VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

Nejrychlejší produkční Golf by se měl jmenovat R420. Vůz se představí už v září ve Frankfurtu, do prodeje přijde nejpozději na začátku roku 2016.
VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

Volkswagen poprvé oficiálně potvrdil, že bude vyrábět „supergolf“, který se bude volně inspirovat v konceptu Golf R400. Britskému magazínu Car to řekl šéf vývoje motorů koncernu VW Heinz-Jakob Neusser. Vůz se představí už v září ve Frankfurtu, do prodeje přijde nejpozději na začátku roku 2016 a dostane více výkonu než zmíněný koncept.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept VW Golf R400 měl manuál, ale v produkčním autě možná nebude. Za to motor 2.0 TSI ze sebe vymáčkne až 420 koní. A to prosím v naprosto sériové formě. Nečekejte brutální křídla ani extrémistický interiér

Nejrychlejší produkční Golf by se měl jmenovat R420, což napovídá výkon 420 koňských sil, tedy 309 kW, abychom dodrželi pravidla jednotek SI. Koncept R400 nabízel 295 kW (400 k) v 7200 ot./min. a 450 Nm v rozmezí 2400 až 6000 ot./min. Stovku zvládl za 3,9 s a rozjel se na 280 km/h.

VW Golf Alltrack a R/GTD Variant: nové tváře bestselleru (první dojmy)

VW Golf Alltrack a R/GTD Variant: nové tváře bestselleru (první dojmy)

Tyto vskutku dechberoucí parametry bude produkovat zásadně přepracovaný motor 2.0 TSI, který dostane zesílené písty, kované ojnice a klikovou hřídel a novou úpravu vnitřního povrchu válců pro snížení tření. Nový bude i systém přeplňování a Volkswagen zřejmě nasadí dvojité sekvenční přeplňování.

Sílu bude přenášet na silnici nejen šestistupňová dvouspojková převodovka DSG, ale také upravený systém pohonu všech kol Haldex, který má více preferovat zadní nápravu. Design bude ale poměrně usedlý, i když trochu výraznější než v případě „slabého“ Golfu R.

Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků