VW Golf R a Scirocco R jdou do prodeje, za zajímavou cenu

Dva nejsilnější modely v rámci své řady s označením R zazářily jen nedávno na frankfurtském autosalonu a nyní jsou už k dispozici v cenících německých prodejců Volkswagenu. Oba modely označeny písmenem za názvem představují vozy vhodné nejen na každodenní jezdění ale i občasnou zábavu, přeplňovaný dvoulitr dodávající Golfu 265 a Sciroccu 260 koní by toho měl být zárukou. Za Golf R přitom zaplatíte 36 400 eur (cca 940 000 Kč), dvoudveřové Scirocco R vás vyjde o celé tři tisícovky levněji (tedy 33 400 eur, což je přibližně 860 000 Kč). Ceny u nás jsou s těmi německými obvykle celkem podobné, takže nějaké značné cenové rozdíly nás určitě nečekají.

Máme za to, že ani jeden z těchto modelů si nemusíme nějak zvlášť představovat, na první pohled odlišná eRka se můžou pochlubit nižší papírovou spotřebou (u Golfu až o 21 procent nižší oproti předchozí R32), dále se vyznačují agresivním stylingem a upravenými světlomety. Standardní výbava navíc zahrnuje 17-ti palcová kola, sportovní sedadla s výraznějším bočným vedením, hliníkové pedaly a multifunkční sportovní volant. Klíčovým rozdílem mezi oběma vozy je to, že Scirocco R má poháněnou jen přední nápravu, zatímco Golf R obě, což vysvětluje i to, proč je stylovější Scirocco levnější než „obyčejný” Golf.
Silná dvojice by se na našem trhu měla objevit ještě před koncem letošního roku.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf R a Scirocco R
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků