VW ID Buzz: Koncept elektrického mikrobusu zvládne i autonomní jízdu

ID Buzz pojme osm cestujících, je autonomní a na jedno nabití ujede přes 430 km. Sériové výroby se možná dočkáme už v polovině příštího desetiletí.

Volkswagen představil koncept autonomní elektrické dodávky pro osm cestujících. Návrh navazuje na Budd-e koncept, který byl odhalen v loňském roce na veletrhu CES. Jedná se o technologicky vyspělý mikrobus, který ukazuje, jak si německý koncern představuje budoucnost automobilů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

ID Buzz se v řadě inovací inspiroval u svého mladšího sourozence - konceptu osobního automobilu, který také nese označení ID. Stejné je osvětlení loga VW, nový tvar LED světlometů či 22palcová kola z lehkých slitin. Futuristický koncept ale navazuje i na historii značky a to prostřednictvím dvou odstínů barev. První návrh ukazuje mikrobus ve stříbrné metalíze v kombinaci s perleťovou Cyber Yellow.

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Kabina může hostit až osm cestujících. Ti se mohou spolehnout na ID Pilota, který se postará o plně autonomní jízdu. Když vůz řízení převezme, volant se uschová do útrob přístrojové desky, aby v interiéru vzniklo více prostoru.

Volkswagen zkrátil přední i zadní převisy a maximalizoval rozvor, čímž uvnitř automobilu vytvořil další místo navíc. Uvnitř nalezneme také head-up displej s rozšířenou realitou, boční kamery či odnímatelný tablet z volantu. Wolfsburgská společnost věří, že k sériové výrobě tohoto konceptu by mohlo dojít už v polovině příštího desetiletí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

O pohon se postarají dva elektromotory s celkovým výkonem 275 kW. ID Buzz nabídne pohon všech kol a z klidu na stovku zrychlí za zhruba pět sekund. Nejvyšší rychlost dodávky je elektronicky omezena na 160 km/h.

Podle prvotních odhadů zvládne ID Buzz na jedno nabití ujet něco málo přes 430 kilometrů a na 80 % jej rychlonabíječkou dobijete za půl hodiny. Posazení na moderní elektrické platformě dává Volkswagenu možnost vytvořit i slabší variantu s pohonem zadních kol o výkonu 200 kW.

Volkswagen chystá velký elektromobil. Ukázal první fotky

Volkswagen chystá velký elektromobil. Ukázal první fotky

Novinka zapadá do koncernového programu, jehož cílem je 30 elektromobilů Volkswagenu do roku 2025. Potvrzena už je sériová výroba kompaktního hatchbacku ID, který může doplnit právě následující ID Buzz.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 278 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 135 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků