VW Golf R20: vrchol v podobě čtyřválce (spy photos)

Vypadá to tak, že u Volkswagenu se rozhodli nacpat do nejvýkonnější verze Golfu (s označením R20) přeplňovaný čtyřválec. Půjde pravděpodobně o dobře známý agregát 2,0 TFSI, který se ale dočká řady změn. Mimo jiné půjde o přeprogramovanou řídící jednotku nebo upravený výfukový systém.

A jaký bude výsledek? Popravdě velmi zajímavý, i když příznivci atmosférického plnění z něho nadšeni nikdy nebudou. Golf R20 má disponovat výkonem 270 koní, co je o 20 koní více než u předchozí verze R32 se šestiválcem pod kapotou. Stovku by měl vůz zvládnout s přehledem pod 6 sekund a maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h. Samozřejmostí budou výkonnější brzdy a vylepšený podvozek.

Vůz se původně měl dočkat připojitelného pohonu všech kol jako R32 na základech Golfu páté generace, ale u Volkswagenu si tím nemůžeme být jisti. Golf R20 by pak mohl být přílišnou konkurencí pro Audi S3, navíc již představené Scirocco R se stejnou technikou pohon všech kol nemá. Že by se z eRkového Golfu stalo je vyladěné GTI? To by asi fandové povedené R32 nepřenesli přes srdce...

Vzhled Golfu R20 bude vycházet z verze GTI, vše ale bude ještě trošku přiostřeno a okořeněno, a to jak na přídi, tak na zádi vozu. Dvojitá koncovka výfuku bude umístěna vzadu uprostřed. Nejprve bude k dispozici pouze v podobě třídveřového provedení, později se do prodeje možná dostane také jako pětidveřový model.

Představení vozu by se mělo odehrát již za měsíc ve Frankfurtu, kdy si konečně budeme moci být jisti všemi informacemi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Vrcholem stálice v šesté generaci bude v blízké době verze R20

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků