VW I.D. R má další rekord. V Goodwoodu ale jen mezi elektromobily

Volkswagen svůj elektrický monopost využil ještě v Goodwoodu. Pro další rekordní jízdu.

Volkswagen I.D. R byl stavěn především pro závod do vrchu na americký Pikes Peak. Zde stanovil nejen rekord mezi elektromobily, ale také ten absolutní, který si vzal od Peugeotu 208 PP a Sebastiéna Loeba. Nyní má za sebou elektrická placka další rekordní čas, tentokrát v Goodwoodu.

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

Na neporovnatelně kratší trati se však nepodařilo zlomit ten absolutně nejrychlejší čas. Bez velkého překvapení se však jednalo o nejrychlejší elektromobil v historii tohoto podniku. Vždyť má výkon 680 koňských sil, z nuly je na stovce za 2,3 sekundy a díky funkční aerodynamice drží vysoký přítlak i v relativně nízkých rychlostech.

Po zahradě Lorda Marche se mezi balíky slámy a bezemisně naposledy nejrychleji prohnal Jonny Cocker v Lola-Drayson B12 69/EV. A to v roce 2013 za 47.34 sekund. Volkswagen si pro jízdu opět vybral Romaina Dumase a výsledkem je čas 43.05 sekund, a to ještě v rámci tréninkového pokusu. 

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

K absolutnímu rekordu Dumasovi scházelo ještě docela hodně. Drží jej od roku 1999 Nick Heidfeld s monopostem Formule 1 od McLarenu. Tehdy se na tabuli rozsvítila číslovka 41.6 sekund.

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků