VW Golf R od APS: až 335 koní pro „eRko”

Britský APS Sportec připravil pro nový „übergolf“ vskutku účinnou posilovací kúru. Z dvoulitrového motoru vydoluje i 335 koní.
VW Golf R od APS: až 335 koní pro „eRko”

Ladičská firma z Brackley má s vylepšováním vozů Volkswagen Golf bohaté zkušenosti, ale dosud se zaměřovala spíše na běžné pohonné jednotky 1,4 TSI. Od nich však již bylo jen krůček (šest deci...) k nejdivočejší verzi Golfu současnosti v podobě varianty Golf R, která se mimochodem bude nově vyvážet také do USA. Společnost APS nyní představila své pojetí Golfu R s motorem 2,0 TSI, který je některými označován za nejlepší „hot-hatch“ našich dní. Zákazník může vybírat hned ze tří stupňů ladění, dva první jsou k dispozici již nyní, na ten třetí si ještě počkáme. Uvádět u nich budeme na české koruny přepočtené ceny včetně DPH.

První stupeň nese obligátní označení Stage 1 a spočívá vlastně jen v zavedení nového programu řídicí jednotky. Za 13 200 Kč získáte posílení z výchozích 270 koní (199 kW) na výsledných 312 koní (230 kW). Přestavba na verzi Stage 2 je ve své podstatě podstatně komplexnější a k novému programu ECU přidává řadu dílů vyrobených společností Milltek. Právě z jejích dílen přichází nové svody, katalyzátory a široká škála nerezových výfukových soustav zakončených párem kruhových koncovek o průměru 100 mm a na přání doplněných populárním ventilem pro „zhustění“ akustického projevu čtyřválcového motoru. Zákazník má možnost výběru z různých odladění zaměřených na výkon a zvuk, nebo na bezproblémovou homologaci. Stage 2 tak nabízí výkon od 325 do 335 koní (239 až 246 kW). Základní cena této sady leží těsně pod hranicí 60 000 Kč.

Společnost APS tvrdí, že v těchto dnech dokončuje vývoj třetího stupně svého úsilí s označením Stage 3. Ten má díky důkladně přepracované soustavě přeplňování nabídnout výkon až 355 koní (261 kW) a k mání by měl být „již brzy“. U posilování pohonné jednotky však v případě firmy APS nezůstává a již nyní lze objednávat také náležitě zlepšený podvozek. K dispozici tak jsou třeba vylepšená spojka Haldex s trojstupňovou manuální regulací, snížené pružiny, tlumiče KW se stavitelnou tuhostí, tužší silentbloky uložení ramen, brzdová soustava Brembo GT nebo rozsáhlá paleta kovaných ráfků Sportec Mono s průměrem 18 nebo 19 palců a obutá do pneumatik Toyo. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf R od APS Sportec
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků