65
Fotogalerie

VW Golf Sportsvan: poprvé za volantem zmenšeného Touranu

Kapitoly článku:


Starý známý?

Volkswagen v tiskových materiálech rád zdůrazňuje sportovní charakter auta. Designéři nám podrobně popsali všechny linky na karoserii, já si ale nakonec nemohu pomoci. A určitě nebudu sám. Sportsvan je designově povedené auto, ale tak nějak vzhledem nepřekvapí. Je to prostě Volkswagen. Ano, ostrá linka na boku je pěkná, jinak to je prostě takový starý známý.

Zda to považujete za dobrou zprávu nebo ne, to už nechám na vás. Až přijde v budoucnu nová generace VW Touran, bude vypadat velmi podobně. To jen taková poznámka na okraj.

sportsvan_13.JPGsportsvan_06.JPG
Sportovní design měl přinést také zkrácený přední a prodloužený zadní převis, stejně jako ostrá linka na boku táhnoucí se od předních až po zadní světla. Nejlépe Golf SV vypadá na sedmnáctipalcových kolech, musíte však obětovat část komfortu.

Také interiér na pohled působí jako starý známý. Jistě, přístrojový štít, středový panel, ovladače, tlačítka, všechno už jsme viděli mnohokrát, všechno už jsme mnohokrát testovali. Přesto je Sportsvan jiný hlavně v interiéru. Je mnohem prostornější, vzdušnější a pohodlnější.

Podle oficiálních zdrojů Volkswagen snížil pozici za volantem. Původní Golf Plus měl posaz o sedm milimetrů výše, ale stále zde budete sedět podstatně výše než v hatchbacku nebo kombíku řady Golf. Rozdíl je údajně 59 – 85 mm v závislosti na nastavení sedačky.

Nastupuje se tudíž velmi snadno, sedí se tak akorát vysoko, kolem máte dost místa a hlavně sedačky dostaly bez přehánění skvělé tvarování. Mají dlouhé opěradlo i sedák a výraznější boční vedení. Na dlouhé cestování s tímto autem bych se vyloženě těšil.

sportsvan_45.JPGsportsvan_66.JPGsportsvan_16.JPG
Přední sedačky mají dlouhý sedák a obecně povedený tvar. Vzadu můžete sedadla posouvat a nastavovat sklon opěradel. Nechybí ani stolečky.

Překvapením pak pro mě bylo usednutí do druhé řady. Za velkého řidiče si opravdu sedne i vysoký cestující. S maximálním komfortem. V tomto směru je Golf Sportsvan na špici. Vzadu si lze pak ještě nastavit do několika poloh opěradlo, případně můžete využít stolečky. Na rozdíl od jiných MPV zde nebudete mít problém je vyklopit.

Celkově je Golf SV hlavně o prostoru. Auto není nijak obrovské, ale uvnitř nabízí spoustu místa a solidní variabilitu. Tohle se bude líbit.

Náprava stejná jako u hatchbacku

Stejný technický základ znamená také stejné rozdělení v minulosti tolik skloňované jednoduché zadní nápravy. U Volkswagenu platí hranice 90 kW a týká se to také nového Golfu Sportsvan. Takže když jsem usedal za volant verze 1.4 TSI s výkonem 92 kW, bylo jasné, že tohle rodinné auto bude schopné zaujmout mladé otce mladých rodin nejen svým jménem a Wi-Fi, ale také jízdními vlastnostmi, což se potvrdilo.

sportsvan_11.JPGsportsvan_09.JPG
Jízdní vlastnosti jsou nadprůměrné. I vysoký Sportsvan zvládá rychlé průjezdy zatáčkami více než obstojně. 

Benzinová jedna-čtyřka je velmi tichou a kultivovanou jednotkou. Výkon 125 koní dostupný mezi pěti a šesti tisíci postačí. Že nejde o sportovní auto, to poznáte až při ostřejší jízdě, kdy motor už přeci jen začíná ztrácet dech a vám kromě toho také začne vadit absence jakékoliv gradace výkonu. Představení to je příjemně plynulé. Nic více, nic méně.

První kilometry strávené za volantem této verze vykázaly při klidné jízdě spotřebu necelých sedmi litrů. Na rychlých zatočených okreskách jsem se dostal na dvojnásobek, ale tento styl Sportsvan nakonec příliš nevyznává. Auto je v zatáčkách nadprůměrně jisté, ale pokud za to opravdu vezmete, výška karoserie a ne úplně malé rozměry se projeví. Navzdory standardně dodávanému sytému XDS+ i víceprvkové zadní nápravě Sportsvan nabere směr „po tečně do příkopu“. Nedotáčivost vítězí.

sportsvan_20.JPGsportsvan_21.JPG
Běžné cestování je velmi příjemné. Těšit se můžete na solidní komfort a výborné odhlučnění.

Klidná jízda ovšem nemá chybu. Přestože bylo auto postavené na sedmnáctkách s poměrně nízkou pneumatikou, podvozek zvládl vyžehlit těch několik málo nerovností, které jsme ve Francii našli, více než dobře.

Za zmínku určitě také stojí celkové odhlučnění, které je při dálničních rychlostech kolem 130 km/h výborné. Platí to jak o benzinové jednotce, tak také o naftovém dvoulitru, který jsem si vzal na druhý testovací den. Konkrétně verzi s výkonem 150 koní, což je mimochodem nejdražší možnost pro Sportsvan.

Diesel je velice kultivovaný, auto je dynamičtější a samozřejmě úspornější. Jezdit pod šest litrů je tím nejmenším problémem. Na dálnici točí motor na šestku při 130 km/h zhruba dva tisíce otáček a v interiéru stále slyšíte jen velmi decentní aerodynamický hluk.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud