VW Golf R Sport Wheels dostal 330 koní

Miláček východoevropských tunerů má nyní další agresivně vyhlížející variantu. Na srazech se bude vyjímat, dojem ale udělá i za jízdy.

Přes všechny pochybnosti o skutečném sportovním potenciálu Volkswagenu Golf je třeba hned na úvod říci, že Golf R v úpravě Sport Wheels dává pěkných 330 koní (243 kW) a nevypadá vůbec špatně. Společnost z německého Hürthu na pohonné přímovstřikové jednotce typu R zapracovala a i točivý moment nyní sahá k hodnotě 450 Nm, což jsou slušné parametry v porovnání se standardními 270 koňmi (199 kW) a 350 Nm. Modifikační prvky se dodávají v duchu tradic samostatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za popsaným zlepšením stojí nový program řídicí jednotky (799 eur) ve spojení s ručně vyráběným výfukovým traktem (1 950 eur) zahrnujícím speciální katalyzátory o průměru 83 mm ukrytými v pláštích z uhlíkových kompozitů. V souvislosti s nárůstem výkonových parametrů sáhli u Sport Wheels také k optimalizaci závěsů kol. Jejich jádrem se stávají v dráze i tuhosti plynule stavitelné tlumiče KW Inox Line (1 549 eur). O kontakt s vozovkou se pak starají dvacetipalcové ráfky OZ Ultraleggera HLT o šířce 8,5 palce obouvající pneumatiky o rozměru 235/30 a v porovnání se standardními devatenáctipalcovými koly snižují celkovou hmotnost vozu o plných 12 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za pozornost stojí možné lakování ráfků v černém, či stříbrném provedení (2 849 eur), případně speciální provedení kombinující barvu karoserie s červeným linkováním (4 039 eur). S ohledem na jméno společnosti není divu, že byla právě kolům věnována taková pozornost. K celkovému dojmu vozu z dílen Sport Wheels přispívají dekorační fólie partnerské společnosti CoverEFX z Erfstadtum, jejichž sada vás přijde na 350 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Golf R od Sport Wheels
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky