VW Group vydělává, Ford vyniká produktivitou

11 komentářů

Tomas
7. dubna • 22:11

Ještě by bylo zajímave srovnat firemní kulturu a spokojenost zaměstnanců.S VW Wolfsburg mám zkušenosti co by zástupce dodavatele a firemní prostředí je velmi "socialně" zaměřeno, zajímalo by mě, zda zaměstnanci Fordu a GM nejsou přetěžováni.

Zelí
7. dubna • 18:05

Ford byl založen a celou svou úspěšnou historii založil na low endovém přístupu. Jakmile zabrousil do lepších značek splakal nad výdělkem a všechno musel prodat. Momentálně je jeho strategie taková, aby byl low end maximálně maskovaný tj. aby to zákazník nepoznal. Ale pořád je to low end. Z toho plyne to, že má levný produkt a nízké náklady a maximální zisk na vyrobeném autě.Ford je králem low endu !!!!! A to není výsměch, ale pocta. To umí jako nikdo jiný.
Momentální barnumská obchodní strategie je taková, že se snaží vnutit zákazníkům dojem, že je na něm něco sportovního. Na tom pracuje jako divý a to je jediné do čeho v marketingu investuje. Peníze rve do soutěží WRC, kde je vše postaveno na pohonu 4x4, nicméně nic z toho zákazníkům nenabízí. Jeho řada sportovní řada označená jako ST jsou předohrabové šméčka. Ale zákazníci mu to náramně žerou, včetně novinářů.

jj
8. dubna • 15:38

tuhle mamlasoidní mantru o Ford low-endu u tebe by nemělo smysl skoro už ani komentovat kdyby nebyla tak moc pitomá. Hele zased sis na Ford, z nějakého důvodu ho vidíš jinak, než VW, které si stavíš neopodstatněně na nějaký piedestal a klaníš se jim. Teď ti evidentně šáplo na kuří oko to, že někdo umí vyrábět efektivněji, než VW - podle téhle logiky by byl třeba RR low end jak vymalovanej, protože takovou marži, co maj na autě bych si přáli všichni. Asi je králem tvého low-endu, když to je jen levná šunka, kterou dokázali draze prodat. Pokud by ta logika byla správná, znamenalo by to, že dělali lepší auta, když byli ve ztrátě? Kravina co - tak prosímtě tímhle blbým směrem nemysli a už vůbec o tom nemluv.Už konečně přestaň cintat o tom 4x4 furt dokola jak klolovrátek. Ford má skoro všechny platformy stavěné na 4x4 (Volva 80/70 jsou na platformě Mondea, Focus jezdí na platformě shodné se 40/50, které také mají 4kolky a ostatně Kuga je také na téže platformě a má 4x4). Rozhodnutí nedělat 4x4 v hlavní produkci není tedy technologické ale jednoduše marketingové - je to jejich obchodní rozhodnutí a se vší úctou, že se to Zelímu a pár lidem nelíbí je celkem netankuje - že je to rozhodnutí správné ukazují právě ta čísla.Prostě Ford dělá ať se ti to nelíbí auta pro stejný segment jako VW nebo Škoda a pokud to nazýváš low-endem - tvoje volba. IMHO blbá - je to tzv. mainstream, ale budiž. Jen si nenamlouvej, že VW je nějak komplexně lepší. není. Pokud si myslíš,, že ty jediný to víš nejlíp a všichni ti, co to opakovaně kupují neví, co činí, tak je to na zamyšlení a Chocholouška. on jeden člověk může udělat iracionální rozhodnutí, ale trh se dlouhodobě iracionálně chovat nemůže.Prodej prémiových značek dávat do souvislosti s tím, co vyrábí Ford samotný je už úplná choromyslnost - takže když Jaguar a Land Rover a snad i AM koupili indiálni vyrábějící skutečný low-end ( údajně nejlevnější auta), tak to mělo být v duchu tvé logiky ještě horší. Což je blbost.

RS
8. dubna • 13:12

Zali, tvoje ohrana demagogie o low-endu.Podivej se jake technologie ma novy Focus, nektere nema ani Golf, tak ze low-end to neni, low-end je spise Skoda nebo urcite Dacie.Jedine s cim v tvem textu souhlasim, je veta: "Peníze rve do soutěží WRC, kde je vše postaveno na pohonu 4x4, nicméně nic z toho zákazníkům nenabízí."Ano to je pravda, a toto je zcela opravnena kritika Fordu, ale je to problem Fordu hlavne v Evrope, tedy evropske pobocky Fordu. ktera vede ucast ve WRC a dela hlavne vyvoj pro ty ST/RScka.Ale v US ma Ford treba F150 Raptor SVT, coz je ultimatni 4x4! www.ford.com ... "Ale zákazníci mu to náramně žerou, včetně novinářů."
Ja to Fordu v EU nezeru, kdyz Amerika muze mit Raptora s 4x4, tak jako realny zakaznik Fordu v Evrope chci Focus RS 4x4!!!

Moik
7. dubna • 20:24

Je to low-end, proč se o tom tak rozepisuješ, vlastně je to stejný jako VW, hyundai, Kia, Opel atd. a každej se z té konkurence snaží vymanit, jeden tím, že je šedý a ve všem průměrný(tzn. nikde špatný), druhý jakože je laciný, třetí jakože je sportovní...ale proč o takové samozřejmosti vlastně psát???Co mě opravdu dostalo...základní poučka podnikání říká, že je dobrý dělat aspoň milion na zaměstnance. Oni dělaj půl mega EUR :-o

asdf
7. dubna • 19:35

jj ford je se svym F150 nejprodavanejsi 4kolkou ale nic takovyho nenabizi. ty si jdi strcit uz hlavu do zelaku a zalej se octem B-]

asdf
7. dubna • 19:36

(ale o tom ze je to lowend zadna (ne, ze by to u ostatnich koncernu a prumernejch aut bylo nejaky lepsi)) :-/

LuMa
7. dubna • 7:41

A co když je u VW ten přebytek zaměstnanců ve vývoji? pak by se právě podle toho dala předpokládat větší budoucnost automobilky

rb
7. dubna • 9:28

Je to kusok zavadzajuce v kazdej spolocnosti mame
personalny leasing - vyroba - admin - vyvojMozno by bolo zaujimave ake zdroje sa pouzili pre tuto kalkulaciu.
Bolo by zaujimave vediet ako sa univerzita dostala k tak citlivym udajom o stave spolocnosti pretoze taketo informacie sa bezne nezverejnuju.

Noclaf
7. dubna • 10:32

Jake citlive?Vsechno vyse uvedene se da zjistit z vykazu, prilohy a vyrocni zpravy...

RS
7. dubna • 13:32

Predpokladam, ze tam jsou i nejake pocty zamestnancu podle vyvoje, vyroby a administrace..? Nebo se pletu? A je take otazkou, jestli ta studie nepocita dohromady treba vyvoj, vyrobu a administraci a to na jedno auto.Ale opravdu zajímava analiza. Diky za clanek!
To ze VW ma "asi" problem s produktivitou, se obcas da slyset i ze zprav Skodovky. Tento clanek to jen potvrzuje.Prekvapilo me GM, ale asi jim pomohla hodne restruktualizace po bankrotu. U Forda no comment. ;)Skoda, ze tam neni Toyota.

Doporučujeme

Články odjinud