VW Golf R a Scirocco R jdou do prodeje, za zajímavou cenu

Dva nejsilnější modely v rámci své řady s označením R zazářily jen nedávno na frankfurtském autosalonu a nyní jsou už k dispozici v cenících německých prodejců Volkswagenu. Oba modely označeny písmenem za názvem představují vozy vhodné nejen na každodenní jezdění ale i občasnou zábavu, přeplňovaný dvoulitr dodávající Golfu 265 a Sciroccu 260 koní by toho měl být zárukou. Za Golf R přitom zaplatíte 36 400 eur (cca 940 000 Kč), dvoudveřové Scirocco R vás vyjde o celé tři tisícovky levněji (tedy 33 400 eur, což je přibližně 860 000 Kč). Ceny u nás jsou s těmi německými obvykle celkem podobné, takže nějaké značné cenové rozdíly nás určitě nečekají.

Máme za to, že ani jeden z těchto modelů si nemusíme nějak zvlášť představovat, na první pohled odlišná eRka se můžou pochlubit nižší papírovou spotřebou (u Golfu až o 21 procent nižší oproti předchozí R32), dále se vyznačují agresivním stylingem a upravenými světlomety. Standardní výbava navíc zahrnuje 17-ti palcová kola, sportovní sedadla s výraznějším bočným vedením, hliníkové pedaly a multifunkční sportovní volant. Klíčovým rozdílem mezi oběma vozy je to, že Scirocco R má poháněnou jen přední nápravu, zatímco Golf R obě, což vysvětluje i to, proč je stylovější Scirocco levnější než „obyčejný” Golf.
Silná dvojice by se na našem trhu měla objevit ještě před koncem letošního roku.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf R a Scirocco R
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 67 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků