VW Golf VI dostal zadní světla z LED

Fanoušci kompaktů z Wolfsburgu jistě zaplesají: Volkswagen pro ně připravil soustavu zadních světel složených z LED.
VW Golf VI dostal zadní světla z LED

Smutní tak mohou být snad jedině čínští výrobci autodoplňků kvality často více než pochybné. Volkswagen bude nové osvětlovací jednotky standardně instalovat do Golfů v provedeních Golf GTD, Golf GTI a Golf R. Zkrátka však nepříjdou ani zájemci o ještě tuctovější verze, pro ně totiž bude možno novinku objednat za příplatek přiměřených 350 Euro.

U Volkswagenu použili soustavu 48 výkonných světlo emitujících diod pro brzdové světlomety, z nichž jsou sestaveny celkem čtyři křivky, což je dobře vidět z připojeného snímku. Toto řešení dává Golfu VI jasně rozpoznatelný charakter. Diody jsou kryty pečlivě konstruovanými kouřovými čočkami, jež krotí jejich potenciál tak, aby za Golfem jedoucí řidiči nebyli nadměrně oslňováni.

Klepněte pro větší obrázek

Kromě toho, že tyto „ledky“ dobře vypadají, jejich instalace rovněž přispívá k zvýšení aktivní bezpečnosti v provozu, neboť se při porovnání s běžnými žárovkami rozsvítí o 0,2 s dříve, což může být v některých situacích pěkně dlouhá doba. U Volkswagenu totiž spočítali, že tato doba ušetří při rychlosti 100 km/h brzdnou dráhu o délce až 5,6 m. Tato hodnota je samozřejmě pouze orientační, neboť vše záleží na konkrétních podmínkách, tedy stavu vozovky, pozornosti řidiče a dalších.

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen pro nový Golf nabízí též nové bi-xenonové přední světlomety, jež se dodávají za příplatek 1 295 Euro a standardně jimi disponuje pouze Golf R. Konstrukce těchto jednotek umožňuje průběžně upravovat tvar světelného kužele, například při zatáčení jej roztáhne do příslušné strany. Tvar kužele se zároveň mění s ohledem na to, zda jedete městem, nebo si to šviháte po dálnici. Při rychlostech do 35 km/h je tak například zdůrazněno nasvícení levého okraje jízdního pruhu.

Příznivci „světelného tuningu” zkrátka nyní budou jako doma i v autosalonech Volkswagenu. Za jak dlouho budeme moci vidět první Golfy s LED světly i v Česku ale zatím přesně nevíme.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků