VW Golf Plus BlueMotion podruhé: rodinný Golf s pohádkovou spotřebou

V souvislosti s podzimním zahájením prodejů nových verzí modelu Golf s přívlastkem BlueMotion  zveřejnil Volkswagen informace o nejnovějším přírůstku do této šetrné rodiny. Tou je samozřejmě větší verze s přívlastkem Plus, která si za toto označení ještě připíše ještě BlueMotion, což je neklamným znakem toho, že mu postačí méně paliva než ostatním „sourozencům“.

Novinka z dílen VW tentokrát pod kapotou už ukrývá inovovaný 1,6 litrový vznětový čtyřválec s výkonem 105 koní, který díky úpravám dosahuje velice příznivé spotřeby nafty. Ta v kombinovaném cyklu činí pouze 4,3 l/100 km, což je na vůz těchto rozměrů vskutku úctyhodné. Samotné modifikace nejsou už v dnešní době nijak výjimečné, vůz disponuje technologií stop and start, pneumatikami s nižším valivým odporem a upraveným stálým převodem.


Závěrem pouze zmiňme, že podle oficiálních údajů automobilky, je nový Golf Plus BlueMotion od svého předchůdce úspornější až o 11 procent. Předchozí verze přitom byla vybavena velmi populární dieselovou jednotkou 1,9 TDi se zhruba stejným výkonem.

Klepněte pro větší obrázek
VW Golf Plus BlueMotion
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky