VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

Chystaný elektrický hatchback od Volkswagenu bude bojovat vůči produkci zbytečných emisí ještě před tím, než vůbec vyjede na silnice.

Volkswagen oznamuje, že nový elektrický hatchback, prozatím označený jako I.D. (na základě konceptu Neo), bude vůbec prvním vozidlem s neutrální uhlíkovou stopou na světě. U samotné produkce vozu, dodávky dílů i nabíjecí infrastruktury se totiž bude automobilka snažit co nejefektivněji snížit produkci škodlivých emisí a redukovat tak dopad elektromobilu na životní prostředí.

Vše je součástí plánu investice 10 miliard euro a uvedení celé flotily nových elektromobilů. V tomto stylu tak bude automobilka dále pokračovat a do roku 2050 chce Volkswagen neutrální uhlíkovou stopu zajistit i pro svou kompletní produkci.

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

V případě chystané výroby hatchbacku I.D. tak například Volkswagen redukuje produkci emisí CO₂ továren tím, že se při výrobě použije větší množství obnovitelných zdrojů energie, například z větrných či solárních elektráren, či rozsáhleji vyžije zemního plynu. Po svých dodavatelích dílů pak VW rovněž žádá potvrzení o použití „zelené energie“ při výrobě součástek.

Dále VW uvádí, že v místech, kde není jednoduché tyto požadavky zajistit, se automobilka alespoň podílí na „sociálních a ekologických projektech“ k záchraně a revitalizaci ekosystémů, jejichž existence je například v Asii či Brazílii nejohroženější. Ke snížení emisí pak VW počítá s vývojem nabíječek a nabíjecích stanic, které taktéž spoléhají pouze na energii z obnovitelných zdrojů.

Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent!

Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent!

Volkswagen I.D. již má mimochodem k uvedení do prodeje blízko. Nedávno byly prototypy prvního modelu z rozmanité rodiny elektromobilů spatřeny při testování v Jižní Africe. Ačkoliv model vlastně nahradí elektrický e-Golf, po stránce rozměrů má být ještě větší a prostornější než současná generace německého bestselleru.

Technicky máme očekávat elektrický motor umístěný na zadní nápravě, který vyprodukuje kolem 125 kW (170 koní) a 300 N.m točivého momentu. V nabídce bude nejspíše řada specifikací lišících se hlavně kapacitou baterií, v základu by ale mělo produkční I.D. dostat akumulátory o kapacitě 48 kWh. Zajištěn tak má být dojezd okolo 330 kilometrů. U vrcholné varianty se mluví až o 550 kilometrech.

Elektrický Volkswagen I.D. Neo spatřen při testování. K produkci už má blízko

Elektrický Volkswagen I.D. Neo spatřen při testování. K produkci už má blízko

První sériové kusy I.D. Neo plánuje Volkswagen vypustit do světa v listopadu 2019, přičemž naplno již chce prodeje spustit na začátku roku 2020. Cenovku prvního elektrického modelu rodiny I.D. chce Volkswagen držet nízko. Herbert Diess, vedoucí koncernu VW, už dříve prohlásil, že novinka se nebude po cenové stránce příliš lišit od klasické naftové verze Golfu.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků