VW Golf VI dostal zadní světla z LED

Fanoušci kompaktů z Wolfsburgu jistě zaplesají: Volkswagen pro ně připravil soustavu zadních světel složených z LED.
VW Golf VI dostal zadní světla z LED

Smutní tak mohou být snad jedině čínští výrobci autodoplňků kvality často více než pochybné. Volkswagen bude nové osvětlovací jednotky standardně instalovat do Golfů v provedeních Golf GTD, Golf GTI a Golf R. Zkrátka však nepříjdou ani zájemci o ještě tuctovější verze, pro ně totiž bude možno novinku objednat za příplatek přiměřených 350 Euro.

U Volkswagenu použili soustavu 48 výkonných světlo emitujících diod pro brzdové světlomety, z nichž jsou sestaveny celkem čtyři křivky, což je dobře vidět z připojeného snímku. Toto řešení dává Golfu VI jasně rozpoznatelný charakter. Diody jsou kryty pečlivě konstruovanými kouřovými čočkami, jež krotí jejich potenciál tak, aby za Golfem jedoucí řidiči nebyli nadměrně oslňováni.

Klepněte pro větší obrázek

Kromě toho, že tyto „ledky“ dobře vypadají, jejich instalace rovněž přispívá k zvýšení aktivní bezpečnosti v provozu, neboť se při porovnání s běžnými žárovkami rozsvítí o 0,2 s dříve, což může být v některých situacích pěkně dlouhá doba. U Volkswagenu totiž spočítali, že tato doba ušetří při rychlosti 100 km/h brzdnou dráhu o délce až 5,6 m. Tato hodnota je samozřejmě pouze orientační, neboť vše záleží na konkrétních podmínkách, tedy stavu vozovky, pozornosti řidiče a dalších.

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen pro nový Golf nabízí též nové bi-xenonové přední světlomety, jež se dodávají za příplatek 1 295 Euro a standardně jimi disponuje pouze Golf R. Konstrukce těchto jednotek umožňuje průběžně upravovat tvar světelného kužele, například při zatáčení jej roztáhne do příslušné strany. Tvar kužele se zároveň mění s ohledem na to, zda jedete městem, nebo si to šviháte po dálnici. Při rychlostech do 35 km/h je tak například zdůrazněno nasvícení levého okraje jízdního pruhu.

Příznivci „světelného tuningu” zkrátka nyní budou jako doma i v autosalonech Volkswagenu. Za jak dlouho budeme moci vidět první Golfy s LED světly i v Česku ale zatím přesně nevíme.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků