VW Golf Variant má na mále. V USA s ním nepočítají, Evropa však může být klidná

Z USA přicházejí zajímavé informace ohledně osudu kombi varianty Volkswagenu Golf. Na tamním trhu má totiž dojít s odchodem současné generace k jejímu ukončení.

Nedlouho před premiérou osmé generace VW Golf se opět vynořují informace, které by nasvědčovaly ukončení výroby jeho praktičtější verze. O nízkém zájmu o kombi Variant se mluvilo již minulý rok ve spojitosti s evropským trhem, teď ale americké zastoupení Volkswagenu potvrzuje, že tamní kombi pojmenované SportWagen (a jeho robustnější verze Alltrack) se nedožije nové generace.

Nový VW Golf na dosud nejlepší ilustraci. Takhle by měl opravdu vypadat

Nový VW Golf na dosud nejlepší ilustraci. Takhle by měl opravdu vypadat

Důvodem nízkých prodejů kombíku má být v USA celková popularita crossoverů a SUV, kdy se tradiční kombi nadále ukazuje jako vymírající druh. S ukončením nabídky verze SportWagen je však na trhu USA nutné podotknout celkové zúžení variant Golfu. V nové generaci mají totiž do zámoří putovat jen ostré hatchbacky GTI a R.

Ačkoliv by se mohlo zdát, že Golf Variant skončí kompletně, v Evropě je situace jiná. V osmé generaci se s ním podle oficiálních informací nadále počítá, jen dorazí později než výchozí hatchback. Novinku nemáme očekávat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, jak bylo původně oznámeno, ale nakonec se představí na samostatné prezentaci, a to ještě letos.

VW ukazuje mild-hybridní ústrojí nového Golfu. 48V systém pomůže motorům 1.0 a 1.5

VW ukazuje mild-hybridní ústrojí nového Golfu. 48V systém pomůže motorům 1.0 a 1.5

Stejně tak se dozvíme, zda bude nový Golf nabízen výhradně s pětidveřovou karoserií. O třídveřové hatchbacky totiž rovněž upadá zájem, což ostatně potvrzují i další automobilky. Zatím všechny ilustrace i špionážní fotky „osmičkového“ Golfu ukazovaly pětidveřovou karoserii včetně sportovního GTI.

Premiéra nové Golfu je už tedy za dveřmi. Měli jsme možnost vidět ilustrace jeho interiéru i exteriéru a Volkswagen již také vypustil informace o jeho novém hybridním ústrojí.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků