VW I.D. R má další rekord. V Goodwoodu ale jen mezi elektromobily

Volkswagen svůj elektrický monopost využil ještě v Goodwoodu. Pro další rekordní jízdu.

Volkswagen I.D. R byl stavěn především pro závod do vrchu na americký Pikes Peak. Zde stanovil nejen rekord mezi elektromobily, ale také ten absolutní, který si vzal od Peugeotu 208 PP a Sebastiéna Loeba. Nyní má za sebou elektrická placka další rekordní čas, tentokrát v Goodwoodu.

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

BMW i3 žilo už v roce 1991. Koncept E1 měl tehdy dojezd 200 km

Na neporovnatelně kratší trati se však nepodařilo zlomit ten absolutně nejrychlejší čas. Bez velkého překvapení se však jednalo o nejrychlejší elektromobil v historii tohoto podniku. Vždyť má výkon 680 koňských sil, z nuly je na stovce za 2,3 sekundy a díky funkční aerodynamice drží vysoký přítlak i v relativně nízkých rychlostech.

Po zahradě Lorda Marche se mezi balíky slámy a bezemisně naposledy nejrychleji prohnal Jonny Cocker v Lola-Drayson B12 69/EV. A to v roce 2013 za 47.34 sekund. Volkswagen si pro jízdu opět vybral Romaina Dumase a výsledkem je čas 43.05 sekund, a to ještě v rámci tréninkového pokusu. 

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

K absolutnímu rekordu Dumasovi scházelo ještě docela hodně. Drží jej od roku 1999 Nick Heidfeld s monopostem Formule 1 od McLarenu. Tehdy se na tabuli rozsvítila číslovka 41.6 sekund.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků