VW Golf R36, superostrý kompakt se možná objeví již v příštím roce

Přestože Volkswagen oficiálně oznámil, že již pracuje na nové generaci oblíbeného modelu Golf (celá zpráva), technici této automobilky stále pracují na vylepšování stávající generace. Dle posledních informací pracují inženýři na opravdu ostrém hot-hatchi. Nynějším vrcholem v nabídce Golfu je verze R32 se šestiválcem o objemu 3,2 litru s výkonem 184 kW (250 k) a točivým momentem 320 Nm. Nově se však pracuje na verzi R36, tedy na verzi se šestiválcovým motorem o objemu 3,6 litru. Tato verze je při testech naladěna na rovných 220 kW (300 k) a využívá techniky z Golfu R32. O přenos výkonu se stará manuální šestistupňová převodovka a poháněna jsou všechna čtyři kola. Hlavní předností této verze pak bude dynamika, když by tento Golf měl zrychlit na stovku za 6 s (R32 za 6,5 s) a dosáhnout maximální rychlosti přes 260 km/h.Nový ostrý Golf by se měl objevit z kraje příštího roku, tedy zhruba rok před uvedením nové generace.

Pokud se vše podaří dle plánů, v brzké době se na trhu objeví dvojice ostrých vozů jako břitva. Ford přes zimu testoval Focus RS s motorem 2,5 R5 a turbodmychadlem o výkonu 300 k a náhonem na všechna kola a Volkswagen připravuje verzi Golf R36 s náhonem na všechna kola. Po dlouhé době se tak opět posune výkonnostní meta civilních hot-hatchů a konkurence se na ně bude dívat opravdu z velké dálky. Jediným zdatným konkurentem by tak pro ně mohla být plánovaná nová generace Lancie Delta s náhonem na všechna kola a podobným výkonem a v budoucnu snad také nástupce Alfy 147 GTA. Ačkoli informace o probíhajícím vývoj zmíněných modelů jsou ověřené, není zatím jisté, zda se některý z nich opravdu objeví v nabídce automobilek.
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků