VW Golf R Sport Wheels dostal 330 koní

Miláček východoevropských tunerů má nyní další agresivně vyhlížející variantu. Na srazech se bude vyjímat, dojem ale udělá i za jízdy.

Přes všechny pochybnosti o skutečném sportovním potenciálu Volkswagenu Golf je třeba hned na úvod říci, že Golf R v úpravě Sport Wheels dává pěkných 330 koní (243 kW) a nevypadá vůbec špatně. Společnost z německého Hürthu na pohonné přímovstřikové jednotce typu R zapracovala a i točivý moment nyní sahá k hodnotě 450 Nm, což jsou slušné parametry v porovnání se standardními 270 koňmi (199 kW) a 350 Nm. Modifikační prvky se dodávají v duchu tradic samostatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za popsaným zlepšením stojí nový program řídicí jednotky (799 eur) ve spojení s ručně vyráběným výfukovým traktem (1 950 eur) zahrnujícím speciální katalyzátory o průměru 83 mm ukrytými v pláštích z uhlíkových kompozitů. V souvislosti s nárůstem výkonových parametrů sáhli u Sport Wheels také k optimalizaci závěsů kol. Jejich jádrem se stávají v dráze i tuhosti plynule stavitelné tlumiče KW Inox Line (1 549 eur). O kontakt s vozovkou se pak starají dvacetipalcové ráfky OZ Ultraleggera HLT o šířce 8,5 palce obouvající pneumatiky o rozměru 235/30 a v porovnání se standardními devatenáctipalcovými koly snižují celkovou hmotnost vozu o plných 12 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za pozornost stojí možné lakování ráfků v černém, či stříbrném provedení (2 849 eur), případně speciální provedení kombinující barvu karoserie s červeným linkováním (4 039 eur). S ohledem na jméno společnosti není divu, že byla právě kolům věnována taková pozornost. K celkovému dojmu vozu z dílen Sport Wheels přispívají dekorační fólie partnerské společnosti CoverEFX z Erfstadtum, jejichž sada vás přijde na 350 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Golf R od Sport Wheels
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků