VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

Nejrychlejší produkční Golf by se měl jmenovat R420. Vůz se představí už v září ve Frankfurtu, do prodeje přijde nejpozději na začátku roku 2016.
VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

Volkswagen poprvé oficiálně potvrdil, že bude vyrábět „supergolf“, který se bude volně inspirovat v konceptu Golf R400. Britskému magazínu Car to řekl šéf vývoje motorů koncernu VW Heinz-Jakob Neusser. Vůz se představí už v září ve Frankfurtu, do prodeje přijde nejpozději na začátku roku 2016 a dostane více výkonu než zmíněný koncept.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept VW Golf R400 měl manuál, ale v produkčním autě možná nebude. Za to motor 2.0 TSI ze sebe vymáčkne až 420 koní. A to prosím v naprosto sériové formě. Nečekejte brutální křídla ani extrémistický interiér

Nejrychlejší produkční Golf by se měl jmenovat R420, což napovídá výkon 420 koňských sil, tedy 309 kW, abychom dodrželi pravidla jednotek SI. Koncept R400 nabízel 295 kW (400 k) v 7200 ot./min. a 450 Nm v rozmezí 2400 až 6000 ot./min. Stovku zvládl za 3,9 s a rozjel se na 280 km/h.

Premiéry | Kombi | Volkswagen | První svezení | Volkswagen Golf

VW Golf Alltrack a R/GTD Variant: nové tváře bestselleru (první dojmy)

Tyto vskutku dechberoucí parametry bude produkovat zásadně přepracovaný motor 2.0 TSI, který dostane zesílené písty, kované ojnice a klikovou hřídel a novou úpravu vnitřního povrchu válců pro snížení tření. Nový bude i systém přeplňování a Volkswagen zřejmě nasadí dvojité sekvenční přeplňování.

Sílu bude přenášet na silnici nejen šestistupňová dvouspojková převodovka DSG, ale také upravený systém pohonu všech kol Haldex, který má více preferovat zadní nápravu. Design bude ale poměrně usedlý, i když trochu výraznější než v případě „slabého“ Golfu R.

Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Palivo

Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků