VW Golf VI dostal zadní světla z LED

Fanoušci kompaktů z Wolfsburgu jistě zaplesají: Volkswagen pro ně připravil soustavu zadních světel složených z LED.
VW Golf VI dostal zadní světla z LED

Smutní tak mohou být snad jedině čínští výrobci autodoplňků kvality často více než pochybné. Volkswagen bude nové osvětlovací jednotky standardně instalovat do Golfů v provedeních Golf GTD, Golf GTI a Golf R. Zkrátka však nepříjdou ani zájemci o ještě tuctovější verze, pro ně totiž bude možno novinku objednat za příplatek přiměřených 350 Euro.

U Volkswagenu použili soustavu 48 výkonných světlo emitujících diod pro brzdové světlomety, z nichž jsou sestaveny celkem čtyři křivky, což je dobře vidět z připojeného snímku. Toto řešení dává Golfu VI jasně rozpoznatelný charakter. Diody jsou kryty pečlivě konstruovanými kouřovými čočkami, jež krotí jejich potenciál tak, aby za Golfem jedoucí řidiči nebyli nadměrně oslňováni.

Klepněte pro větší obrázek

Kromě toho, že tyto „ledky“ dobře vypadají, jejich instalace rovněž přispívá k zvýšení aktivní bezpečnosti v provozu, neboť se při porovnání s běžnými žárovkami rozsvítí o 0,2 s dříve, což může být v některých situacích pěkně dlouhá doba. U Volkswagenu totiž spočítali, že tato doba ušetří při rychlosti 100 km/h brzdnou dráhu o délce až 5,6 m. Tato hodnota je samozřejmě pouze orientační, neboť vše záleží na konkrétních podmínkách, tedy stavu vozovky, pozornosti řidiče a dalších.

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen pro nový Golf nabízí též nové bi-xenonové přední světlomety, jež se dodávají za příplatek 1 295 Euro a standardně jimi disponuje pouze Golf R. Konstrukce těchto jednotek umožňuje průběžně upravovat tvar světelného kužele, například při zatáčení jej roztáhne do příslušné strany. Tvar kužele se zároveň mění s ohledem na to, zda jedete městem, nebo si to šviháte po dálnici. Při rychlostech do 35 km/h je tak například zdůrazněno nasvícení levého okraje jízdního pruhu.

Příznivci „světelného tuningu” zkrátka nyní budou jako doma i v autosalonech Volkswagenu. Za jak dlouho budeme moci vidět první Golfy s LED světly i v Česku ale zatím přesně nevíme.

bazar

VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 273 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 133 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 142 191 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků