VW Golf v Evropě klesá, v Česku roste

Prodeje Golfu, ikony německého Volkswagenu, se podle statistik propadly koncem rok 2012 v porovnání se stejným obdobím roku 2011 o víc než 30 procent. Zajímavé ale je, že čeští zákazníci jsou této stálici mnohem věrnější.
VW Golf v Evropě klesá, v Česku roste

V nižší střední třídě, nejnabitější kategorii trhu, získal VW Golf v prodejích v Česku v roce 2012 druhé místo. Dostal se do obklíčení jihokorejských sourozenců, před ním je Hyundai i30 (1. místo, 4888 registrací) a za ním Kia c´eed (3. místo, 3546 registrací).

V roce 2012 zaznamenal Golf podle statistiky Svazu dovozců automobilů 3636 registrací. Z toho připadlo na prosinec loňského roku téměř 10 procent (311 kusů), což lze přičíst zájmu o Golf sedmé generace. Ten se dostal do autosalonů v listopadu.

Ve stejném období roku 2011 se prodalo celkově 292 Golfů, což bylo o 19 kusů méně. Takže oproti evropským prodejům zaznamenal tento model v ČR růst o přibližně 6 procent.

Pokud jde o další nejbližší konkurenty - Renault Mégane, Ford Focus a Opel Astra - tak v prosinci 2012 mohli prodejci značky Opel konstatovat posun modelu Astra v prodejích na 6. příčku, Ford Focus naopak klesl na příčku sedmou. Mégane držel pátou pozici.

V absolutních číslech to představuje u Méganu 203 aut, u Astry 167, u Focusu 148. Ford tedy klesl o 14 procent, Astra si připsala k dobru téměř 34 procenta ve srovnání s prosince 2011.

Celkově za rok 2012 Renault Mégane zaznamenal 2172 registrací (4. místo), Ford Focus 2108 registrací (5. místo) a Opel Astra 1417 registrací (7. místo).

Uvidíme, jak do letošních statistik promluví po zlevnění Škoda Rapid. Rozjezd tohoto vozu zatím nebyl z nejslavnějších.

 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků