériové verze I.D. Roomzz pouze na čínském trhu. Prostorné elektrické SUV by si však podle vedení VW mohlo najít zájemce také v Severní Americe, pro Evropu jej nicméně nevidí jako klíčový model.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků