VW Golf R32: česká cena překvapila

Český Volkswagen uvolnil první informace o ceně a výbavě vrcholné verze Golfu s označením R32. Ostrý model s dvěstěpadesátikoňovým šestiválcem o objemu 3,2 litru snad není třeba blíže představovat, pokud ale přece jen tápete, přečtěte si naše krátké představení vozu ze srpna tohoto roku.

Ačkoli informace jsou zatím kusé a kompletní ceník nebyl v době psaní tohoto článku k dispozici, víme s jistotou, že nový dvěstěpadesátikoňový Volkswagen Golf vás přijde v základu na 922 900 Kč. Cena je to poměrně překvapivá, i v Německu sice přijde R32 na 32 200 Eur (cca 950 tisíc Kč), ale předchozí generace stála v Česku o téměř 150 000 Kč více. I proto jsme očekávali cenu okolo 1 milionu Kč.

Česká verze by měla mít v základu bohatou výbavu čítající mj. 18“ kola, automatickou klimatizaci Climatronic, autorádio s CD a 10 repro, bi-xenonové světlomety a spoustu praktických drobností. Příplatková výbava by tedy měla čítat pouze drobnosti a exklusivní prvky.

Konkurence Volkswagenu tak dostala poměrně tvrdou ránu, takto výkonný a vybavený model za podobnou cenu nikdo jiný v nabídce nemá. V zákaznických vodách R32 by mohl zalovit snad pouze Opel Astra OPC, který bude cca o 100 tisíc levnější než ostrý Golf a s 240 koňmi pod kapotou akceleruje na stovku o desetinu sekundy rychleji. Má však pouze pohon předních kol a čtyřválcový motor. Výkonnější BMW 130i se s cenou v podobné výbavě dostane mezi 1,1 a 1,2 milionu Kč a bude si patrně hledat úplně jinou klientelu. Druhým sokem Golfu by mohla být ještě Alfa Romeo 147 GTA s cenou pod 1 milion Kč, která ovšem také trpí pohonem pouze předních kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf R32
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků