VW Golf R20: vrchol v podobě čtyřválce (spy photos)

Vypadá to tak, že u Volkswagenu se rozhodli nacpat do nejvýkonnější verze Golfu (s označením R20) přeplňovaný čtyřválec. Půjde pravděpodobně o dobře známý agregát 2,0 TFSI, který se ale dočká řady změn. Mimo jiné půjde o přeprogramovanou řídící jednotku nebo upravený výfukový systém.

A jaký bude výsledek? Popravdě velmi zajímavý, i když příznivci atmosférického plnění z něho nadšeni nikdy nebudou. Golf R20 má disponovat výkonem 270 koní, co je o 20 koní více než u předchozí verze R32 se šestiválcem pod kapotou. Stovku by měl vůz zvládnout s přehledem pod 6 sekund a maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h. Samozřejmostí budou výkonnější brzdy a vylepšený podvozek.

Vůz se původně měl dočkat připojitelného pohonu všech kol jako R32 na základech Golfu páté generace, ale u Volkswagenu si tím nemůžeme být jisti. Golf R20 by pak mohl být přílišnou konkurencí pro Audi S3, navíc již představené Scirocco R se stejnou technikou pohon všech kol nemá. Že by se z eRkového Golfu stalo je vyladěné GTI? To by asi fandové povedené R32 nepřenesli přes srdce...

Vzhled Golfu R20 bude vycházet z verze GTI, vše ale bude ještě trošku přiostřeno a okořeněno, a to jak na přídi, tak na zádi vozu. Dvojitá koncovka výfuku bude umístěna vzadu uprostřed. Nejprve bude k dispozici pouze v podobě třídveřového provedení, později se do prodeje možná dostane také jako pětidveřový model.

Představení vozu by se mělo odehrát již za měsíc ve Frankfurtu, kdy si konečně budeme moci být jisti všemi informacemi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Vrcholem stálice v šesté generaci bude v blízké době verze R20

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků