VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

Nejrychlejší produkční Golf by se měl jmenovat R420. Vůz se představí už v září ve Frankfurtu, do prodeje přijde nejpozději na začátku roku 2016.
VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

Volkswagen poprvé oficiálně potvrdil, že bude vyrábět „supergolf“, který se bude volně inspirovat v konceptu Golf R400. Britskému magazínu Car to řekl šéf vývoje motorů koncernu VW Heinz-Jakob Neusser. Vůz se představí už v září ve Frankfurtu, do prodeje přijde nejpozději na začátku roku 2016 a dostane více výkonu než zmíněný koncept.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept VW Golf R400 měl manuál, ale v produkčním autě možná nebude. Za to motor 2.0 TSI ze sebe vymáčkne až 420 koní. A to prosím v naprosto sériové formě. Nečekejte brutální křídla ani extrémistický interiér

Nejrychlejší produkční Golf by se měl jmenovat R420, což napovídá výkon 420 koňských sil, tedy 309 kW, abychom dodrželi pravidla jednotek SI. Koncept R400 nabízel 295 kW (400 k) v 7200 ot./min. a 450 Nm v rozmezí 2400 až 6000 ot./min. Stovku zvládl za 3,9 s a rozjel se na 280 km/h.

VW Golf Alltrack a R/GTD Variant: nové tváře bestselleru (první dojmy)

VW Golf Alltrack a R/GTD Variant: nové tváře bestselleru (první dojmy)

Tyto vskutku dechberoucí parametry bude produkovat zásadně přepracovaný motor 2.0 TSI, který dostane zesílené písty, kované ojnice a klikovou hřídel a novou úpravu vnitřního povrchu válců pro snížení tření. Nový bude i systém přeplňování a Volkswagen zřejmě nasadí dvojité sekvenční přeplňování.

Sílu bude přenášet na silnici nejen šestistupňová dvouspojková převodovka DSG, ale také upravený systém pohonu všech kol Haldex, který má více preferovat zadní nápravu. Design bude ale poměrně usedlý, i když trochu výraznější než v případě „slabého“ Golfu R.

Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků