VW Golf VI dostal zadní světla z LED

Fanoušci kompaktů z Wolfsburgu jistě zaplesají: Volkswagen pro ně připravil soustavu zadních světel složených z LED.
VW Golf VI dostal zadní světla z LED

Smutní tak mohou být snad jedině čínští výrobci autodoplňků kvality často více než pochybné. Volkswagen bude nové osvětlovací jednotky standardně instalovat do Golfů v provedeních Golf GTD, Golf GTI a Golf R. Zkrátka však nepříjdou ani zájemci o ještě tuctovější verze, pro ně totiž bude možno novinku objednat za příplatek přiměřených 350 Euro.

U Volkswagenu použili soustavu 48 výkonných světlo emitujících diod pro brzdové světlomety, z nichž jsou sestaveny celkem čtyři křivky, což je dobře vidět z připojeného snímku. Toto řešení dává Golfu VI jasně rozpoznatelný charakter. Diody jsou kryty pečlivě konstruovanými kouřovými čočkami, jež krotí jejich potenciál tak, aby za Golfem jedoucí řidiči nebyli nadměrně oslňováni.

Klepněte pro větší obrázek

Kromě toho, že tyto „ledky“ dobře vypadají, jejich instalace rovněž přispívá k zvýšení aktivní bezpečnosti v provozu, neboť se při porovnání s běžnými žárovkami rozsvítí o 0,2 s dříve, což může být v některých situacích pěkně dlouhá doba. U Volkswagenu totiž spočítali, že tato doba ušetří při rychlosti 100 km/h brzdnou dráhu o délce až 5,6 m. Tato hodnota je samozřejmě pouze orientační, neboť vše záleží na konkrétních podmínkách, tedy stavu vozovky, pozornosti řidiče a dalších.

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen pro nový Golf nabízí též nové bi-xenonové přední světlomety, jež se dodávají za příplatek 1 295 Euro a standardně jimi disponuje pouze Golf R. Konstrukce těchto jednotek umožňuje průběžně upravovat tvar světelného kužele, například při zatáčení jej roztáhne do příslušné strany. Tvar kužele se zároveň mění s ohledem na to, zda jedete městem, nebo si to šviháte po dálnici. Při rychlostech do 35 km/h je tak například zdůrazněno nasvícení levého okraje jízdního pruhu.

Příznivci „světelného tuningu” zkrátka nyní budou jako doma i v autosalonech Volkswagenu. Za jak dlouho budeme moci vidět první Golfy s LED světly i v Česku ale zatím přesně nevíme.

Volkswagen Golf 1.968
Rok výroby: 2004
Stav: 138 732 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Touran 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 163 651 km
Cena: 209 000 Kč
Volkswagen Golf 1.968
Rok výroby: 2009
Stav: 90 077 km
Cena: 160 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků