VW Golf R Sport Wheels dostal 330 koní

Miláček východoevropských tunerů má nyní další agresivně vyhlížející variantu. Na srazech se bude vyjímat, dojem ale udělá i za jízdy.

Přes všechny pochybnosti o skutečném sportovním potenciálu Volkswagenu Golf je třeba hned na úvod říci, že Golf R v úpravě Sport Wheels dává pěkných 330 koní (243 kW) a nevypadá vůbec špatně. Společnost z německého Hürthu na pohonné přímovstřikové jednotce typu R zapracovala a i točivý moment nyní sahá k hodnotě 450 Nm, což jsou slušné parametry v porovnání se standardními 270 koňmi (199 kW) a 350 Nm. Modifikační prvky se dodávají v duchu tradic samostatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za popsaným zlepšením stojí nový program řídicí jednotky (799 eur) ve spojení s ručně vyráběným výfukovým traktem (1 950 eur) zahrnujícím speciální katalyzátory o průměru 83 mm ukrytými v pláštích z uhlíkových kompozitů. V souvislosti s nárůstem výkonových parametrů sáhli u Sport Wheels také k optimalizaci závěsů kol. Jejich jádrem se stávají v dráze i tuhosti plynule stavitelné tlumiče KW Inox Line (1 549 eur). O kontakt s vozovkou se pak starají dvacetipalcové ráfky OZ Ultraleggera HLT o šířce 8,5 palce obouvající pneumatiky o rozměru 235/30 a v porovnání se standardními devatenáctipalcovými koly snižují celkovou hmotnost vozu o plných 12 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za pozornost stojí možné lakování ráfků v černém, či stříbrném provedení (2 849 eur), případně speciální provedení kombinující barvu karoserie s červeným linkováním (4 039 eur). S ohledem na jméno společnosti není divu, že byla právě kolům věnována taková pozornost. K celkovému dojmu vozu z dílen Sport Wheels přispívají dekorační fólie partnerské společnosti CoverEFX z Erfstadtum, jejichž sada vás přijde na 350 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Golf R od Sport Wheels
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků